Gå til innhold

støtter hovedkorte en 3TB HDD?


Anbefalte innlegg

Hallo. jeg er en gutt som nettop har begynt å bygge meg en datamskin synes det er utrulig spennanes og lærer exstremt mye av det, jeg har en MSI big bang marshal hovedkort også har jeg kjøpt en 3TB Segate Baracuda XT før å så finne ut seinere at det kan hende hovedkorte mitt ikke støtter det, jeg har enda ikke datan igang så jeg lurer på om det noen av dere som vet? støtter hovedkorte en 3TB HDD??

 

Trenger Hvirkelig hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet er nok bios baserte hovedkort ikke støtter 3 TB harddisker som systemharddisk.

Så da må du nok partisjonere opp harddisen eller velge en mindre harddisk som system harddisk SSD disk er en lur måte å velge.

 

UEFI BIOS du har burde ikke ha store problemet, om du velge UEFI boot, men da kan drivere bli et problem.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Problemet er nok bios baserte hovedkort ikke støtter 3 TB harddisker som systemharddisk.

Så da må du nok partisjonere opp harddisen eller velge en mindre harddisk som system harddisk SSD disk er en lur måte å velge.

 

UEFI BIOS du har burde ikke ha store problemet, om du velge UEFI boot, men da kan drivere bli et problem.

 

ok vet ikke va det der betyr men jeg har en ssd som jeg bare skal ha Windows 7 på og den 3 TB skal æ ha som lagrings disk. hva er UEFI BIOS?

Lenke til kommentar
jeg har enda ikke datan igang

 

wiberos: Hvem mener du?

Forsto det i første tråden slik at pcen ikke er bygget en gang.

 

UEFI bios er en utvidet bios med grafisk grensesnitt kan bruke mus sammen med tastatur og noen små justeringer for grafisk boot menyer.

 

Man kan jo si det er en utvidelse av apple sin EFI baserte grensesnitt.

 

Har du SSD er det bare å installere på vanlig måte, om du velger ACHI, så bør trim fungere og den andre harddisken kunne fint brukes som nr2.

 

Husk å ikke partisjonere 3TB harddiskene siden det ikke er så enkelt og slette det igjen, jeg strevde en del med det sist jeg forsøkte. Da måtte jeg bruke 3d part vertøy i windows 7.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...