Gå til innhold

Mulig å samkjøre InDesign og Excel?


DE1

Anbefalte innlegg

På bedriften jeg jobber i så har vi prisliste som excel-dokument.

 

Nå skal jeg lage en prisliste som ser litt penere ut i Adobe InDesign.. Er det mulig å samkjøre disse slik at de blir lagt inn i InDesign?

 

Og når jeg endrer prisene i excel, så vil de endres hvis jeg oppdaterer tabellen i InDesign neste gang jeg jobber med det?

 

Er dette mulig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Var det der seriøst svaret ditt?

Forumet her handler vel om å hjelpe hverandre, ikke bare "Google" det for hverandre?

 

Jeg har også googlet det, letet gjennom diverse.. Men finner ikke svar på spørsmålet mitt.

 

- Derfor spør jeg; er det noen som kan hjelpe meg, som kanskje har vært borti dette før? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du kan hvertfall få dokumentet inn i InDesign, ved hjelp av å place det (evt. hurtigtast ctrl+d). For meg virker det ikke som det du ønsker er mulig, det at dokumentet blir hentet opp igjen av InDesign ved endringer i excel filen. Ved place-funksjonen, hentes det inn en gang. Om du imidlertid flytter på excelfilen etter å ha lagret indesign, kan de bli unlinket. Du vil nok ikke merke noen forskjell, i motsetning til ved bilder. (siden indesigns .indd fungerer som en konteinerfil som lagrer plassering og ikke inneholder noe i seg selv. Til tross for dette, vil informasjonen i indd filen ikke endre seg ved endring i excel. men det har jo blitt mulig i cs5 med filmer og lignende, så kanskje det finnes en fiffig måte å koble dette opp på.

Lenke til kommentar

En grei måte å unngå slike svar som ledats kommer med, er å nevne at det du har funnet på google ikke var så mye til hjelp.

 

Det hadde dog vært til hjelp for alle om du hadde kommet med en bedre tittel ...

 

 

Jeg har aldri vært borte i InDesign, men vil tro at den kan hente inn data fra ekstern kilder. Trikset er vel å hente informasjonen som en ekstern datakilde og ikke klippe og lime inn data. Om InDesign ikke skjønner excel filer direkte, så er jeg rimelig sikker på at den skjønner CSV formatet som du kan lagre EXcel dataene som.

 

Hvor kommer prisene som er i Excel fra? Et annet datasystem? I såfall, hvorfor ikke hente de direkte derfra?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...