Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Ville ikke drikke. Dama ble sur.


Anbefalte innlegg

Vi skal på fest i dag, og jeg sa til dama at jeg tenkte jeg kunne kjøre, så slapp vi stress med sjåfør/taxi for jeg hadde ikke noe særlig lyst til å drikke i dag.

Og så presterer hun å bli skikkelig muggen fordi jeg ville holde meg edru...

Hva faen er det for noe tull? Er det liksom sånn at fordi vi skal ut så er jeg PLIKTIG til å drikke?

 

Det er ikke sånn at jeg er avholds eller noe, og kan gjerne ta meg en gravfyll om omstendighetene tilsier det, men hadde bare ikke særlig lyst på alkohol i dag, og så lager hun det oppstyret om hvor tullete dette er...

 

Er det noe jeg ikke har fått med meg og jeg er helt på tur her nå, eller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er tydeligvis ting du ikke har fått med deg men bra at det dukka opp nå og ikke 2 år etter at dere er gift med første ungen allerede ute.

Ditch that bitch for det høres ikke ut som forholdet er noe å ta vare på.

Du burde fint kunne bestemme deg for å ikke drikke en kveld uten at det skal bli kvalme av det.

Endret av perpyro
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Her er tydeligvis ting du ikke har fått med deg men bra at det dukka opp nå og ikke 2 år etter at dere er gift med første ungen allerede ute.

Ditch that bitch for det høres ikke ut som forholdet er noe å ta vare på.

Du burde fint kunne bestemme deg for å ikke drikke en kveld uten at det skal bli kvalme av det.

Hehe, vi har vært sammen i snart 8 år, gift i 2 og har en kid :p

Dette er ikke noen dumpegrunn for min del, bare merker at je blir noe oppgitt...

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Her er tydeligvis ting du ikke har fått med deg men bra at det dukka opp nå og ikke 2 år etter at dere er gift med første ungen allerede ute.

Ditch that bitch for det høres ikke ut som forholdet er noe å ta vare på.

Du burde fint kunne bestemme deg for å ikke drikke en kveld uten at det skal bli kvalme av det.

Hehe, vi har vært sammen i snart 8 år, gift i 2 og har en kid :p

Dette er ikke noen dumpegrunn for min del, bare merker at je blir noe oppgitt...

Au au, da har du virkelig ikke fått med deg ting eller at du overdriver en smule, og å ditche dama ikke er noen option lengere.

Men en lengere diskusjon om temaet når dere begge er edru og har tid kunne nok være lurt.

Å snakke om problemene er alltid lurt i et forhold.

Lenke til kommentar

Du er langt fra pliktig til å måtte drikk bare på grunn av dama de vil. Så ser ut til hun lager oppstyr over ingenting.

Var det jeg også tenkte, men måtte nesten sjekke om det hadde skjedd en endring i grunnloven eller noe sånn som jeg ikke hadde fått med meg :p

Noe sier meg at hun muligens er en smule overflatisk og har falt for gruppepress for lang tid siden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Her er tydeligvis ting du ikke har fått med deg men bra at det dukka opp nå og ikke 2 år etter at dere er gift med første ungen allerede ute.

Ditch that bitch for det høres ikke ut som forholdet er noe å ta vare på.

Du burde fint kunne bestemme deg for å ikke drikke en kveld uten at det skal bli kvalme av det.

Hehe, vi har vært sammen i snart 8 år, gift i 2 og har en kid :p

Dette er ikke noen dumpegrunn for min del, bare merker at je blir noe oppgitt...

Au au, da har du virkelig ikke fått med deg ting eller at du overdriver en smule, og å ditche dama ikke er noen option lengere.

Men en lengere diskusjon om temaet når dere begge er edru og har tid kunne nok være lurt.

Å snakke om problemene er alltid lurt i et forhold.

Det er ikke sånn at hun krangler og hyler og kaster ting rundt seg, men stemningen ble bare ganske shitty, og en del styr om at hun heller ikke egentlig var klar så hun trengte at jeg var det for å komme i formen selv.

Men jeg er da ikke ansvarlig for at andre skal komme i partymood. (å ikke gå er ikke et alternativ).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så ingen av dere vil egentlig på fest? Det er lov å avvlyse vet du.

Hun er med og organiserer en hel del, så det funker dårlig å ikke dukke opp.

 

Men det er hun eller dere som organiserer? Har du tatt på deg ansvar, så bør du jo stille opp, men syter og klager hun om du ikke vil drikke, så vet du at det er 1 hel måned til neste gang hun er sånn ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

På fest/byen er det standard kotyme å være beruset. Ikke nødvendigvis dritings, men i det minste beruset. Noen klarer å være på byen og ha det gøy uten alkohol, mens de fleste klarer det ikke, og blir en "belastning" på det sosiale fordi de er edru. Morro uten rus? Sjeldent på byen i Norge.

 

Siden dere har barn så er det ikke like enkelt å gå ut og drikke lenger som før, og man får ikke like mye tid til hverandre som før. Eller ønsker. Når dere nå hadde planlagt å gå ut sammen og kose dere(med alkohol) så var dette sannsynligvis noe hun gledet seg til.

 

Nå som du i all praksis har "avlyst" din deltakelse i kveld så er dette selvfølgelig noe hun blir skuffet over og noe som absolutt kan virke dempende på humøret, eller gjøre godt humør til surt.

 

Ta det som et kompliment. Hun vil ha deg med, du vil ikke være med, hun blir sur = hun er skuffet fordi du ikke vil være med.

 

Eg sier ikke at du derfor skal være med ut og drikke. Det må du gjøre som du selv vil med, og noe hun bør respektere. Men eg har forståelse for at hun er skuffet og det bør du være obs på(og gjerne ta hensyn til, om du orker).

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...