Gå til innhold

Er det for mange spillplattformer på markedet?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er forsåvidt enig, men hovedsaklig på den bærbare konsollfronten. I dag selges det 2 versjoner fra Nintendo, 2 fra Sony og itillegg ligger IOS / Android (Tablet og telefonene) oppå der. Det kan bli litt i meste laget både for forbrukere og utviklere å forholde seg til.

 

Men som stasjonær(e) konsoll(er), syns jeg det er helt greit med 3 stk. De har vært sitt bidrag / sjanger å tilby. Pc kan regnes som nr 4, men den stiller litt i egen klasse mener jeg og kommer nok alltid til å gjøre det (tror jeg). :)

 

Edit: PS2 lever forsåvidt i beste velgående og skulle vel forsåvidt vært faset ut. Men den har fortsatt ett sterkt spillutvalg, så ikke mye man får gjort der. :p

Endret av Kenichi-san
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Det finnes flere enn 3stasjonære konsoller på markedet, men de andre er sånne billige made in china skrap.

 

Vil forholde meg til bare Xbox 720 og Playstation 4 i fremmtiden. Man å jo nesten være 10 år for å like Wii, mario å sånt skrap.   

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Det finnes flere enn 3stasjonære konsoller på markedet, men de andre er sånne billige made in china skrap.Vil forholde meg til bare Xbox 720 og Playstation 4 i fremmtiden. Man å jo nesten være 10 år for å like Wii, mario å sånt skrap.   

 

øøøø...eg blei litt fornærma av den kommentaren. Er 22 år gammal og elskar mario endå. Kjem sikkert til å kjøpe wii-u seinare i år. Og sjølv om du ikkje er gammal nokk til å hugse glansdagane til Nintendo så treng ikkje du å rakke ned på det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Spørsmålet er hvor mange (rene) spill plattformer det egentlig er. Pc, (smart) mobil og pad er enheter som kan kjøre spill, i motsetting til f.eks. Xbox, PS og Wii som er designet (nesten) utelukkende for å kjøre spill. Så for de "rene" spill maskinene så tror jeg nok han kan ha rett, de andre har mange flere ben å stå på, så om spill skulle forsvinne så står de nok fortsatt like stødig.

Derfor vil vi ha nok (potensielle) spill plattformer i en god stund fremover.

Lenke til kommentar

øøøø...eg blei litt fornærma av den kommentaren. Er 22 år gammal og elskar mario endå. Kjem sikkert til å kjøpe wii-u seinare i år. Og sjølv om du ikkje er gammal nokk til å hugse glansdagane til Nintendo så treng ikkje du å rakke ned på det.

 

Du er jo ikkje skikkeleg vaksen før du berre speler GTA og Gears of War, må du forstå. Aldersmerkinga på spel er øvre grense!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er iallefall for mange profetar som får spalteplass i industrien.

 

Like:p

 

Jeg begynner og bli lei av alle disse erfarne gamere og produsenter som skal rakke ned på alt. Kan de heller ikke gjøre noe med det.. Nei for de bare elsker og klage om ting. Samme med de 100 folkene på gamer forum som skriver 3 sider om hvor mange spill de la ifra seg halveis gjennom spillet. Det er bare sån det er når man blir eldre,

 

Man blir flinkere og se de gale sidene av ting. Men og repetere disse klagene om og om igjen, jeg er sååå lei av dette maset.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Det finnes flere enn 3stasjonære konsoller på markedet, men de andre er sånne billige made in china skrap.Vil forholde meg til bare Xbox 720 og Playstation 4 i fremmtiden. Man å jo nesten være 10 år for å like Wii, mario å sånt skrap.

 

øøøø...eg blei litt fornærma av den kommentaren. Er 22 år gammal og elskar mario endå. Kjem sikkert til å kjøpe wii-u seinare i år. Og sjølv om du ikkje er gammal nokk til å hugse glansdagane til Nintendo så treng ikkje du å rakke ned på det.

Mario er best på Pc

 

 

 

Lenke til kommentar

Det finnes flere enn 3stasjonære konsoller på markedet, men de andre er sånne billige made in china skrap.Vil forholde meg til bare Xbox 720 og Playstation 4 i fremmtiden. Man å jo nesten være 10 år for å like Wii, mario å sånt skrap.   

 

Er du helt idiot eller? Du har jo ikke peiling på spill i det hele tatt hvis du mener at vi burde klare oss med sony og microsoft. Du er sikkert bare en liten snørrunge og for ung til å huske gode gamle dager. MARIO er selve symbolet på spill og har holder seg i beste velgående, selv etter over 20 år....Nintendo var først ut med Rumblefeature (kontrollen rister), den analoge styrespaken og MOTION GAMING!!!! Så hold kjeften din du. Er det noen vi burde skyve fra oss så må vi velge mellom sony og xbox. Spillutvalget deres er nesten identiske og det eneste som skiller maskinene fra hverandre er kontrollene, og litt krimskrams!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Det finnes flere enn 3stasjonære konsoller på markedet, men de andre er sånne billige made in china skrap.Vil forholde meg til bare Xbox 720 og Playstation 4 i fremmtiden. Man å jo nesten være 10 år for å like Wii, mario å sånt skrap.

 

Er du helt idiot eller? Du har jo ikke peiling på spill i det hele tatt hvis du mener at vi burde klare oss med sony og microsoft. Du er sikkert bare en liten snørrunge og for ung til å huske gode gamle dager. MARIO er selve symbolet på spill og har holder seg i beste velgående, selv etter over 20 år....Nintendo var først ut med Rumblefeature (kontrollen rister), den analoge styrespaken og MOTION GAMING!!!! Så hold kjeften din du. Er det noen vi burde skyve fra oss så må vi velge mellom sony og xbox. Spillutvalget deres er nesten identiske og det eneste som skiller maskinene fra hverandre er kontrollene, og litt krimskrams!

Du er Mario/nintendo fanboy tenker jeg. Selv foretrekker jeg Pac-Man eller et flipper spill forran Mario. Spillutvalget mellom Xbox og PS er langt ifra identisk på grunn av ekslusive titler. Det er betydelige forkjeller på konsollene.

 

Slik du formulerer deg må du være oppe i en midlivskrise. Det er langt flere spill enn bare mario.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Jeg har ingen tro på at det f.eks. bare skulle bli en plattform på håndholdt, en på konsoll osv. Det kommer til å være konkurranse på alle områder, men samme produsent kommer kanskje til å lage plattformer av forskjellige størrelse, f.eks. smartphone, tablet og smart-TV med samme operativsystem. Det er vel slik det delvis er allerede (jeg vet ikke hva slags operativsystem som er i smart-TV, for det har jeg ikke satt meg inn i ennå, men det ville være rimelig om det på sikt ble samme operativsystem som i mindre enheter). På sikt tror jeg "spesielle" løsninger som dagens håndholdte konsoller og dagens stuekonsoller kommer til å bli utkonkurrert av henholdsvis smartphones og smart-TV, som begge er mer fleksible, og dessuten kompatible med andre enheter. Hvorfor skal du ha en håndholdt konsoll som bare kan brukes til spill, og hvorfor skal du ha en spillkonsoll som tar opp plass i TV-bordet når TV-en har en datamaskin innebygd?

Lenke til kommentar

Det finnes flere enn 3stasjonære konsoller på markedet, men de andre er sånne billige made in china skrap.

 

Vil forholde meg til bare Xbox 720 og Playstation 4 i fremmtiden. Man å jo nesten være 10 år for å like Wii, mario å sånt skrap.   

 

Både Nintendo og Sony er lokalisert i Japan og konsollene deres er trolig like mye kina produsert som det Xbox er.

 

At du ikke liker Mario & co gjør dem ikke til søppel.

Nintendo står bak noen av de største spill karakterene noen gang. Som salgstallene viser så er det meget populære i dag også.

 

TV-spill markedet var i fritt fall før Nintendo kom på banen. Nintendo har forsåvidt eksistert i over 100år som produsent av spill kort.

 

Du sier du liker pacman og flipper spill? Du har trolig bare opplevd det på en pc emulator.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...