Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Emsal skrev (20 minutter siden):

Ikke så veldig, husk på at du må betale moms til staten når du selger vare og det er ganske høy skatt mener jeg på kjøp og salg .

Åja, så det er derfor han i linken over her har prisa varene så høyt. Han har kjøpt dem uten mva (linker til bedriftsbutikken) og har tenkt til å betale denne momsen når han selger?

Tipper det er lett å slippe unna å betale dette når man selger en pc i året f.eks.

edit: En må selvfølgelig ha et firma i mva-registeret fra før om man skal misbruke dette her, men jeg kommer ikke til å ta sjansen for å bli busta.

Endret av frohmage
Lenke til kommentar
21 minutes ago, frohmage said:

Åja, så det er derfor han i linken over her har prisa varene så høyt. Han har kjøpt dem uten mva (linker til bedriftsbutikken) og har tenkt til å betale denne momsen når han selger?

Tipper det er lett å slippe unna å betale dette når man selger en pc i året f.eks.

edit: En må selvfølgelig ha et firma i mva-registeret fra før om man skal misbruke dette her, men jeg kommer ikke til å ta sjansen for å bli busta.

Du kan kjøpe mobildeksler og selge de. koster bare 8kr eller noe så selger du de for 100-200 sånn som alle andre gjør.

Uansett dyr pc mener nå jeg.

Lenke til kommentar
Emsal skrev (1 minutt siden):

Du kan kjøpe mobildeksler og selge de. koster bare 8kr eller noe så selger du de for 100-200 sånn som alle andre gjør.

Eller selge fem år gamle mobiler til nypris, som mange tilsynelatende gjør på finn.

(Men lurer litt på hva folk gjør med bil de har kjøpt mvafritt på firma og senere meldt seg ut av mva-registeret. Hva gjør de når de skal selge den?)

Lenke til kommentar
On 2/11/2020 at 5:57 PM, Emsal said:

Ikke så veldig, husk på at du må betale moms til staten når du selger vare og det er ganske høy skatt mener jeg på kjøp og salg .

Finnes vel en del veier rundt det da, du kan ha som firma policy at du gir dine ansatte en laptop og en telefon i året, den ansatte må skatte litt av det, men står da i teorien helt fritt til å selge de produktene etter ett år, men da må også verdien på dem være lav nok til at de ikke må avskrives.

Da selger du også som privatperson, så du må ikke betale noe moms.

Endret av MariusJS
Lenke til kommentar
LMH1 skrev (1 time siden):

 

Antec Performance One P180 Sølv 1 195 kr

Hva mener dere denne er verdt? basert på bildene virker det ut som gammel kabinett, netshop sier også at det er gammelt, for den har ikke vært operativ på flere år. Med mindre dette er server kabinett kan jeg ikke se for meg den har høy verdi?

Ser ut som du må bruke mini-atx hovedkort, i tillegg er det bygd inn io til hovedkort i kabinettet som kun passer til hovedkort sånn 10 år tilbake i tid.

Vel, dersom man har en sykelig lideskap for slike antikviteter kan det vel være verdt en 100-lapp, ikke vet jeg.

Kan ikke se for meg hvem som skulle kjøpe noe sånt i dag, dersom det fremdeles går an å kjøpe.

Annonsen ble sist endret i 2009 btw.

Endret av Emile the rat
Lenke til kommentar

Kabinettet har ingen verdi. Kabinettet er en 2005-modell, stygt fremstilt i stål og lite egnet for moderne maskinvare og lagringsenheter.

Hadde det vært unibody aluminium pent utført, men det er det ikke, så det er mer i kategorien "Gratis, siden du er så snill at du tar med søpla mi." Eventuelt burde du gi noen 200 kr for å ta det med seg.

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det egentleg det? Du vise jo sjølv at prisen framleis ligg stabilt på 18 høvdinger. At det ein gong var på tilbud og derfor ikkje skal seljas til over det tilbudet er litt snodig tankegang for meg.

Ærleg talt er det litt meir luring å forventa at prisen skulle vera basert på eit midlertidig, kort tilbud.

For all del kan ein grubla på kva faktiske verdien er, men å basere det på utsalspris i ein tilbudsperiode for 13 mnd siden blir litt drøyt.

Endret av Drunkenvalley
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Uderzo avklistret denne emne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...