Gå til innhold

Luringer/rariteter på bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Just now, Emile the rat said:

Nå roter du litt. 5700 XT er et stykke unna 2080 ytelse. 5700 XT ligger et sted mellom 2060 super og 2070 (ikke super) i ytelse. 

At noen nisser selger 5700 XT for 4-5K brukt er drøyt. Koster jo ikke mer nytt.

Men nå det er sagt, er det irrelevant hva prisen på dette 1080 ti kortet er, når det verken medfølger kvittering eller orginal kjøler. Kan jo spørre seg hvorfor denne selgeren ønsker å kvitte seg med dette kortet.

Kven rote? GTX 1080 ti ligg på finn til prisar tilsvarande nypris for eit RX 5700 XT. RX 5700 XT ligg óg betre ann enn 2070 (ikke super) i følge anandtech, skjønt eg ser eg plasserte det for høgt kontra RTX 2080 - dei såg ganske like ut i farta, men det er my bad.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
baggiebridges skrev (18 minutter siden):

Uten fysisk/elektronisk  kvittering spiller det vel ingen rolle hvor gpu er kjøpt angående reklamsjon og garanti, da er løpet kjørt uansett.

Uten original kjøler vil trolig også ha samme resultat. Men kan avhenge av kjøps sted og produsent. Penger tilbake er nok uaktuelt, men ikke helt umulig at rett kombo av utsalgsted og produsent kunne resultere i et erstatnings kort om det er uomtvistelig at feilen skyldes produsent.

Tror nok selv erstatningskort vil være utelukket når man bytter kjøler, litt usikker på FE, men noen leverandører selger skjermkortene sine med sånn stickers, som bryter garantien om man fjerner de for å avinnstallere kjøler.

Uansett, et kort med vannblokk har garantert vært overklokket, så ved feil på slike vare vil nok produsent fraskrive seg alt ansvar. 

Mener å huske at Nvidia var ganske firkantet med alle som ønsket retur eller erstatning for sine miningkort. Så må nok være uomtvistelig at feilen skyldes produsent som du sier, men da må kortet også være i original standard :)

Endret av Emile the rat
Lenke til kommentar

Om me i Norge har rett til å reparere eigne produkter skal i grunnen "Warrant void if removed" klistermerker vera ganske tvilsomme å tru noko på.

Når det er sagt har eg til dags dato ikkje opplevd vanskelege produsenter når det gjelder RMA. Dei fleste erkjenne at du er ein kunde, og sannsynleg er ein kunde framover om dei ikkje rævkjøre deg heilt. Så med mindre du sende inn kort uten originalkjølar, med kortet i god stand tatt i betraktning, så vil dei neppe gjera seg så grusomt vanskelige til vanleg.

Men nVidia sjølv vil eg sjå for meg ikkje er å stola på lengre enn du kan kasta dei. Det gjeld forsåvidt alle nettbutikkar som driv med salg frå utlandet. (F.eks aquatuning, proshop, osv.)

Lenke til kommentar
1 hour ago, knopflerbruce said:

Sålenge folk stoler på deg når du sier at kortet fungerer, så trenger det ikke trekke ned prisen så enormt at det ikke er noen kvittering på plass. Sannsynligvis veier det opp for blokkens verdi, omtrent. Hvis det er det kortet som er priset til 4500kr, er min vurdering at prisen er riktig.

Manglande kvittering er for meg helst eit rødt flagg for noko faenskap om ein ikkje kan anskaffa det. Original kjølar kan eg i det minsta forstå om forsvinn, men det er fremdeles eit stort tap når du miste anledning til å bruka original kjølar for minimum testing av kort.

Vannblokk er verdt veil 1200kr nypris, men i.o.m. resten av pakka her ville eg ikkje gitt han meir verdi enn 600 kr, om ikkje litt mindre. Selgar fremstår ikkje nokon som har beholdt ekstra skruer, nippler, thermal pads, etc når kvittering og original kjølar mangle.

Så eg ville plassert det nermare 4 høvdinger, og eg veit ikkje om eg sjølv hadde kjøpt det til den prisen.

Lenke til kommentar
C64C skrev (11 minutter siden):

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=167537231

10K for noe svakt, gammelt ræl. Grovt overpriset.

Han skal ha 2000,- for et 960 også. Håper ingen har kjøpt noe av han og blitt lurt.

Han skal også ha 2000,- for et 750????

Endret av VegardBS
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Drunkenvalley skrev (1 time siden):

Manglande kvittering er for meg helst eit rødt flagg for noko faenskap om ein ikkje kan anskaffa det. Original kjølar kan eg i det minsta forstå om forsvinn, men det er fremdeles eit stort tap når du miste anledning til å bruka original kjølar for minimum testing av kort.

Vannblokk er verdt veil 1200kr nypris, men i.o.m. resten av pakka her ville eg ikkje gitt han meir verdi enn 600 kr, om ikkje litt mindre. Selgar fremstår ikkje nokon som har beholdt ekstra skruer, nippler, thermal pads, etc når kvittering og original kjølar mangle.

Så eg ville plassert det nermare 4 høvdinger, og eg veit ikkje om eg sjølv hadde kjøpt det til den prisen.

 

Kvittering trenger ikke være mer enn at det er kjøpt på bedrift, og uansett er utenfor garantitiden.

Jeg hadde ikke betalt såpass som jeg selv indikerer, men så kjører jeg kortene til folding@home 24/7 og har mer behov for tryggheten i reklamasjonsretten enn en som gamer et par timer etter skolen innimellom :) Dog har jeg kjøpt hovedkort uten reklamasjonsrett noen ganger, fordi de normalt sett ikke dør av seg selv lenger.

Lenke til kommentar
VegardBS skrev (2 timer siden):

Ser stadig vekk at folk selger nye komponenter på Finn, hvorfor benytter ingen av dem angreretten?

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=167816874

Tidspunkt for kjøp:
"Nå er det tilbud! Da bør jeg kjøpe denne komponenten, for jeg skal jo bygge PC snart"

Nå:
"Jeg har jo ikke lyst til å bygge denne maskinen, da må jeg bare selge det"

Selv her på forumet ser du de som ber om hjelp til å planlegge kjøp et halvt år før de planlegger å kjøpe, som om noen innsikt i markedet slik det er i dag er nyttig om 6 måneder.

Lenke til kommentar
29 minutes ago, N o r e n g said:

Tidspunkt for kjøp:
"Nå er det tilbud! Da bør jeg kjøpe denne komponenten, for jeg skal jo bygge PC snart"

Nå:
"Jeg har jo ikke lyst til å bygge denne maskinen, da må jeg bare selge det"

Selv her på forumet ser du de som ber om hjelp til å planlegge kjøp et halvt år før de planlegger å kjøpe, som om noen innsikt i markedet slik det er i dag er nyttig om 6 måneder.

Han selger også en helt ny iPhone.

Lenke til kommentar
Drunkenvalley skrev (2 timer siden):

Skulle til å foreslå at prisen kanskje gjekk ned for eit helgetilbud, men kan ikkje sjå at kortet har droppa under 10.5k, så veldig snodig pris.

 

Om det er snakk om slike flash deals så plukker ikke prisjakt opp disse. Proshop hadde weekend flash deal på denne her forrige fredag:

Jeg rakk å handle 1.stk til 1090,- men tror det var snakk om 10 minutters spillerom eller noe...

https://www.proshop.no/Skjermer/ASUS-31-Skjermer-ROG-STRIX-XG32VQR-Svart-4-ms-AMD-FreeSync-2/2742607?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_campaign=prices

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (26 minutter siden):

1090 for den er jo sykt, høres ut som feilprising.

Ja trodde ikke på det selv, før jeg gikk inn og sjekket. Men den var altså annonsert til den prisen i en meget kort periode.  Stor takk til XtaZ her på forumet som tipset meg ?

Endret av Mala
Lenke til kommentar
  • Uderzo avklistret denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...