Gå til innhold

Epost hosting


mosfet

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har et eget domene, og ønsker å få tips om en epost-host jeg kan stole på i årene fremover.

 

Jeg ønsker i grunnen en epostløsning slik som google apps, men jeg er villig til å betale litt for å slippe å bruke google (prøver å bevege meg vekk fra gmail o.l).

 

Ønsker egentlig en Exchange-server som kan huse epost (2-3 epostkontoer), kalender og kontakter med push-støtte og litt plass til å lagre eposter. Må også ha en webmail-løsning.

 

Google apps virker egentlig perfekt, bortsett fra at jeg ønsker å bli litt "privacy paranoid".

 

Finnes det jeg leter etter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trenger ikke å være med kalender og kontakter, dette kan jeg ordne andre steder.

 

Men det hadde vært veldig kjekt med en epostkonto med rundt 5 GB lagringsplass og push-støtte. Finnes dette?

Jeg bruker One.com som hoster både domene og e-post, der kan du velge størrelse selv 3, 10 20 GB osv. Når jeg sjekka var de en av de rimeligste tilbyderne.

 

Jeg har ingen hjemmeside enda, men bruker e-post løsningen dems. De har både IMAP og POP, og du kan selvfølgelig få mailen pusha til telefonen. Det gjøres fra mobilen. De har noen veldig greie bruksanvisninger/oppsett mot mobil osv.

 

Så langt har jeg ikke merka noe spesiellt til nedetid, det har vel vært et par stopp som jeg har merka i løpet av det halve året jeg har brukt dem.

Uten at det har tatt særlig tid før ting har vært oppe igjen.

 

Prøv å søk på hvilke domenehoster folk er fornøyd med og så gjør du deg opp din egen mening. Lykke til!

Lenke til kommentar

Hvis du skal ha kurant eposthosting, så er det etter min mening kun to gode alternativer.

Jeg selv bruker gratis Google Apps med mine domener, men siden du er litt over snittet paranoid så kan du jo prøve Office 365?

Her finnes ingen gratisløsning, men prisen er heller ikke avskrekkende...

Plan P for "forbrukere og gründere"

Koster 42kr/mnd (504kr/år)

http://www.microsoft.com/nb-no/office365/buy-small-business.aspx

 

Den ville jeg gått for om jeg var deg!

Du får jo også en prøveversjon helt gratis, for å se om det funker for deg!

 

PS: Hold deg unna IMAP og POP for alt i verden... Push er fremtiden :-)

Endret av Naits
Lenke til kommentar

Hvis du skal ha kurant eposthosting, så er det etter min mening kun to gode alternativer.

Jeg selv bruker gratis Google Apps med mine domener, men siden du er litt over snittet paranoid så kan du jo prøve Office 365?

Her finnes ingen gratisløsning, men prisen er heller ikke avskrekkende...

Plan P for "forbrukere og gründere"

Koster 42kr/mnd (504kr/år)

http://www.microsoft.com/nb-no/office365/buy-small-business.aspx

 

Den ville jeg gått for om jeg var deg!

Du får jo også en prøveversjon helt gratis, for å se om det funker for deg!

 

PS: Hold deg unna IMAP og POP for alt i verden... Push er fremtiden :-)

 

Hei Naits,

 

Takk for innspill. Har nå en 30-dagers free trial på Office 365, samt en webhost hos one.com. Det er 15 dagers angrefrist hos one.com, så jeg tenker å prøve begge før jeg bestemmer meg. One.com virker veldig grei, men de har som du skriver ikke push, kun imap. Siden jeg har satt det opp mot WP7-telefonen min, så bruker vel imap en god del mer strøm enn activesync også. Office 365 har mye dill som jeg ikke trenger, bl.a. sharepoint-side, Lync-server osv. De har derimot 25 GB lagringsplass, noe som teller positivt.

 

Det ideelle ville vært en eposthost med Exchange Activesync, minimum 5 Gb lagring og støtte for vedlegg over 25 MB (noe som er en begrensning hos Office 365). Finnes dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...