Gå til innhold

Stronglift-spørsmål


Anbefalte innlegg

Har begynt så vidt med Stronglift (styrketrening i det hele tatt egentlig)

Tar denne alle muskelgrupper? Virker litt "spinkel" og lite varierende. Hvem av disse trener Biceps?

 

Kjører tre ganger i uken. A-B-A, deretter B-A-B

 

A

Knebøy 5 x 5

Benkpress 5 x 5

Barbel Row 5 x 5

Dips 5(15) x 5

Reverse Crunches 5 x X

 

B

Knebøy 5 x 5

Militærpress 5 x 5

Markløft 5 x 5

Pull-ups 5 x 5

Planken

 

Denne er basert på den litt eldre "Stronglift". Den nyeste er enda enklere (Bare les de tre øverste for hver program så har du nyeste).

Endret av Nerowulf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fulgte dette programmet i ca et halvt år etter 2 år med ymse splittprogrammer med alt for mange øvelser. Da begynte jeg ikke med bare stanga, men heller en relativ lett vekt. Hvis du er disiplinert nok så anbefaller jeg deg å melke så mye du kan fra dette programmet :) PS. roing og pullups involverer biceps :)

Lenke til kommentar

Markløft er 1x5, ikke 5x5.

Du skal ikke være redd for at du ikke trener nok med dette programmet. Jeg kan garantere deg at du kommer til å vær sliten i hver eneste lille muskel i hele kroppen din når du har komt deg opp på høye vekter. Ikke la deg lure av at det ser lite ut, det gir utrolig resultater.

 

Isolasjonsøvelser er unødvendig når man kjører full baseøvelser hver eneste økt. Man trener små muskler som biceps og lignende indirekte av baseøvelser. Benkpress gir triceps, roing gir biceps, knebøy og markløft gir mage, rygg og litt armer ved at man strammer muskler.

Husk at hele kroppen er et system, den sammarbeider med forskjellige muskler for å gjøre øvelser lettest mulig for deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...