Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc slår seg av, uten forvarsel!


Anbefalte innlegg

Som emnetittelen sier, så slår pcen min seg av uten forvarsel eller noe tegn til problemer. Den er ikke overopphetet, corene ligger på ca. 30c. Det er ikke noe med Windows, da den ofte bare slår seg av et sekund eller to etter den har restartet. Tviler på at det er noe med minnebrikkene, men det kan vel dere hjelpe meg med ;-) Btw, stasjonær pc.

 

Takk på forhånd for svar :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du sa corene som jeg da tror du henviser til cpu core, så ville jeg tatt en kikk på gpuens temp også (Speedfan og AIDA64 kan brukes til dette.) Isåfall om du har gjort dette ville jeg sjekket ut hovedkortets temperatur (Dette kan du også bruke AIDA64 til.) og kommer du ingen vei med det ville jeg lastet ned memtest og kjørt en full test for å sjekke ut rambrikkene

Lenke til kommentar
  • 10 år senere...
  • 3 uker senere...

Alltid post hvilke slags komponenter du har. For alt vi vet bruker du en Commandore 64 :)

 

Nettopp fikset en data til en venn som oppførte seg som du beskriver.
Feilen var en av RAM modulene.

Kjør Memtest86 (et program du må laste ned og installere på en USB penn) eller om du har ett ASUS hovedkort litt opp i prisklasse kan det hende du har det i BIOS.

 

- Kan selvfølgelig være PSU relatert (test med en annen for og utelukke)

- Er du 110% sikker på at ingenting av hovedkortet rører kabinettet som leder til en kortsluttning?

- Hva gjorde du dagen eller uken før problemet oppstod? Har du rørt noe som helst inne i kabinettet? Støvsugd, tatt ut en del og satt den inn igjen etc, etc?

Endret av WigNut
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...