Gå til innhold

[Løst] Canal Digital dekoder, trådløst nett?


Anbefalte innlegg

Jeg har den nye dekoderen til Canal Digital, HD-PVR 5720 SX. Det er ikke kablet nett i nærheten og ønsker derfor å bruke de trådløse signalene jeg har der TV'en står. Kundesenteret på Canal Digital anbefalte følgende produkt: Devolo dLAN 200 Avmini Powerline Starter Kit. Hvordan fungerer egentlig dette? Plugger man den i veggen og drar en nettverkskabel fra pluggen til dekoderen?

 

Noen som har erfaringer med dette produktet eller vet om bedre løsninger?

 

Jeg har to D-Link DIR-655 rutere rundt i huset. Vil det da lønne seg med Powerline Kit fra D-Link for best kompabilitet?

Endret av geekfreak
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, har ikke prøvd de powerline greiene selv men en rask kikk på google samt lese litt på kommentarene på slike produkter f.eks på komplett.no så virker disse best på samme strøm kurs. Så hvis routerne dine er på andre kurser rundt om i huset i forhold til tuneren din vil du muligens få ett lite problem.

 

er litt arbeid å legge opp kablet nettverk, men er det som gir best resultat om man har mulighet til å bore litt i vegger /tak etc samt har tenger og utstyr til å mekke egne kabler.

 

(som forøvrig kan kjøpes på f.eks clas ohlson etc)

 

Har forresten selv koblet opp en canal digital satelitt tuner/pvr i kablet nettverk. men er bortkastet pga kan bare brukes til å se noe kjipe gamle filmer på VOD

Endret av Phyltre
Lenke til kommentar

De trådløse ruterne står i kjelleren og TV dekoderen i 1.etg. Så da er de på forskjellig strømkurs.

 

Er det mulighet å sette opp et aksesspunkt ved TV'en? Siden det er vel ethernet uttak på de AP-boksene?

 

Det er et kabelrør fra kjelleren ved ruteren opp til TV'en, men er noen andre kabler der, og er rimelig trangt med plass. Men det er en mulighet å prøve å trekke en kabel gjennom der. Noen tips til å få dyttet en ledning gjennom ? :) Jeg har aldri "klipset" sammen nettverkskabler selv. Trenger man bare en lang kabelrull, endestykket og tang? Må ledningene inn på en spesiell måte i endestykket? Finnes det en guide et sted?

Lenke til kommentar

Jeg tror det å bruke strømen er et godt alternativ. bare les om hvilke produks som funker over kursene. de fleste har fått god review hos komplett. funker det ikke så har du jo angrerett.

 

lånt fra komplett.

 

Hehe,...det må jeg si. Jeg har en garasje liggende nedenfor en bakkekam, med armert betongvegg i tillegg ca 40 meter unna eneboligen. Det er masse forskjellige kurser i huset, og garasjen har egen. Jeg trodde ikke at dette skulle gå. Men det funket med en gang! Uten installasjon, selv om det følger med en CD. Satte det første elementet i veggen og koblet strømmen til ruteren og nettkabel til elementet inn i en ledig port i ruteren. I garasjen gjorde jeg det samme med PC'en. Neste gang kona har vennindeparty kan jeg sette meg i garasjen og SURFE! Jeg hadde aldri i livet trodd at det skulle funke så bra.

 

http://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=10292

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar

De trådløse ruterne står i kjelleren og TV dekoderen i 1.etg. Så da er de på forskjellig strømkurs.

 

Er det mulighet å sette opp et aksesspunkt ved TV'en? Siden det er vel ethernet uttak på de AP-boksene?

 

Det er et kabelrør fra kjelleren ved ruteren opp til TV'en, men er noen andre kabler der, og er rimelig trangt med plass. Men det er en mulighet å prøve å trekke en kabel gjennom der. Noen tips til å få dyttet en ledning gjennom ? :) Jeg har aldri "klipset" sammen nettverkskabler selv. Trenger man bare en lang kabelrull, endestykket og tang? Må ledningene inn på en spesiell måte i endestykket? Finnes det en guide et sted?

 

 

 

Trekke snor fra clash olson eller biltema gjennom røret og teip fast nettverks kabelen i ene enden og dra, bruk helst 2 personer.

 

Nettverks kabel, rj 45 plugger og tang alt dette får en på clas eller biltema.

 

Link til annen diskusjon om dette emnet :

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=474476&hl=

Lenke til kommentar

Dekoderen min fra CD får jeg på nett uten å koble den til routeren min.... sikker på at ikke det funker hos deg og... ;)

 

Jeg har Parabol fra CD, så det fungerte ikke.

 

Skal ned på Clas Olson etterpå å kjøpe meg trekkefjær. Prøvde å trykke kabelen ned røret, men det sier stopp når det er igjen 0,5 - 1 meter. Det går en antennekabel ned samme rør, så er rimelig trangt. Vet ikke om det er lurest å dra ned begge kablene samtidig? Er HDMI kabel tynnere enn coax? I såfall kan jeg bytte ut coax kabelen i røret, slik at det blir bedre plass til nettverkskabelen.

 

Jeg prøvde å lage meg en kabel i går, og den funker. Det eneste er at den ikke "klipser" seg fast i boksen. Vil det si at jeg har klemt for hardt med modulartangen eller er det andre knep?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...