Gå til innhold

Er lei av å spille gitar


Kaptein...

Anbefalte innlegg

Har spilt gitar i noen år og kjenner jeg begynner å bli lei. Spikeren i kisten var når jeg nettopp ble "buet" ut på en fest og erstattet av en ukrainer... For min del virker det som folk aldri blir fornøyde. Folk ber feks om Stairway To Heaven og blir sure når jeg bare kan de første to minuttene.

 

Det jeg lurer på om noen av dere har vært i samme situasjon (gått lei av gitar) og hva evt løsningen din var?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Liker du å spille guitar når du sitter alene på rommet, og bare spiller fordi du kan?

 

Hvis ja; fint flott greit.

 

Hvis nei; ikke bruk tiden din på noe du ikke liker. Ta en pause, og spill igjen om et års tid for å se om gnisten har kommet tilbake.

 

Hvorvidt du ble buet ut til fordel for en Ukrainer, eller hvor mye av Stairway To heaven du kan, bør da ikke ha noe å si på spillegleden?

Lenke til kommentar

Tror egentlig ikke det handler så mye om hvor moro man synes det er å spille , men heler en manglende følelse av mestring. Skuffelsen av å finne ut at man ikke er så god som man liker å tro er ganske ødeleggende. Personlig tror jeg, jeg faller innenfor kategorien "hvis ja;" fordi jeg koser meg med gitaren og føler ikke noe press for å lære meg sanger og riff. Problemet er at hver gang jeg sammenligner meg med andre på feks fest kommer jeg alltid tapende ut av det. å ja, jeg har et sterkt konkurranse instinkt.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Har spilt gitar i noen år og kjenner jeg begynner å bli lei. Spikeren i kisten var når jeg nettopp ble "buet" ut på en fest og erstattet av en ukrainer... For min del virker det som folk aldri blir fornøyde. Folk ber feks om Stairway To Heaven og blir sure når jeg bare kan de første to minuttene.

 

Det jeg lurer på om noen av dere har vært i samme situasjon (gått lei av gitar) og hva evt løsningen din var?

 

Jeg spiller gitar stort sett alene på rommet mitt, og føler jeg er blitt ganske god etter omtrent 7-8 år.

Men jeg kan nesten ingen riff eller kjente låter. Liker best å spille solo og improvisere.

Gidder heller ikke å lære meg låter som andre vil at jeg skal spille.

 

Du må tenke mer på å spille for din egen del, og ikke alltid ta fram gitaren på fest bare for å vise deg fram.

Gitar er heller ingen konkurranse.

Hvis jeg er på en fest og verten har en gitar, kommer jeg mest sannsynlig ikke til å spille på den.

Hvis noen spør om jeg kan spille så kan jeg vel gjøre det, da har jeg heller ikke noe jeg behøver å bevise, og da er det plutselig mye greiere å spille.

 

Generelt når man går lei av noe bør man ta seg en pause fra det, og finne en annen hobby, evt i ditt tilfelle et annet instrument.

Jeg har 4-5 vidt forskjellige hobbyer som jeg sirkulerer mellom.

Endret av ikkespisgress
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Har spilt gitar i noen år og kjenner jeg begynner å bli lei. Spikeren i kisten var når jeg nettopp ble "buet" ut på en fest og erstattet av en ukrainer... For min del virker det som folk aldri blir fornøyde. Folk ber feks om Stairway To Heaven og blir sure når jeg bare kan de første to minuttene.

 

Det jeg lurer på om noen av dere har vært i samme situasjon (gått lei av gitar) og hva evt løsningen din var?

 

Du må finne din egen stil, i tillegg til å slutte å sammenligne deg med andre. Alle har en visst potensiale, det er din jobb som musiker å finne det. Hva andre gjør, har gjort eller vil gjøre, er irrelevant, for du skal bare gjøre DITT beste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...