Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Får ikke installert Windows på ny PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har du forsøkt å koble blu- ray til intel kontroller?

 

Har forsøkt alle 8 kontrollere.

 

Skjekka at alle komponentene sitter orgentlig i?

Som regel vis noe sitter løst/feil vil det stoppe opp.

 

Alt sitter meget godt :thumbup:

 

Laster ned Ultimate Boot CD 5.1.1 (CD iso) for å teste om Blu-ray drevet er defekt eller ikke.

 

Det tar 15 min. I mellomtiden kan jeg nyte disse:

post-97748-0-89091200-1325798735_thumb.jpg

 

:whistle:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er nesten tom for ideer.

 

Konflikter ?

 

Ifølge bildene dine er jo både HDD og SDD fortsatt er tilkoblet.

 

Jeg ville iallefall ha nappet ut både SDD og HDD ifbm feilsøking av mulig defekt BD.

 

Har du instillinger som gir støtte for bootable USB devices, kan det være verdt et forsøk verdt å skru av dette.

 

Jeg ville ha koblet BD til den første SATA porten på SATA3-kontrolleren, dvs SATA3G_3 (blue) ifølge bildene dine

Endret av lurerpaa
Lenke til kommentar

Har koblet til alt pluss skjermkortet, slik det egentlig skal være. Så får jeg dra til dataforretningen i morgen tidlig. Men før det skal jeg teste Tiltman sitt forslag for å se om det faktisk er BD-drevet som er problemet. :)

 

EDIT:

 

Prøvd med en annen sata-kabel til blueray drevet?

 

Jepp, har prøvd SATA 6Gp/s og 2 andre SATA-kabler.

Endret av dannad
Lenke til kommentar

Har koblet til alt pluss skjermkortet, slik det egentlig skal være. Så får jeg dra til dataforretningen i morgen tidlig. Men før det skal jeg teste Tiltman sitt forslag for å se om det faktisk er BD-drevet som er problemet. :)

 

Dette er jo egentlig mer en test på om W7 installasjonsmediet ditt er korrupt og ikke lestbart i blueray spilleren din

Lenke til kommentar

Godt poeng! Om det installasjonsmediet som er problemet og BD-drevet fungerer fint, kjøper jeg enkelt og greit W7 på Elkjøp i morgen :)

 

Nå håper jeg virkelig dette er tilfelle, for jeg vil ikke sende tilbake en datakomponent og vente uker på å teste Skyrim som ligger klar...

Lenke til kommentar

Da jeg putta CD-plata med UBCD inn begynte BD-en å jobbe og summet ganske bra, men samme melding kom opp som sist.

 

Da jeg prøvde minnepenna med W7 på fikk jeg opp meldinga:

 

"Pen Drive Without Operating System. Remove Pen Drive And Reboot"

 

+

 

Den gamle samme beskjeden :dontgetit:

 

 

Jaja... da blir det en snartur innom Elkjøp i morgen for å kjøpe en ny versjon av W7.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...