Gå til innhold

Intels nye topprosessor forsinket


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor mye taper intel på dette?

 

Kanskje 100-200 kr per prosessor.

Så man får vel da bare vente.

 

Men jeg syns intel er tåplig fortiden så får jeg heller kjøpe amd FM platformen.

 

Selv i dag vil nok i5 2500k være greit prosessor for overklokking.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Hvor mye taper intel på dette?Kanskje 100-200 kr per prosessor.Så man får vel da bare vente.Men jeg syns intel er tåplig fortiden så får jeg heller kjøpe amd FM platformen.Selv i dag vil nok i5 2500k være greit prosessor for overklokking.

 

Tror ikke de taper noe som helst, 22nm er tydeligvis ikke billig nok til at de skal gidde å lansere volumer på den med det første. Om de har 100 millioner fungerende brikker liggende er det fullt forståelig at de ønsker å selge disse ut før de begynner å selge bedre produkter.

Lenke til kommentar

Hvor mye taper intel på dette?Kanskje 100-200 kr per prosessor.Så man får vel da bare vente.Men jeg syns intel er tåplig fortiden så får jeg heller kjøpe amd FM platformen.Selv i dag vil nok i5 2500k være greit prosessor for overklokking.

 

Grei for overklokking?! Skal nok litt til for å finne noen CPU som er bedre til overklokking, hvertfall om du planblegger å kjøre enkel kjøling..

Lenke til kommentar

Gleder meg til å se Kepler + Ivy Bridge knuse AMD :D

 

Problemet er vel at 2600K knøvler Bulldozer allerede, sjekk f.eks. Anand sin Cinebench single-threaded test der den har 50% høyere ytelse og 2700K med 100 Mhz høyere enn det igjen, det eneste den konkurerer bra på er det som skalerer til 8 kjerner. Derfor har Intel veeeeeeeeeeeeeeldig god tid.

 

Når det gjelder Kepler frykter jeg derimot at det er TSMC som har høye priser og dårlig yield så det blir høye priser på begge to, Intel produserer jo ikke for andre enn seg selv så jeg frykter monopol-tilstander på produksjonen uansett hvem som designer brikken.

 

Satser på en ny maskin nå med Ivy og så ser jeg an prisingen av AMD/nVidia til etter Kepler er lansert, men etter det synes jeg det ser stupmørkt ut for konkurransen. AMD sin roadmap de ga ut nylig fikk nok Intel til å sprette champagnen, lite som truer de der.

Endret av Kjellrs
Lenke til kommentar
Gleder meg til å se Kepler + Ivy Bridge knuse AMD :D
Hvorfor?De eneste som vinner på at en side knuser den andre er produsentene av disse kortene. Du som forbruker taper ekstremt på det siden Nvidia og Intel vil da prise produktene så høyt de kan. Ser du på Sandy Bridge og at billigste modell som lar seg overklokke koster 1600-1700 kr vanligvis kan du ærlig talt ikke påstå at dette er bra for deg.Si at Nvidias Kepler knuser AMD (ryktene sier nå at det kommer til å bli veldig jevnt), hva tror du vil skje med prisene? GTX 680 med 40% over 7970 vil koste 8000 kr, mens GTX 660 med 20% over 7970 vil koste 4000 kr. Er det dette du ønsker?Gleder meg til å se ansiktene på Nvidia-fanboys når Kepler lanserer, så jeg slipper å lese slikt bull**** hver dag.

 

Amen for helvete!!! Kunne ikke skrevet det bedre selv!

 

Er det virkelig ikke mulig, selv for fanboys, å se at konkurranse holder prisene nede?!?

Endret av TXD1979
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Gleder meg til å se Kepler + Ivy Bridge knuse AMD :D
Hvorfor?De eneste som vinner på at en side knuser den andre er produsentene av disse kortene. Du som forbruker taper ekstremt på det siden Nvidia og Intel vil da prise produktene så høyt de kan. Ser du på Sandy Bridge og at billigste modell som lar seg overklokke koster 1600-1700 kr vanligvis kan du ærlig talt ikke påstå at dette er bra for deg.Si at Nvidias Kepler knuser AMD (ryktene sier nå at det kommer til å bli veldig jevnt), hva tror du vil skje med prisene? GTX 680 med 40% over 7970 vil koste 8000 kr, mens GTX 660 med 20% over 7970 vil koste 4000 kr. Er det dette du ønsker?Gleder meg til å se ansiktene på Nvidia-fanboys når Kepler lanserer, så jeg slipper å lese slikt bull**** hver dag.

 

Kommer helt sikkert til og koste rund det samme som de forige generasjonene har kostet.

 

Tipper rundt 4000-4500 for GTX 680.

Endret av Nvidia
Lenke til kommentar

Kommer helt sikkert til og koste rund det samme som de forige generasjonene har kostet.

 

Tipper rundt 4000-4500 for GTX 680.

Tror du må ta en kikk på tidligere prissetting jeg.

 

Eneste grunn til at skjermkort har vært så billige de siste årene er HD 4870 sin skyld. GTX 285 kostet 3200 kr ved lansering, GTX 580 kostet 4000 kr ved lansering. At neste toppmodell koster 5000 kr er meget godt mulig, når AMD har startet så høyt oppe med 7970 er det ingen grunn til å tro at Nvidia ønsker å krige voldsomt nedover.

Endret av arni90
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Kommer helt sikkert til og koste rund det samme som de forige generasjonene har kostet.

 

Tipper rundt 4000-4500 for GTX 680.

 

med Nvidia sin versjon av overprising tviler jeg på det, hvis de skal sette prisen over sine konkurrenter med hvor mange prosent de yter over konkurrenten sitt toppkort som de gjorde med GTX 580, hvis GTX 680 yter 40% bedre enn HD7970... da kan man regne med priser opptil 10000kr på GTX 680, og hvis man legger til litt sunn fornuft kan man regne med mellom 7500kr og 8000kr..

Lenke til kommentar

http://www.maximum-t...s-enabled-9045/

 

Denne yter vel ikke så dårlig sammenlignet med Intel Core i7 3960X synd at den trekker så veldig mye mere strøm.

 

Så er fremdeles mulig å gjøre gode AMD kjøp. Men håper på ARM og VIA prosessorene til å forte seg. AMD også.

 

Sammelignet du nettopp denne APU'en med denne Ekstrem-CPU'en?!

 

Dersom det eneste skillet du ser mellom disse to er strømforbruket, bør du se etter en gang til...

Endret av Tan28
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...