Gå til innhold

lagg og hakking på filmer


SefN

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har en Asus g73jw pc.

 

Mitt problem er:

Når jeg ser på hd filmer eller serier så lagger filmen ganske mye til tider og den blir også delt opp i svære "kuber" med freezelag mens lyden fortsetter. Det samme problemet skjer enten jeg bruker vlc eller media player.

Hva kan dette skyldes? Det er jævlig irriterende....

Endret av SefN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjer dette på absolutt alle typer videofiler?

 

Maskinen har jo både sterk nok prosessor til software decoding + skjermkort som vil takle hardware decoding av det meste - så dette burde ikke være et issue.

 

Jeg tror da at det kanskje er noe codec-relatert.

 

Jeg ville forsøkt å installere CCCP codec-packen (google CCCP). Da vil du ihvertfall ha støtte for avspilling av de aller fleste formater og slikt som ikke allerede er støttet av windows som standard. Merk dog at det ikke er annbefalt at du har installert flere slike codec-packs pga. mulige konflikter.

 

Ekstra codecs er normalt bare nødvendig dersom du har et litt eldre OS slik som windowsXP eller du ser på litt mer spesielle formater og containere (noe som du ser mye blandt anime-miljøet spesiellt pga. de bruker ekstra støttesystemer for fancy teksting). Det skal i uansett tilfelle ikke gjøre noe negativt så lenge du som sagt ikke kombinere det med andre codec-packs, så det er verdt et forsøk.

 

En annen mulighet er at du ikke har skikkelige drivere for skjermkortet installert. Det vil absolutt kunne lage krøll med videoavspilling dersom skjermkortet bruker windows standard drivere f.eks.

 

Sjekk de to tingene først - og svar på spørsmålet om det skjer på absolutt alt av video eller bare visse ting.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Vel, min bror har en nyere Asus – jeg husker dessverre ikke modell – men det er rart at den ikke klarer å spille av videoer i full HD uten å hakke. 720p fungerer, men 1080p blir for mye. Merkelig at det skal være så «tungt» når man reklamerer med det i øst og vest.

 

...på den annen side mener jeg personlig at 720p er det optimale formatet.

Lenke til kommentar

Det gjelder ikke alle typer. Så for eksempel en dvd fra cden i går og det gikk helt fint. De typene som ikke går fint er de som jeg eventuelt har lastet ned.

 

Til spill funker den utmerket. Har ikke noe problem med å kjøre bf3 f.eks.

 

Og fikk du testet de tingene jeg foreslo i mitt første innlegg? Gav det noen endring eller? Å gi feedback på hvilke forslag du har forsøkt er viktig om du vil ha videre hjelp.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...