Gå til innhold

CC: Cardiff – Liverpool, Finale! @ Wembley Stadium 26.02.12


Hyperio

Anbefalte innlegg

Carling Cup 2011/12 Finale

 

200px-Cardiff_City_FC_logo.svg.png vs. 180px-Liverpool_FC.svg.png

 

Sted: Wembley Stadium, London

Når: Søndag 26. februar 2012 17.00 norsk tid

Dommer: Mark Clattenburg

TV: Canal + Fotball

Odds: 8,50 4,50 1,40

 

Liverpool er allerede det laget som har vunnet denne cupen flest ganger med sju tidligere trofeer. I år er de for ellevte gang i finalen og Cardiff er laget som må slås for å inkassere den åttende Carling Cup-pokalen. Eller Mikkemuscupen som noen liker å kalle den. Det er ikke den hardeste turneringen, og heller ikke den som prioriteres hardest av topplagene, men Liverpool har fra første kamp i år vist at de tar den seriøst. De har sterke kamper mot bl.a. Stoke, Chelsea og Manchester City bak seg før de tok seg til finalen.

 

Cardiff har i så måte hatt en enklere vei til finalen, men det er tross alt et lag som til daglig spiller i en divisjon lenger ned. Attpåtil et lag fra Wales. For Liverpools Craig Bellamy vil dette bli et litt spesielt møte. Han er født og oppvokst i Cardiff og er mangeårig supporter av byens storlag i tillegg til Liverpool. Ikke minst har han “nettopp” lagt fra seg et givende låneopphold i klubben. Spesielt for han, men bli ikke overrakset om han herjer mest av alle og stjeler overskriftene.

 

Som sagt har Liverpool prioritert denne turneringen og lykkes med det så langt. I ligaen har det gått verre, ubesluttsomt, planløst og rett ut udyktig angrepsspill har vært deres problem pluss en del uhell. Dette har ført til en per dags dato 7. plass som ingen er fornøyd med etter målsetning og pengebruk. Det er likevel bare 4 poeng opp til en CL-plass og en evntuell seier i finalen her kan fungere som en katalysator i ligaen. I Championship har Cardiff gode muligheter for opprykk med en nåværende 5. plass som gir playoff og kun 6 poeng bak direkte opprykk. De er nok også interessert i å skaffe seg et trofe så vel som en ligakatalysator. Det blir neppe noen walk in the park for favorittene fra Merseyside.

 

Liverpool kommer fra en behagelig 6-1 seier i FA-cupen mens Cardiff forhåpentligvis ennå har traumer etter deres 3-0-tap for Ipswich. Alt tilsier at Premier League-laget Liverpool skal vinne, men her skal man holde hodet på rett plass. YNWA!

 

craig-bellamy-sends-liverpool-to-wembley-130117836.jpg

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skal kjøpe denne kampen på Canal+ men finner kun ut hvordan man kjøper abonnement til 300 kr.

 

EDIT: Ja, jeg fant ut at jeg trenger kampbilett. Men nå er problemet at jeg ikke vet hvordan jeg kjøper den. Når jeg trykker på kampbilett ikonet skjer det ingenting.

Endret av MrPool
Lenke til kommentar

Blir nok til at jeg leter opp en stream før kampstart. LFC Transfer Speculations på facebook pleier å poste flere gode streams minutter før kampstart. Syntes 99kr er litt i overkant for en kamp, spesielt når jeg vet de har slitt tidligere med å vise slike kamper på nett, og jeg ikke vet kvaliteten

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...