Gå til innhold

– Neste Xbox får Blu-Ray (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dersom det stemmer at de innfører bruktspill-sperre, graver de sin egen grav. De kan da ikke være så dumme??

 

Det tror jeg ikke. Dette tror jeg kommer til å skje på de andre konsollene også. Dette vil også sikre inntekter til spillutviklere, og dermed også gi oss som forbrukere fler og bedre spill:-)

Lenke til kommentar

Nei, det vil mest sannsynlig bli færre spill som blir solgt, da flere må spare opp over lengre tid for å få råd til å kjøpe. og kjøper da færre spill.

 

Det argumentet ga absolutt ingen mening. Tvert imot vil det jo ha motsatt resultat. Du bruker mindre penger på å kjøpe bruktspill, og vil derfor ha mer penger til å kjøpe nye spill.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Dersom det stemmer at de innfører bruktspill-sperre, graver de sin egen grav. De kan da ikke være så dumme??
Det tror jeg ikke. Dette tror jeg kommer til å skje på de andre konsollene også. Dette vil også sikre inntekter til spillutviklere, og dermed også gi oss som forbrukere fler og bedre spill:-)

 

Hahah. Dagens.

De fleste velter i penger allerede, og det er ingenting som tyder på at de rikeste utvilkerne har de beste spilla. Mer tyder på at de rikeste utviklerne sløser mer penger enn et middels byrokrati.

 

Dine "sikre inntekter" vil føre til større utbytte for aksjoneærene. På kort sikt. På lengre sikt kan man jo spekulere om ikke omsetniga sakte vil gå nedover

Endret av StorPeder
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Det tror jeg ikke. Dette tror jeg kommer til å skje på de andre konsollene også. Dette vil også sikre inntekter til spillutviklere, og dermed også gi oss som forbrukere fler og bedre spill:-)

 

Dette hadde kanskje stemt dersom penger hadde vært en tilnærmet ubegrenset ressurs, noe det ikke er. Det du skisserer forutetter at mer penger en tidligere nå skal bli brukt på spill, men hvor skal dette tas fra?

Lenke til kommentar

Stussar også på dette med bruktspel - reint praktisk undrast eg korleis dette skal utførast.

 

Men dette er og forblir spekulasjonar. Me får avvente til info kjem frå offisielt hold.

 

Hver BR får vel en unik kode som både lagres på boksen og som sendes til MS. Kanskje det blir slikt att hvis man ikke har netttilgang når man stapper inn ett nytt spill så får man rett og slett ikke spilt det men får spilt spill allerede er autorisert for bruk på den konsollen og eller gamertagen men dett er bare spekulasjoner fra mitt ståsted.

Lenke til kommentar

Radeon 6000, er det bra? (Jeg kan INGENTING om sånt :p)

 

Nei, det er vel greit nok per i dag, men når konsollen kommer ut er den allerede langt akterutseilt av PC (om det er tilfellet)

 

AtW

 

Dersom det stemmer at de innfører bruktspill-sperre, graver de sin egen grav. De kan da ikke være så dumme??

 

Hvorfor? Folk tar jo bruktspill-sperringer og argumentene til spillbransjen gladlig imot i dag, helt ukritisk, og kjøper pølsevevet om at produsentene ikke tjener noe på bruktsalg.

 

AtW

Lenke til kommentar

Nei, det vil mest sannsynlig bli færre spill som blir solgt, da flere må spare opp over lengre tid for å få råd til å kjøpe. og kjøper da færre spill.

 

Det argumentet ga absolutt ingen mening. Tvert imot vil det jo ha motsatt resultat. Du bruker mindre penger på å kjøpe bruktspill, og vil derfor ha mer penger til å kjøpe nye spill.

 

Nei. Folk med dårlig råd har kanskje kun råd til bruktspill. Dermed må disse folkene spare opp mer penger for å kjøpe spill til fullpris. For da igjen å kjøpe færre spill, pga de må spare til høyere kostnader. Da kjøper man kanskje 3 utvalgte istede for 5 bruktspill.

Lenke til kommentar

Radeon 6000, er det bra? (Jeg kan INGENTING om sånt :p)

 

Nei, det er vel greit nok per i dag, men når konsollen kommer ut er den allerede langt akterutseilt av PC (om det er tilfellet)

 

AtW

 

Dersom det stemmer at de innfører bruktspill-sperre, graver de sin egen grav. De kan da ikke være så dumme??

 

Hvorfor? Folk tar jo bruktspill-sperringer og argumentene til spillbransjen gladlig imot i dag, helt ukritisk, og kjøper pølsevevet om at produsentene ikke tjener noe på bruktsalg.

 

AtW

 

Takk, det var det jeg lurte på :)

 

Hvorfor er det pølsevev? Er det noe bevis på at de tjener på bruktsalgene? Eller ikke tjener for den saks skyld :) Det må tydeligvis ha NOE å si, siden de gjør såpass mye ut av det.

Lenke til kommentar

 

 

Hvorfor er det pølsevev? Er det noe bevis på at de tjener på bruktsalgene? Eller ikke tjener for den saks skyld :) Det må tydeligvis ha NOE å si, siden de gjør såpass mye ut av det.

 

Det strider imot rådene økonomisk teori. La oss ta følgende eksempel. Jeg synes Portal 2 er verd 200 kroner for meg. Bruktsalgsprisen er 100 Kr om jeg selger det etter en måneds spilling. Om jeg ikke kan selge det brukt, så er jeg kun villig til å betale 200 kr for det, men kan jeg selge det brukt for 100 kr, så kan jeg bruke 300 kroner på å kjøpe spillet. De 100 kronene som bruktkjøperen bruker på spill går dermed indirekte til den som selger spillet.

 

På samme måte som mye mye færre ville betalt 5 millioner for ett hus om det ikke gikk ann å selge det brukt.

 

AtW

Endret av ATWindsor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Hvorfor er det pølsevev? Er det noe bevis på at de tjener på bruktsalgene? Eller ikke tjener for den saks skyld :) Det må tydeligvis ha NOE å si, siden de gjør såpass mye ut av det.

 

Det strider imot rådene økonomisk teori. La oss ta følgende eksempel. Jeg synes Portal 2 er verd 200 kroner for meg. Bruktsalgsprisen er 100 Kr om jeg selger det etter en måneds spilling. Om jeg ikke kan selge det brukt, så er jeg kun villig til å betale 200 kr for det, men kan jeg selge det brukt for 100 kr, så kan jeg bruke 300 kroner på å kjøpe spillet. De 100 kronene som bruktkjøperen bruker på spill går dermed indirekte til den som selger spillet.

 

På samme måte som mye mye færre ville betalt 5 millioner for ett hus om det ikke gikk ann å selge det brukt.

 

AtW

 

Men da "taper" jo utgiverne noe der? Etter at du har kjøpt det for fullpris, så kan jo det bli solgt, si 3 ganger. disse 3 gangene vil vel ikke i det hele tatt gå til utgiver? Dermed taper vel de 3 salg. Det vil vel de gjerne tjene og derfor skal sperre for dette.

 

Edit: Jeg kan skjønne hvorfor de gjør dette. Men jeg vil si at de skyter vel seg selv litt mer i foten. Dårlig vareprat har mye å si!

Endret av Argoniel
Lenke til kommentar

Er det da rimlig å forvente at Xbox 720 som den muligens vil hete, vil koste en ca 2000 kr? på lik måte som playstation 3? Vi håper ikke på "the ring of death" også der.

 

Riktignok vil den konkurere mot PS3, ellers ser vel neppe en tidligere playsation 3 bruker noen grunn å bytte.

 

Kan vi håpe xbox da vil by på gratis Xbox live tjeneste?

Eller om xbox maskinen vil fungere med linux?

 

Hvor mye ytelseforbedring VS PS3 tror dere på? 20-30%?

 

Angående salg av spill, er det nok det lurste å selge gjennom konsollen, til en litt lavere pris. Fleste med dårlig internetlinje velger nok blueray.

 

xbox720wait.jpg

 

Tror dere xbox 720 ser slik ut? Eller er det avkreftet?

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...