Gå til innhold

Anmeldelse: Kingdoms of Amalur: Reckoning (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

God combat og fantasirik monster/worlddesign. Resten er "meh".

 

Det som holder meg borte er interfacen som er verre enn skyrim, og voiceacting så flat at jeg ender opp å ikke bry meg om noen av personene jeg møter. Synd, jeg hadde større forhåpninger. Kanskje de var for store.

Lenke til kommentar

God combat og fantasirik monster/worlddesign. Resten er "meh".Det som holder meg borte er interfacen som er verre enn skyrim, og voiceacting så flat at jeg ender opp å ikke bry meg om noen av personene jeg møter. Synd, jeg hadde større forhåpninger. Kanskje de var for store.

 

Jeg må si meg uening i at voiceacting er dårlig. Kanskje på han første fateweaver'n du møter, men synes alle sidequest actors har vært bra. Men, som sagt bare min mening :)

Lenke til kommentar

Har spilt rundt 10 timer av dette nå. Finnes ikke bedre RPG for meg idag. Morro combat, morro crafting, stor (ENORM) verden og faktisk en litt morro historie (selv om jeg er en av de få som synes det).

 

Interfacen er faktisk ett godt steg opp fra Skyrim (PC) for meg. Jeg føler det er mer oversiktlig, men her er det nok mange forskjellige meninger :)

Lenke til kommentar

Prøvde demoen på PC. For en massiv skuffelse at interfacet er så til de grader konsollifisert. Orker ikke spille sånn. Blir neppe noe kjøp, nei. Verken på PC eller 360. Anbefaler sterkt å prøve demoen før man bruker penger på dette på PC.

 

Ikke helt riktig. For til og med på konsoller, så er det en slitsom interface. Ikke "konsoll interface", men en tradisjonell "dårlig interface".

Lenke til kommentar

Prøvde demoen på PC. For en massiv skuffelse at interfacet er så til de grader konsollifisert. Orker ikke spille sånn. Blir neppe noe kjøp, nei. Verken på PC eller 360. Anbefaler sterkt å prøve demoen før man bruker penger på dette på PC.

Ikke helt riktig. For til og med på konsoller, så er det en slitsom interface. Ikke "konsoll interface", men en tradisjonell "dårlig interface".

Det er godt mulig. :).

 

På PC har man tastatur og mus. At ikke spillutviklerne klarer/gidder å utnytte dette bedre er seriøst irriterende.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke dem som syntes interfacen var dårlig spilt dette med både controller og PC.

Begge deler har sine fordeler og ulemper, PC kontrollen bærer litt preg av at det er laget for konsoll men ikke i en slik grad at det blir vanskelig, bare litt uvant å lære seg knappene. Kontrolleren sliter litt IFM spellcasting.

 

Anbefaler å spille dette spillet på hard.

Lenke til kommentar

Da må jeg komme med eksempler:

 

Den evige scroll ned for å finne repair kits, subkategorier i andre subkategorier og ellers den delen av interface du får når du trykker escape.

 

Men for all del, PC versjonen har 1-0 knapper, som er utrolig kjekt å bruke for spells/skills midt i combat, så det finnes noen fordeler over konsolversjonen også.

Lenke til kommentar

Spillet er veldig artig og combat systemet er vel noe av det beste jeg har testet i det siste. Det som skuffer er at utifra trailere, osv så virket det som et pure RPG spill. Når man kommer inn i spillet er det langt i fra et RPG spill og mer ett hack and slash (noe som de egentlig prøver på). Du kan ikke lage et hack and slash combat system, slenge på litt historie og et talent tre for så og si at dette er et RPG spill. Føler de har sett litt for lett på dette.

 

Ellers må jeg legge til at spillet er EKSTREMT lett. I lvl 4-5 så får man magic som one shotter alle motstandere du møter på. Denne spellen koster veldig lite mana og man kan "tagge" flere fiender for så og aktivere og gjøre skade etterpå. Vet ikke hvordan det er for de andre rollene, men for meg var dette bare helt latterlig. Satte opp og ned vanskelighetsgraden og forskjellen var liten.

 

Grafikken er også veldig bra gjennomført. Ikke nødvendigvis så veldig realistisk og det beste på markedet, men de har funnet en type grafikkstil og brukt den gjennom hele spillet.

 

Skal man konkludere spillet og anbefale noen kan man spørre de om dem liker Torchligt og Fable. Dette spillet er en god blanding av begge deler hvor vi kjenner igjen grafikkstil, combat system og andre småting. Jeg vet ihvertfall at jeg personlig kommer til å spille dette spillet helt ferdig. De som henger seg opp i UI og andre småting kan ta seg en bolle, for her går de glipp av et kongespill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...