Gå til innhold

Konstruktiv kritikk: Graffitisiden finnvegg.no


Anbefalte innlegg

Jeg trenger konstruktiv kritikk på en side jeg slenger sammen for graffitikunstnere og forbrukere av graffitikunst: http://finnvegg.no/

 

Siden skal fremme lovlig graffiti, og jeg har begynt å mekke et oversiktskart over lovlige vegger i Norge med kilder på at disse er lovlige.

 

finnvegg.no - Lovlige vegger i Norge - Oversiktskart med kilder

 

Siden skal også fungere som en markedsplass hvor graffitikunstnere og vegg-eiere kan møtes, avtale et verk, og skrive kontrakt.

 

Det er per i dag én utlyst vegg på siden: Dekorasjon av russebuss

 

finnvegg.no drives "non-profit" dvs. jeg tar ingenting for kjøp/salg av kunst.

Jeg gjør dette fordi jeg elsker graffiti (men hater tægging) og vil se mer av dette i offentlige rom.

 

Samfunnet vårt trenger å se forskjellen mellom graffiti og tægging, og jeg håper siden min kan bidra til å vrangstillinger om graffitikunst: Christian Ringnes bidrar til hærverk ved å la kjente gatekunstnere dekorere eiendommer i Oslo, mener Rusken-general Jan Hauger. - Stor kunst, svarer eiendomsmillionæren.

 

Så kom med tilbakemeldinger, enten her eller på finnvegg.no og om noen vet om flere lovlige vegger i Norge, og har kilder på at disse er lovlige, skrik ut!

 

På forhånd takk. :)

Endret av fiberkanin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er genialt for graffitimalere. Poenget med slike vegger mener jeg bør være at de skal øve seg der. Og du kan være kritiker på det, å bestemme når de skal gå over til f.eks graffitioppdrag, men noe som mangler på god graffiti er at det må bevares! Spraylakk forsvinner dessverre i vær og vind, så det må til med noe plastlag, eller en eller annen genial løsning som ikke dugger. Plastlag funker nok ikke helt, men kanskje glass? Det må bare ikke punktere. Det er veldig viktig at ikke dårlige graffitimaler går løs ulovlig, da kommer ikke de lovlige veggene. Det må du gjerne skrive på siden din, og spre så mye som mulig! Veldig glad for at folk som deg ønsker å ta vare på graffitikunst forresten! Det er meget flott! :D Det har vært masse bra langst linje 5 i Oslo, og det blir bare fjernet vet du :( Forferdelig for kunsten ;) Lovlig graffiti er veien opp! :D Og jeg digger virkelig ideen din faktisk! :)

 

Og jeg har en ide du kanskje kan føre videre, sett opp vegger på taket av t-banesystemet, som klappes sammen nede i tunnelen, og heises opp når togene kommer ut. Prøv å forklar og beskriv det til staten. Og så får kanskje en kunstkritiker vurdere hva av det som skal ha glass over seg osv. Problemet kan jo bli at folk kanskje maler over glasset igjen da. Men da har de ikke forstått seg på graffiti fullstendig. Det må advares mot, og vi må få en avtale på dette med hele graffitibevegelsen.

 

Den lovlige veggen min er forresten i Skien, Klosterøya.

Endret av N*
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hei Fiberkanin!

 

Jeg kan se at du har et godt og positivt engasjement!

men nå kommer min egen personlige mening, så du kan se bort i fra den om du vil.

 

Hvordan kom du frem til akkurat dette domenet? Hadde du noen alternativer? Jeg finner det svært lite naturlig å gå inn på finnvegg.no for å diskutere og formidle grafitti.

Når jeg kommer inn på nettstedet ditt så kommer jeg dirkete inn på en diskusjon? Et fora som bærer preg av være under testing, for flere emner står det det test, test eller test på test. Jeg føler meg ikke velkommen for jeg blir bare kastet ut i noe jeg ikke aner hva er.

Jeg finner mye rart jo lenger jeg er der inne. Jeg blir litt lost. Jeg finner navigeringen veldig vanskelig og lite brukervennlig. Jeg skjønner ikke helt vitsen med alle postene, de virker mot sin hensikt.

Hvor kan jeg finne informasjon om deg? Beskrivelser?

Jeg savner også en side for kontakt, både webmaster, deg eller din org.

Du har flere formelle feil, du har ikke samme farge i alle hovedoverskrift(h1) eller underoverskrift (h2). Du må nesten bestemme deg for hva du ønsker hvor.

På siden retningslinjer så er det jo ingen retningslinjer? Hva skal du med retningslinjer da?

Du konkurrer mot sprayboks og grafitti så du må nok ren dyrke deg. Og vise til en profesjonell side. Nå er det bare rot for min del..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...