Gå til innhold

Actionkamera fra Australia


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå vet jeg ikke om det kommer av redigeringen, men jeg kan ikke si jeg var videre imponert over videoen som Swann hadde laget. Vidvinkelen til GoProen er jo også noe av det som gjør den særdeles egnet til ekstremsport, men det ser ikke ut som Swann sitt kamera er like bra på det punktet. Personlig vil jeg nok holde meg til GoPro en god stund fremover. De var først ute med dette genialet systemet, som alle (utenom Contour) nå prøver å kopiere, og de er fortsatt best.

Lenke til kommentar

Swann, Rollei, JoBo. Kjært barn har mange navn, ser det ut til.

 

GoPro er sannsynligvis bedre på det meste, men mens en LCD-skjerm til GoPro koster ca 1000 kroner, ser den ut til å være inkludert med Swann/Rollei? Hvis man trenger en slik skjerm, blir prisdifferansen MYE større enn 20 dollar. Mer enn 200 dollar.

Swann oppgir forøvrig i bruksanvisningen at kameraet har en 5 Mpix CMOS sensor, som naturligvis kan levere full HD video, og i tillegg stillbilder på 8 Mpix maksimalt. Hvilket innebærer ekstrapolering, som vel knapt kan sies å tilføre noe nyttig...

 

Hvis sensoren i GoPro HD Hero2 også er på 5 Mpix, er jeg ikke så imponert over 11 Mpix stillbilder fra det kameraet heller. (Riktig nok kan man velge både 8 og 5 Mpix for å spare plass/tid).

 

Swann & co har en laser som sikkert er grei til innretting av kameraet, spesielt når man ikke bruker LCD-skjermen. Fjernkontroll og standard stativfeste er også kjekt å ha i visse sammenhenger.

 

Som sagt er GoPro sikkert bedre, men de har godt av å se at konkurrenter kommer opp med fornuftige forbedringer.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...