Gå til innhold

Her er Apples nye operativsystem


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-qfohT7

Og jeg som registrerte meg som Apple Developer tidligere idag og ikke helt skjønte hva Montain Lion var for noe i download seksjonen før jeg så denne artikkelen..

Lenke til kommentar

Huff, ikke bare et Mac'er dyre å kjøpe, men de er også dyre å ha (og også dyre å utvikle på).

 

m4fzA.jpg

 

Nå blir vell dette mer en upgrade og ikke en simpel update? Du mottar jo flust av gratis oppdateringer til både Windows og Mac mellom hvert nye operativsystem. Det at Linux er fri programvare, gjør jo ikke at nye versjoner av Windows og nye versjoner av OS X ikke er verdt pengene.

 

Og hva vil OS X Mountain Lion koste? Toppen $29.99 / 260-270 kr.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Yay Appleavisen! Helt utrolig hvor mange gode og flotte Apple relaterte artikler som vi får her, ikke noe rart med Apple sin markedsdominans - sarkasme / utblåsning off.

 

 

Os'et ser egentlig helt greit ut, krysser fingrene og satser på at Apple ikke kommer med flere patenter på ting og tang i Oset i samme slengen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ttrenger vel kanskje ikke å nevne at Lion kostet 209 kroner, mens Windows 7 såvidt meg bekjent kostet en del mer.

Og likevel så må man ringe til Microsoft for å tigge om en reaktiveringsnøkkel når aktivering plutselig ikke fungerer lengre. Ja, med fullversjonen (som i ikke-OEM) av Windows 7.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Huff, ikke bare et Mac'er dyre å kjøpe, men de er også dyre å ha (og også dyre å utvikle på).

 

bilde

 

Jeg ttrenger vel kanskje ikke å nevne at Lion kostet 209 kroner, mens Windows 7 såvidt meg bekjent kostet en del mer.

Nå sammenligner du epler og pærer mtp. oppdateringer. Win7 var en gigantisk oppdatering vs Vista i forhold til hva 10.8 er vs. 10.7 såvidt jeg har forstått. Og beløpet er ikke poenget med bildet, der bare for å illustrere et poeng.

Endret av Occi
Lenke til kommentar

Jeg ttrenger vel kanskje ikke å nevne at Lion kostet 209 kroner, mens Windows 7 såvidt meg bekjent kostet en del mer.

Og likevel så må man ringe til Microsoft for å tigge om en reaktiveringsnøkkel når aktivering plutselig ikke fungerer lengre. Ja, med fullversjonen (som i ikke-OEM) av Windows 7.

 

Ja, aktiveringsopplegget deres fungerte ikke med min MSDN AA nøkkel heller, måtte ringe og trykke inn en latterlig mengde tegn før jeg fikk aktivert.

 

 

Huff, ikke bare et Mac'er dyre å kjøpe, men de er også dyre å ha (og også dyre å utvikle på).

 

[ bilde ]

 

Jeg ttrenger vel kanskje ikke å nevne at Lion kostet 209 kroner, mens Windows 7 såvidt meg bekjent kostet en del mer.

Nå sammenligner du epler og pærer mtp. oppdateringer. Win7 var en gigantisk oppdatering vs Vista i forhold til hva 10.8 er vs. 10.7 såvidt jeg har forstått. Og beløpet er ikke poenget med bildet, der bare for å illustrere et poeng.

 

10.6 Kostet også bare 250,- og den var en større oppdatering.

Endret av Thomas_H
Lenke til kommentar

Huff, ikke bare et Mac'er dyre å kjøpe, men de er også dyre å ha (og også dyre å utvikle på).

 

bilde

 

Jeg ttrenger vel kanskje ikke å nevne at Lion kostet 209 kroner, mens Windows 7 såvidt meg bekjent kostet en del mer.

Nå sammenligner du epler og pærer mtp. oppdateringer. Win7 var en gigantisk oppdatering vs Vista i forhold til hva 10.8 er vs. 10.7 såvidt jeg har forstått. Og beløpet er ikke poenget med bildet, der bare for å illustrere et poeng.

 

Nå overdriver du vell en smule, overgangen fra Windows Vista til Windows7 var ikke stort større enn overgangen fra Windows 98 og Windows 98 SE. Hva nytt fikk vi med Windows7 utenom optimaliseringer av en noe tung Windows Vista kjerne og endel nye UI elementer?

 

Sier ikke at Windows7 ikke var noe god oppdatering / oppgradering fra Microsoft sin side, men den må vell sies å være en av de mindre oppdateringene Microsoft har levert på en god stund.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...