Gå til innhold

Sjekk og anbefalinger av deler til HTPC


Godkjent eller ikke?  

1 stemme

  1. 1. Godkjent eller ikke?

    • Godkjent
      0
    • Ubrukelig


Anbefalte innlegg

Hei gutter og jenter!

 

Etter at min 9år gamle traver av en server sa takk og farvel vurderer jeg å gå til innkjøp av en HTPC. Det er dessverre litt for lenge siden jeg var oppdatert på komponenter og lurte derfor på om noe har tips eller anmerkninger til dette oppsettet her:

 

Handleliste Komplett.no

 

Jeg planlegger å kjøre enten en *buntu eller WHS. I tillegg til å fungere som HTPC skal maskinen også ha backupansvar i hjemmet.

 

Så, er dette godkjent eller bør jeg endre noe? Hva har jeg glemt og hva er bare dumt?

 

Mvh

Skjalg

Endret av Heimen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det burde holde. Men den integrerte GPU chippen kommer til og bli ganske varm fordi den kommer til og belastes ganske mye fordi Intel sine grafikkløsninger ikke akkurat er de raskeste på konsumermarkedet.

Som kan gjøre at viften på cpu kjøleren må spinne raskere for og bli kvitt den ekstra varmen.

 

An annen ting er at jeg mener personlig at AMD/Nvidia har flere instillinger for og forbedre bilde når man spiller av videofiler enn hva Intel har og by på.

 

Selvfølgelig vil et ekstra kort kommer til og generere ekstra varme i dette tilfellet, siden de kommer til og belastes litt.

Men det blir muligens langt mindre støy om du kjøper rikgig kort.

Feks passive kjølte kort (uten vifte*) eller kort med støysvake vifter (Asus har noen gode kort med stille vifter).

 

 

Evt om du har lyst på en litt bedre kombinasjon av APU(CPU med integrert GPU), så leverer AMD en sokkel som heter FM1 som er beregnet på bruk i HTPC, jeg ser på den som et langt bedre alternativ enn Intel sin løsning fordi den gir deg fordelene ved og ha et internt skjermkort i tilegg til alle fordelene med integrert gpu og noen av ulempene som større varmeutvikling og litt mer støy.

 

Men om du går for en APU så er kansje en vannkjøler som Antec Kühler 620 et must. Den er veldig stille selv på maks hastighet. I tilegg vil du ha veldig lave temperaturer under last kontra en luftkjøler.

Jeg eier en slik kjøler selv og har brukt den i både en rig med AMD processor og en med Intel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...