Gå til innhold

NextGenTel-gebyr på kant med loven


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og ditt magiske 48 millioner tall fra tidligere?

Må du ha ting med teskje? For å sitere meg selv:

"La oss si de får inn 46 millioner kroner på dette (basert på 200.000 kunder), men taper 5 millioner kroner pga. kunder som sier opp abonnementet. Da vil de fremdeles ha 41 millioner kroner rett på bunnlinja, da det er nærmest ingen ekstrakostnader knyttet til dette gebyret."

Lenke til kommentar

Ser mange spekulerer i hvor mye de betaler for èn router, og jeg kan garantere at det er langt lavere enn 228,-. Når jeg jobbet der pushet de voldsomt på å oppgradere kundene til trådløse routere(engangsavgift 200,-), da de var så billige i innkjøp at 200kr som engangsum gav VELDIG stor margin. Nå husker jeg ikke tallet i hodet men jeg mener på de betalte rundt 30 kr stk(muligens +Moms/Toll etc, svensk merke) i inkjøp på Inteno X5668("hovedrouteren" dvs. den de bruker mest, til ADSL abb.). Jeg tror iallefall denne avgiften i 2 måneder skal dekke inn routeren med GOD margin.

 

Har selv NextGenTel, syntes avgiften er latterlig begrunnet men gidder ikke bytte leverandør og få ny bindingstid etc da produktet fungerer bra og er greit priset. Hadde jeg måtte henvende meg mye til kundeservice derimot hadde jeg byttet på dagen, jobbet der selv i 2010-2011. Alt for lav bemanning iforhold til henvendelsene. Utifra Facebook siden deres ser det ikke ut til at mye har endret seg siden da, desverre.

Lenke til kommentar

Ser mange spekulerer i hvor mye de betaler for èn router, og jeg kan garantere at det er langt lavere enn 228,-. Når jeg jobbet der pushet de voldsomt på å oppgradere kundene til trådløse routere(engangsavgift 200,-), da de var så billige i innkjøp at 200kr som engangsum gav VELDIG stor margin. Nå husker jeg ikke tallet i hodet men jeg mener på de betalte rundt 30 kr stk(muligens +Moms/Toll etc, svensk merke) i inkjøp på Inteno X5668("hovedrouteren" dvs. den de bruker mest, til ADSL abb.). Jeg tror iallefall denne avgiften i 2 måneder skal dekke inn routeren med GOD margin.Har selv NextGenTel, syntes avgiften er latterlig begrunnet men gidder ikke bytte leverandør og få ny bindingstid etc da produktet fungerer bra og er greit priset. Hadde jeg måtte henvende meg mye til kundeservice derimot hadde jeg byttet på dagen, jobbet der selv i 2010-2011. Alt for lav bemanning iforhold til henvendelsene. Utifra Facebook siden deres ser det ikke ut til at mye har endret seg siden da, desverre.

 

Siden du har jobbet der ganske nylig kan du kanskje bekrefte eller avkrefte et par spørsmål som har dukket opp etter denne saken startet;

 

-Vet er NGT har sagt at gebyret vil bli stående uansett, men allikevel er det noen som hevder å ha ringt kundeservice og fått det fjernet, tror du det er mulig og hva må evt. til?

 

-Flere hevder også å ha fått så mye som kr 100 i rabatt per. måned i avslag ved å true med å si opp.. Kan det stemme eller er det trolig fordi de har hatt ett eldre/utgått produkt som er høyere priset? 100 kr i avslag er nemlig langt mer enn både ansattavtaler og andre spesialavtaler jeg kjenner til.

Lenke til kommentar

FYI. Ventelo har ikke denne kostnaden i pakken sin. Og det er fortsatt gratis å få skiftet ut ruteren dersom det er nødvendig (noe jeg nylig fikk erfare).

 

Men det dustete i denne saken er jo at det ikke er valgfritt! Veldig mange kjøper jo sin egen trådløse ruter og kan dermed med fordel bruke sitt eget utstyr i stedet for å betaler 19kr i måneden til nextgentel. For å forsvare et gebyr på 228kr i året, så må de jo ha kalkulert med at alle kundene deres gjennomsnittlig skifter ut ruteren sin 1 gang pr år! Noe jeg ikke tror er tilfellet!! Tviler nemlig på at nextgentel betaler stort mer enn 200kr for ruterene sine (som dem i tilegg kan regnskapsføre sin det er deres eiendom osv..)

Lenke til kommentar

Ser mange spekulerer i hvor mye de betaler for èn router, og jeg kan garantere at det er langt lavere enn 228,-. Når jeg jobbet der pushet de voldsomt på å oppgradere kundene til trådløse routere(engangsavgift 200,-), da de var så billige i innkjøp at 200kr som engangsum gav VELDIG stor margin. Nå husker jeg ikke tallet i hodet men jeg mener på de betalte rundt 30 kr stk(muligens +Moms/Toll etc, svensk merke) i inkjøp på Inteno X5668("hovedrouteren" dvs. den de bruker mest, til ADSL abb.). Jeg tror iallefall denne avgiften i 2 måneder skal dekke inn routeren med GOD margin.Har selv NextGenTel, syntes avgiften er latterlig begrunnet men gidder ikke bytte leverandør og få ny bindingstid etc da produktet fungerer bra og er greit priset. Hadde jeg måtte henvende meg mye til kundeservice derimot hadde jeg byttet på dagen, jobbet der selv i 2010-2011. Alt for lav bemanning iforhold til henvendelsene. Utifra Facebook siden deres ser det ikke ut til at mye har endret seg siden da, desverre.

 

Siden du har jobbet der ganske nylig kan du kanskje bekrefte eller avkrefte et par spørsmål som har dukket opp etter denne saken startet;

 

-Vet er NGT har sagt at gebyret vil bli stående uansett, men allikevel er det noen som hevder å ha ringt kundeservice og fått det fjernet, tror du det er mulig og hva må evt. til?

 

-Flere hevder også å ha fått så mye som kr 100 i rabatt per. måned i avslag ved å true med å si opp.. Kan det stemme eller er det trolig fordi de har hatt ett eldre/utgått produkt som er høyere priset? 100 kr i avslag er nemlig langt mer enn både ansattavtaler og andre spesialavtaler jeg kjenner til.

 

Det er nok ikke noen som har fått fjernet gebyret, men andre rabatter ved truing om oppsigelse er det mange som mottar. 269 per måned for 20 mbit/s og 2 første månedene gratis er visstnok tilbudet de gir til de som vil si opp på grunn av gebyret. Ring inn hvis du er i tvil.

Endret av SpinozaSittSkjegg
Lenke til kommentar

Virkelig? 30 kr stk for wlan rutermodem? De krever altså nesten like mye i gebyr per måned som et modem koster dem inn? Hvis det stemmer så blir til og med jeg overrasket.

 

De av dere som spør dere hvorfor folk ikke forlater NGT; veldig mange her til lands har ikke noe valg. Jeg kan for eksempel velge mellom 5mbit fra NGT, eller 0,5mbit fra Telenor. That's it. Jeg bor 15 minutter fra Bergen sentrum.

Og de av dere som vurderer å forlate NGT og heller gå til canaldigital eller lyse, herlighet hva venter dere på? Hvis du kan velge noe annet enn DSL så hopp på det!

Endret av bo1e
Lenke til kommentar

-Flere hevder også å ha fått så mye som kr 100 i rabatt per. måned i avslag ved å true med å si opp.. Kan det stemme eller er det trolig fordi de har hatt ett eldre/utgått produkt som er høyere priset? 100 kr i avslag er nemlig langt mer enn både ansattavtaler og andre spesialavtaler jeg kjenner til.

 

Jeg kan bekrefte at de satt ned prisen til meg fra 398 til 269 etter at jeg byttet til Ventelo. De kunne stanse dette dersom jeg ville, og gi meg samme pris. Jeg gjorde det for å slippe alt styret med nytt utstyr. Er ellers veldig fornøyd med NGT, så og si ingen nedetid og alltid god hastighet.

Lenke til kommentar
-Flere hevder også å ha fått så mye som kr 100 i rabatt per. måned i avslag ved å true med å si opp.. Kan det stemme eller er det trolig fordi de har hatt ett eldre/utgått produkt som er høyere priset? 100 kr i avslag er nemlig langt mer enn både ansattavtaler og andre spesialavtaler jeg kjenner til.
Jeg kan bekrefte at de satt ned prisen til meg fra 398 til 269 etter at jeg byttet til Ventelo. De kunne stanse dette dersom jeg ville, og gi meg samme pris. Jeg gjorde det for å slippe alt styret med nytt utstyr. Er ellers veldig fornøyd med NGT, så og si ingen nedetid og alltid god hastighet.

 

Inkluderer det da modemleien på kr 19 eller kommer den i tillegg?

 

Hadde også vært interessant å vite hva som er den beste prisen folk har fått til på VDSL-linjene til NGT, og hvordan de har fått dem.

 

Denne forskjellsbehandlingen i priser er også noe som provoserer meg litt. All ære til de som har fått til det og ingenting i mot det, men er selskapets politikk på dette som provoserer.. (Evt. anassattavtaler, studentrabatt, storkundeavtaler osv er forsåvidt greit.)

Lenke til kommentar
-Flere hevder også å ha fått så mye som kr 100 i rabatt per. måned i avslag ved å true med å si opp.. Kan det stemme eller er det trolig fordi de har hatt ett eldre/utgått produkt som er høyere priset? 100 kr i avslag er nemlig langt mer enn både ansattavtaler og andre spesialavtaler jeg kjenner til.
Jeg kan bekrefte at de satt ned prisen til meg fra 398 til 269 etter at jeg byttet til Ventelo. De kunne stanse dette dersom jeg ville, og gi meg samme pris. Jeg gjorde det for å slippe alt styret med nytt utstyr. Er ellers veldig fornøyd med NGT, så og si ingen nedetid og alltid god hastighet.

 

Inkluderer det da modemleien på kr 19 eller kommer den i tillegg?

 

Hadde også vært interessant å vite hva som er den beste prisen folk har fått til på VDSL-linjene til NGT, og hvordan de har fått dem.

 

Denne forskjellsbehandlingen i priser er også noe som provoserer meg litt. All ære til de som har fått til det og ingenting i mot det, men er selskapets politikk på dette som provoserer.. (Evt. anassattavtaler, studentrabatt, storkundeavtaler osv er forsåvidt greit.)

 

 

Dette ble gjort før "klimaendringene" trådte i kraft, så prisen fra 1.3 blir 288,-

Lenke til kommentar

..."som eneste leverandør gjør vi dette uten å be kunden kjøpe ny ruter"

 

Kilder takk?

 

Jeg tror ikke et sekund på det NGT sier. Jeg jobber for NGT bortimot hver dag og har mange missfornøde kunder. Jeg kommer garantert til å få spørsmål om denne avgiften når kundene blir obs på den.

 

Jeg trur NGT er et reinspikka svindelseskap med en ledelse kun drevet av kyniske økonomer.

 

I 2011 var NGT det første firmaet i norge til å lansere fakturaavgift på e-faktura. (Kilde: http://www.vg.no/dinepenger/artikkel.php?artid=10086392)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...