Gå til innhold

LG slipper ny Ultrabook-serie


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du har vist rett i det. Intel krever en maksvekt på 1,4 kg og de tre siste stryker på det punktet. Altså ingen rett til å bruke merkenavnet Ultrabook. Den siste stryker også på tykkelsen som overgår kravet på 20mm med over 20%. Den første og tredje kan stryke på CPU-kravet dersom man velger i3-prosessor.

 

Linken til LG viser også en femte modell, V500 som stryker på flere av punktene. Men de nevner bare Ultrabook i forbindelse med to av de fem modellene: Z330 og Z430. Hvis kravlisten hos Wikipedia stemmer så misbruker altså LG merkenavnet Ultrabook i forbindelse med Z430, mens Z330 bare oppfyller kravene under visse betingelser (at man ikke velger i3-prosessor).

Lenke til kommentar

alu er jo deilig! betale ekstra for å "oppgradere" til 630/540m er ikke så mye å skryte av, håper de får på plass ati 7000 series i februar så skal jeg vurdere det :) og selvom det kan være misbruk av merkenavn har jeg ikke tenkt å grine av at maskinen veier noen hundre gram mer enn planen, vel strengt fra intel er det ikke? får man bra nok batteri til å klare seg hele dagen på skolen uten lader så kan man heller spare en kilo og mye plass der. bedre om det var et krav at skolebøker skulle være under 1,4kg per fag, der er det ingen som hjelper forbrukerne

Lenke til kommentar

alu er jo deilig!

 

Næh, er akkurat det det ikke er, kaldt og ekkelt når maskinene ikke har vært på. Og kan bli for varmt etter en stund, det er ikke noe behagelig materiale å ha kontakt med.

 

AtW

 

utseendemessig da, skal jo dra damer med den. sliten acer med fingermerker og knirk funker dårlig

Lenke til kommentar
alu er jo deilig!
Næh, er akkurat det det ikke er, kaldt og ekkelt når maskinene ikke har vært på. Og kan bli for varmt etter en stund, det er ikke noe behagelig materiale å ha kontakt med.AtW
utseendemessig da, skal jo dra damer med den. sliten acer med fingermerker og knirk funker dårlig

 

Alu har nok både fordeler og ulemper. Som AtW skriver er alu en meget bra leder, og kan fort bli varmt/kaldt etter forholdene. Det er også veldig skjørt for støt/slag og riper.

 

Fordelene er jo selvfølgelig utseende, samt at det kan lages veldig tynt. Det er også et meget lett metall. En annen fordel er at det er billig, dog dyrt å behandle.

Endret av bellduck
Lenke til kommentar

alu er jo deilig! betale ekstra for å "oppgradere" til 630/540m er ikke så mye å skryte av, håper de får på plass ati 7000 series i februar så skal jeg vurdere det :) og selvom det kan være misbruk av merkenavn har jeg ikke tenkt å grine av at maskinen veier noen hundre gram mer enn planen, vel strengt fra intel er det ikke? får man bra nok batteri til å klare seg hele dagen på skolen uten lader så kan man heller spare en kilo og mye plass der. bedre om det var et krav at skolebøker skulle være under 1,4kg per fag, der er det ingen som hjelper forbrukerne

Blåser i vekten på bøkene.... bare vi hadde fått nye i en del fag hvert år.... i steden fra å ha IT bok fra 07 o.l.

 

Men ati 7000 høres spennendes ut :) og synes det er bra at det er krav på ultrabook merket, slik at det ikke kan bli brukt i hytt og pine

Lenke til kommentar

alu er jo deilig! betale ekstra for å "oppgradere" til 630/540m er ikke så mye å skryte av, håper de får på plass ati 7000 series i februar så skal jeg vurdere det :) og selvom det kan være misbruk av merkenavn har jeg ikke tenkt å grine av at maskinen veier noen hundre gram mer enn planen, vel strengt fra intel er det ikke? får man bra nok batteri til å klare seg hele dagen på skolen uten lader så kan man heller spare en kilo og mye plass der. bedre om det var et krav at skolebøker skulle være under 1,4kg per fag, der er det ingen som hjelper forbrukerne

Blåser i vekten på bøkene.... bare vi hadde fått nye i en del fag hvert år.... i steden fra å ha IT bok fra 07 o.l.

 

Men ati 7000 høres spennendes ut :) og synes det er bra at det er krav på ultrabook merket, slik at det ikke kan bli brukt i hytt og pine

i fjor gikk jeg i bokhandelen og kjøpte bok for maskintegning skrevet i 1992. den har flotte bilder og bruksanvisning for diskettstasjoner og bruk av "grafisk bildeskjerm med farger" som i fremtiden skal ta over for tegning med blyant/tusj (hoho). hvis man skal langtidslagre tegninger skal man visst bruke magnetbånd da floppy drives er best egnet hvis man trenger rask tilgang. de skal ha skryt for å ha revidert den litt i 1994 og fått med noen ISOer som norge sannsynligvis skulle slutte seg til i 1995.. greit å kunne kjøpe brukte bøker til halv pris men halleluja, halve boken kan brukes som dasspapir

Lenke til kommentar

alu er jo deilig!

 

Næh, er akkurat det det ikke er, kaldt og ekkelt når maskinene ikke har vært på. Og kan bli for varmt etter en stund, det er ikke noe behagelig materiale å ha kontakt med.

 

AtW

 

skal innrømme at jeg aldri har eid/prøvd alu case. er på utkikk og siklet på https://prisguiden.no/produkt/msi-gt683dx-150575/detaljer en stund nå, eller ihvertfall specsene, men syntes det var dumt å betale såpass for billig plast. alu er kanskje ikke så flawless som jeg så for meg da =/ så er spørsmålet om jeg skal kjøpe en billig 14" og en gaming 17" eller én gaming 15" og dra den med over alt. seriøst vanskelig å bestemme seg

Lenke til kommentar

Vel alu eller ikke alu, utseende driter jeg personlig laaangt opp i, den skal gir mest bang for buck, En Pc er fortsatt en størrer investering, og den skal brukes til nokka, da se jeg ingen fordeler med å har alu bare for di det se bedre ut(som også er smaksak) men du for bare halve ytelsen i forhold til det du kunne gjøre for til pengern. Vis du slitt med dama, gjør det lite om maskinen er alu eller ikke ^^ Samme gjelde for eksempel på tv, vil heller har en 5-7cm tykk TV en en 0,9cm tykk vis den gir bedre bilde til samme pris. Heng jo likevel bare på veggen.

 

Synes alt for mye folk kjøpe elektronikk(spesielt men ikke utelukket Apple produkter) bare for å skryte en for å faktisk bruke den til noe.

Må legge til at byggekvalitet er en annen sak.

Lenke til kommentar

så for meg at aluminium var sterkere enn plast og kanskje kunne vare en hel del år. jeg er ikke så kravstor mtp grafikk så om den blir utdatert senere gjør ikke allverden bare skjermen ikke tar kvelden sånn som denne her holder på å gjøre. det er vel sånn at de er laget for å kunne åpnes/lukkes 1500 ganger, og så må du kjøpe ny :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...