Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvilken 4x4 under 500.000,-?


Bjerknez

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Gratulerer :w00t: !"

Et uventet valg, og skal ærlig innrømme at Jeep aldri var i mine tanker engang.

 

De nye Wranglerne er ganske massive :-)

Takk for det :)

 

Det hele begynte med at jeg bare dro innom for morroskyld for å prøvekjøre og jeg hadde allerede delvis bestemt meg for at det var Amarok som var tingen.

 

Men etter at jeg hadde kjørt Wrangleren en helg så ble jeg overbevist.

Motoren er mer stillegående enn Amarok sin, og den anntatte vindsusen jeg hadde forestillt meg var ikke tilstede i det hele tatt.

 

Jeg satt nermest perfekt i bilen (Joda, Amarok'en er bedre akkurat når det gjelder sitteplassen) og den har en enorm bakkeklaring. Dessuten så er dette også en litt småtøff sommerbil, da man lett kan ta av hele taket, samt alle dørene.

 

Rett og slett en knalltøff bil og overgår Amarok på de aller fleste punkter i mine øyne.

 

Prøvekjørte Wrangleren litt offroad på samme steder som Amarok'en, og jeg synes Wrangleren dro seg bedre frem. Dette takket være bakkeklaringen og noe grovere samt større hjul.

 

Modellen jeg skal ha heter Rubicon og må bestilles, da det kun er "Sahara" som blir tatt inn vanlighvis.

 

Sahara har en spinklere fremaksel og et mindre avansert 4x4 system enn Rubicon og dessuten så blir Rubicon levert med sorte plastskjermer i stede for lakkerte.

 

Det høres kanskje rart ut, men sorte plastskjermer gjør seg MYE bedre på en slik bil synes jeg (se bildene jeg la inn) og bilen blir liksom litt mer "maskulin"

 

I det hele tatt så er Rubicon bygget for mer offroad bruk, og Sahara mer for komfort. Men man kjøper vel ikke en Jeep av denne typen hvis komfort er det viktigste vil jeg tro. :)

 

2.8-literen med 200HK'er er også vesentlig kvikkere og sterkere enn 2.0'literen i Amarok :)

Endret av BjerkneZ
Lenke til kommentar

Tøff bil! En av mine barndomsdrømmer (macgyver bil) :D

Ja, den skiller seg ut, hehe.

 

Var en del blikk etter bilen når jeg hadde den i helgen. De fleste jeg kjenner synes bilen er tøff, og de som ikke synes den er tøff er nok fornuftige barnefamilier. :)

 

Dette er ikke en bil man kjøper av fornuft, men en bil man kjøper fordi man vil skille seg litt ut blandt mengden av 4x4 biler :)

 

Blir ganske tamt å kjøre rundt i en Outlander etter at man har kjørt en slik jeep :)

Lenke til kommentar

Diesel eller bensin?

 

Edit: pris?

Den kommer kun som Diesel til Norge.

2.8l 200HK'er. Motoren er faktisk overaskende frisk i frasparket, biltype tatt i betraktning.

 

Bilen kom tilslutt på 471.700,- som varebil og litt ekstrautstyr. (bøyle forran grill med 2stk. xenon ekstralys, hengerfeste, metallic lakk)

Lenke til kommentar

Hvordan var lyden i den a? Føles ut som at man kjører en traktor når man drar på?

Den bråker vertfall mindre enn VW Amarok/Pajero/VW Touran.

 

At den bråker litt mer enn såkalte luksus SUV'er kan nok hende, men det vet jeg ikke noe om. Den var vertfall langt mer stillegående enn jeg hadde forestillt meg :)

Lenke til kommentar

Hvilken farge blir det? Virker som en meget oppegående bil, røft utseende og som 2seter har du jo god plass :) Denne har 3.5 tonn hengervekt?

 

Gleder meg til å høre om dine erfaringer og opplevelser med denne bilen. Fikk meget lyst til å se nermere på en slik bil selv!

Lenke til kommentar

Hvilken farge blir det? Virker som en meget oppegående bil, røft utseende og som 2seter har du jo god plass :) Denne har 3.5 tonn hengervekt?

 

Gleder meg til å høre om dine erfaringer og opplevelser med denne bilen. Fikk meget lyst til å se nermere på en slik bil selv!

Har ikke bestemt meg for farge enda, men holder kanskje en knapp på sort bil med sorte felger og skikkelig knastedekk :)

Jeg er usikker på hva hengervekten er på en Rubicon, men på Sahara er den kun 2090kg.

 

Litt rart egentlig... men uansett ikke så viktig for meg :)

Lenke til kommentar

Hehe, for meg så synes jeg Thundraen er en bil totalt blottet for sjel. Dyr er den også :)

 

En ting er at bilen i seg selv er høy, men en annen ting er bakkeklaringen. Noe jeg synes er vitigst på en slik type bil.

 

Ifg. bildene så får jeg litt Toyota Hiace assosiasjoner, med tanke på rattgir etc.

 

Sikkert en flott arbeidshest dette, men til privatbruk blir det litt feil i mine øyne :)

Lenke til kommentar

 

Har ikke bestemt meg for farge enda, men holder kanskje en knapp på sort bil med sorte felger og skikkelig knastedekk :)

Jeg er usikker på hva hengervekten er på en Rubicon, men på Sahara er den kun 2090kg.

 

Litt rart egentlig... men uansett ikke så viktig for meg :)

 

Det virker som en bra kombinasjon. Men hadde jo blitt litt kult med en litt annen farge? Den orange fargen var litt fet :) fremhever jo skjermbredderne litt mere :)

 

Virker som det er det samme på Rubicon, men er litt rart at en 09/10 modell har 3500kg.. :/ Den har jo 27 hk mindre og og er 35 kg lettere..

Lenke til kommentar

 

Har ikke bestemt meg for farge enda, men holder kanskje en knapp på sort bil med sorte felger og skikkelig knastedekk :)

Jeg er usikker på hva hengervekten er på en Rubicon, men på Sahara er den kun 2090kg.

 

Litt rart egentlig... men uansett ikke så viktig for meg :)

 

Det virker som en bra kombinasjon. Men hadde jo blitt litt kult med en litt annen farge? Den orange fargen var litt fet :) fremhever jo skjermbredderne litt mere :)

 

Virker som det er det samme på Rubicon, men er litt rart at en 09/10 modell har 3500kg.. :/ Den har jo 27 hk mindre og og er 35 kg lettere..

Hmmm... nesten så man kan tro at det er en skrivefeil?

Eller har det noe med norske avgifter å gjøre? Ikke vet jeg...

 

Jeg hadde en turkis Polo Sport som min aller første bil som var fabrikkny, og en knall blå Golf etter denne. Sannheten er at jeg blir så enormt lei skarpe farger på sikt. Min nåværende sorte Audi og forhenværende sølvgå Touran var bedre å leve med :)

 

Kan være tøft der og da, men man blir fort lei skarpe farger. Dessuten så oser det litt mer "mann" av en sort bil i den klassen synes jeg :)

Endret av BjerkneZ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...