Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bil uten 12v


flekkk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kan du, men jeg ville aldri i verden brukt de klemmene når jeg kjørte. Om du bruker den du har linket til eller en tilsvarende uten batteriklemmer spiller ingen rolle, de klipper du av og kaster. Det du trenger i tillegg er en sikringsholder og sikring, samt to ringkabelsko og noe å skjøte ledninger med, samt evt ekstra ledning.

 

Pluss-ledningen skal kobles på batteriets pluss-pol, med sikring montert så nært batteriet som praktisk mulig. 10A sikring pleier å være riktig.

Minus-kabelen festes til gods, det vil i praksis si karosseriet.

 

EDIT: Det jeg beskriver er altså en fastmontering. Dersom du bare skal lade GPS mens bilen står stille kan du bruke den dingsen du linker til uten videre modifisering, bare være obs på at du ikke skaper kortslutning mellom plusspolen på batteriet og karosseriet. På mange biler kan det være ganske trangt i nærheten av det.

Endret av dsgf
Lenke til kommentar

kjøp ledninger, sigarettenner, kabelsko,sikringsholder, sikring(10amp) moter siagerttener på ønsket plass, koble ene ledninge til jord andre til sikringsholder og fra sikringsholder til batteri + siden såklart og putt i hva du enn trenger å lade.

 

har selv kobla opp flere sigarettenner i bilene mine. liker ikke noe særlig å ha forgreininger. så koblet opp 2 stykker til så har jeg for gps, mobilen,handsfree/passasjerer som trenger å lade :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...