Gå til innhold

Beste bensinrabatt?


^fmj

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok, det var jeg ikke klar over. Da lønner det seg i hvert fall ikke å fylle på Esso. Var i kontakt med Trumf for å høre om det var mulig å registrere mastercard slik som vanlig debetkort. Det var dessverre ikke mulig. Ikke noe problem, men hadde vært litt lettere å kun brukt et kort.

Lenke til kommentar

Har ikke testet, men vil tro at en kan gjøre det på samme måte som trumf+365. Det er jo to forskjellige "systemer" . Kortene registrerer hver for seg.

Jeg HAR testet, og det er kun på Shell at jeg har fått "dobbel" rabatt/bonus, ved først å bruke trumf (ikke trumfVISA) og deretter betale med for eks 365. På Esso og Statoil får man bare den ene. 365 gir 30 øre + 3,65% på 365-kortet, men andre rabattkort kan ikke kombineres med kredittkort.

Endret av zanta
Lenke til kommentar

Ikke meningen å forsøple tråden med mitt forrige innlegg, beklager.

 

 

Jeg fyller alltid på Shell med trumf og 365. Dette er jo to helt selvstendige systemer hvor poeng/penger havner forskjellige plasser. Jeg trodde dette også gjaldt Coop, men der tok jeg grundig feil. Coop er visst mye mer restriktiv da.

Lenke til kommentar

Jeg HAR testet, og det er kun på Shell at jeg har fått "dobbel" rabatt/bonus, ved først å bruke trumf (ikke trumfVISA) og deretter betale med for eks 365. På Esso og Statoil får man bare den ene. 365 gir 30 øre + 3,65% på 365-kortet, men andre rabattkort kan ikke kombineres med kredittkort.

 

Trumf+365 gir akkurat den samme fordelen som å bruke bare å bare bruke 365 på en ESSO stasjon.

 

 

 

EDIT: Kan se ut som at Cresco Car + Trumf på Shell vil gi et enda bedre utbytte. Men for min del er det ikke verd det da det ikke er Shell på noen av de strekningene jeg kjører til vanlig.

 

FlexiVisa gir samme rabatt på drivstoffet, men også 4% på alt du kjøper på stasjonen i tillegg.

 

Hadde det ikke vært for at jeg har nok av kort fra før av, så kunne jeg vurdert å gå over til FlexiVisa + COOP og fortsette å bruke ESSO-stasjoner.

Endret av bIsk0p
Lenke til kommentar

Trumf+365 gir akkurat den samme fordelen som å bruke bare å bare bruke 365 på en ESSO stasjon.

 

EDIT: Kan se ut som at Cresco Car + Trumf på Shell vil gi et enda bedre utbytte. Men for min del er det ikke verd det da det ikke er Shell på noen av de strekningene jeg kjører til vanlig.

Trumf gir ingen fordel på Esso, men 50 øre/l på Shell. 365 gir 30 øre/l på Esso. I tillegg får man 3.65% cashback på alle stasjoner.

 

Du lenker til gammel info for CrescoCAR, det er lenge siden rabatten ble redusert fra 4 til 3% her: https://www.crescocar.no/ . 4% får du også med TwoCards, men her kan du bare velge en rabattkategori om gangen (men du kan bytte så ofte du vil): http://twocards.no/

Lenke til kommentar

Ikke meningen å forsøple tråden med mitt forrige innlegg, beklager.

 

Jeg fyller alltid på Shell med trumf og 365. Dette er jo to helt selvstendige systemer hvor poeng/penger havner forskjellige plasser. Jeg trodde dette også gjaldt Coop, men der tok jeg grundig feil. Coop er visst mye mer restriktiv da.

:innocent:

 

Vet ikke om det er Coop eller Esso som er mest restriktive, men opplevde det samme på Statoil ved forsøk på å kombinere NAF og 365. For enkelhets skyld fyller jeg også alltid på Shell med Trumf og 365.

Lenke til kommentar

Trumf gir ingen fordel på Esso, men 50 øre/l på Shell. 365 gir 30 øre/l på Esso. I tillegg får man 3.65% cashback på alle stasjoner.

 

Du lenker til gammel info for CrescoCAR, det er lenge siden rabatten ble redusert fra 4 til 3% her: https://www.crescocar.no/ . 4% får du også med TwoCards, men her kan du bare velge en rabattkategori om gangen (men du kan bytte så ofte du vil): http://twocards.no/

 

 

På trumf sine sider stod det 30 øre per liter hos Shell, men de har kanskje kampanje? Men hvis det stemmer at det er 30 øre, så vil Trumf+365 hos Shell gi samme rabatt som bare 365 på ESSO.

Lenke til kommentar

men andre rabattkort kan ikke kombineres med kredittkort.

 

YX bonuskort kan kombineres med kredittkort hos YX og UNO-X.

 

Men igjen, på YX/UNO-X er det ikke noen kredittkort som har ekstra bonus, kun de 3-4% som kortet gir i seg selv.

 

Beklager at jeg kverulerer, men føler det er litt missforståelser rundt og går nå... :hmm:

Lenke til kommentar

Men igjen, på YX/UNO-X er det ikke noen kredittkort som har ekstra bonus, kun de 3-4% som kortet gir i seg selv.

Nei, men YX bonuskortet gir 30 øre per liter i seg selv, så kombinasjonen YX bonuskort og et kredittkort med bonus på bensin hos YX/UNO-X vil gi den samme samla rabatten som 365 alene på Esso. Jeg kjenner ikke til kredittkort som gir mer enn 4% på bensin, det måtte i tilfelle være som en månedskampanje hos Kash Visa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...