Gå til innhold

Norske fotballspillere i utlandet - Debatt


Delvis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

RB Leipzig-trener Nagelsmann bekrefter interessen for Sørloth:

https://www.bild.de/sport/fussball/fussball/bundesliga-rb-leipzig-nagelsmann-macht-transfer-druck-72740746.bild.html

Oversatt via VG:

– Sørloth er definitivt en spiller som ville hjulpet oss. Han scoret masse mål sist sesong. Hvis han klarer å kopiere antallet i Bundesliga, ville det vært topp.

– Vi ser naturligvis på andre kandidater. Men det finnes ikke et flust av dem. Derfor må vi regne med at en slik overgang blir en til to euro dyrere under de rådende omstendighetene.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fra den spanske avisa AS, oversatt en Real Madrid-fankonto:

AS skriver også: "The crazy part is that Ødegaard's not even training at his full pace currently, due to his knee problems - that's why Zidane is not going to rush him in the team. Martin is very unlikely to play the league opener against La Real."

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Veldig kult! Da har vi tre offensive spillere på hvert sitt topplag i sine ligaer, som kjemper om ligatittel og deltar i Champions League. Nagelsmann, Tuchel og Zidane som trenere. 

Har god tro på at det kan bli flere de neste årene. Mathias Normann ser fryktelig lovende ut og kan fort ende i en storklubb, så har vi flere talenter på vei også.

Lenke til kommentar
Sekulært Snøfnugg skrev (11 minutter siden):

du har ikke fått bekreftet en dritt. med den logikken:Haaland scoret ikke i Dortmunds første bundesligakamp. På tribunen med han nå!

For en sammenligning. Haaland har vært strålende for Dortmund siden han kom dit tidligere i år. Er det 13 mål på 15 kamper, hvorav mange som innbytter?

King derimot, har vært svak det siste året. Når Sørloth også er i form er det åpenbart at King hører hjemme på benken. Finner han toppformen sin kan han være aktuell igjen.

Lenke til kommentar
Leiferen skrev (På 16.9.2020 den 22.40):

For en sammenligning. Haaland har vært strålende for Dortmund siden han kom dit tidligere i år. Er det 13 mål på 15 kamper, hvorav mange som innbytter?

King derimot, har vært svak det siste året. Når Sørloth også er i form er det åpenbart at King hører hjemme på benken. Finner han toppformen sin kan han være aktuell igjen.

Men det var en helt lik sammenligning som det du gjorde. jeg snakket ikke om forrige sesong.men du tok utgangspunkt i EN kamp.

Men skal vi gå i en dypere diskusjon om temaet, så lurer jeg på hvor du tar det fra at han har vært svak det siste året. Jeg har tatt en liten titt på hans siste sesong i bournemouth, og sett på tall. jeg har kommet frem til noe helt annet enn deg. men jeg var nok(til tross for den lille tiden jeg brukte), mye grundigere enn deg når jeg vurderte kings sesong.

Lenke til kommentar
Sekulært Snøfnugg skrev (17 timer siden):

Men det var en helt lik sammenligning som det du gjorde. jeg snakket ikke om forrige sesong.men du tok utgangspunkt i EN kamp.

Men skal vi gå i en dypere diskusjon om temaet, så lurer jeg på hvor du tar det fra at han har vært svak det siste året. Jeg har tatt en liten titt på hans siste sesong i bournemouth, og sett på tall. jeg har kommet frem til noe helt annet enn deg. men jeg var nok(til tross for den lille tiden jeg brukte), mye grundigere enn deg når jeg vurderte kings sesong.

Jeg tok utgangspunkt i mitt inntrykk av sesongen, i tillegg til den elendige kampen mot Østerrike. Han har aldri scoret færre mål for Bournemouth enn i forrige sesong (2019-20) siden han kom dit for fem år siden. Kun 3 spillemål i serie og cup samlet, hvorav kun ett etter årsskiftet, ikke spesielt imponerende. Hvordan du får tallene hans for denne sesongen til å bli gode kan man jo undre seg sterkt over, når han tidligere sesonger har scoret både 16 og 12 seriemål.

Endret av Leiferen
Lenke til kommentar

Nå var jo King veldig mye skadet forrige sesong, etter en habil start med 5 målpoeng på de første 12 ligakampene. I starten gjorde også Bournemouth det ganske greit. Så kom skadeavbruddene, og Bournemouth var i tillegg forferdelige helt fra slutten av november til sesongslutt. King fant ikke formen noe særlig igjen før etter koronapausen, med to mål og to assist på tampen av sesongen (mål og assist både mot United og Everton). 

Det ble 6 mål og 4 assist i Premier League. Han spilte ikke i FA-cupen og hadde 30 minutter i ligacupen. Og selv om det ikke ble mye målpoeng og mye skader forrige sesong så synes jeg han var ganske god i mange av kampene, i det minste en av de på Bournemouth man tenker at hører hjemme i Premier Leauge.

På landslaget har han jo også gjort det bra under Lagerbäck. 5 mål på 9 landskamper i 2019 er bra det.

Synes han er en god spiller, som definitivt kan starte for Norge selv med Haaland og Sørloth i laget. Skulle gjerne sett han oftere på vingen. At han hører hjemme på tribunen er jeg i hvert fall helt uenig i.

Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (15 minutter siden):

King fant ikke formen noe særlig igjen før etter koronapausen, med to mål og to assist på tampen av sesongen (mål og assist både mot United og Everton). 

Interessant at du peker på de to straffescoringene mot Manchester United og Everton som tegn på at han fant formen etter koronapausen, må si det.

Lenke til kommentar
Leiferen skrev (24 minutter siden):

Interessant at du peker på de to straffescoringene mot Manchester United og Everton som tegn på at han fant formen etter koronapausen, må si det.

Ja, det er viktig for spisser å score mål enten det er på straffe eller ikke. Og assistene. Jeg peker jo på mer i innlegget. Han var god mot United og. 

Så kan man ikke se på statistikk alene for å vurdere en spiller, spiss eller ei. Spesielt ikke i Kings tilfelle da han spilte med Wilson og var mer involvert dypt i banen enn makkeren. Synes personlig han var en av de bedre på et elendig Bournemouth forrige sesong.

Er veldig glad for at Lagerback ikke vurderer som deg, at King ikke er god nok for den norske landslagstroppen. For det er han, og om han ikke starter som spiss så er han vår beste backup på topp.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (14 minutter siden):

Ja, det er viktig for spisser å score mål enten det er på straffe eller ikke. Og assistene. Jeg peker jo på mer i innlegget. Han var god mot United og. 

Så kan man ikke se på statistikk alene for å vurdere en spiller, spiss eller ei. Spesielt ikke i Kings tilfelle da han spilte med Wilson og var mer involvert dypt i banen enn makkeren. Synes personlig han var en av de bedre på et elendig Bournemouth forrige sesong.

Er veldig glad for at Lagerback ikke vurderer som deg, at King ikke er god nok for den norske landslagstroppen. For det er han, og om han ikke starter som spiss så er han vår beste backup på topp.

Leser du innleggene mine om dette fra starten av ser du at jeg mener Haaland og Sørloth bør fortrekkes p.t., og at King nå om dagen bør benkes fremfor å spille kant. Og jeg påpeker også at han kan være aktuell om han finner toppformen. Ja, jeg nevnte også i det ene innlegget at hans innsats mot Østerrike var et stykke unna det som forventes av en som skal tas ut på landslaget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...