Gå til innhold

[LØST] Outlook 2010: Får ikke sendt e-post når maskin 2 er på


Anbefalte innlegg

Har fått et merkelig problem her.

Vi er en liten bedrift med 2 medarbeidere og hver vår stasjonære PC med kablet nettverk. Har da 2 maskiner på samme nettverk og begge har outlook 2010 installert.

Når jeg nå prøver å sende e-post ligger bare e-posten i utboks mappa og blir ikke sendt.. Men så fort den andre maskinen blir slått av så sendes e-posten med en gang.

 

Har Telenor superbredbånd. E-post leverandør er one.com (web-hotell for domenet vårt)

 

Noen som har en idé om hva dette kan være?

 

På forhånd takk!

Endret av bergaloevera
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er så rart! I dag er det samme problemet her fortsatt.

Det lå nå til slutt 5 eposter i utboksen på outlooken. 1 av 5 sender står det og det skjer ikkeno mer.. også slår jeg av den andre maskinen og mailene blir sendt med en gang... :S

 

Jeg tror kanskje dette ble et problem etter vi oppgraderte til Outlook 2010 fra outlook 2007.. Er det noe med outlook 2010 som kødder det til?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

[ironi] Selvfølgelig er det noe med Outlook 2010. Jobbet i en bedrift med 1500 maskiner. Du og du hvor vi lette etter den maskinen som måtte stå på for at sending av mail skulle fungere. Kjøpte en UPS til den også samt at vi tok vekk av/på knappen så ingen skulle slå den av. [/ironi]

Lenke til kommentar

[ironi] Selvfølgelig er det noe med Outlook 2010. Jobbet i en bedrift med 1500 maskiner. Du og du hvor vi lette etter den maskinen som måtte stå på for at sending av mail skulle fungere. Kjøpte en UPS til den også samt at vi tok vekk av/på knappen så ingen skulle slå den av. [/ironi]

 

takk for hjelpen....

Lenke til kommentar

Det er så rart! I dag er det samme problemet her fortsatt.

Det lå nå til slutt 5 eposter i utboksen på outlooken. 1 av 5 sender står det og det skjer ikkeno mer.. også slår jeg av den andre maskinen og mailene blir sendt med en gang... :S

 

Jeg tror kanskje dette ble et problem etter vi oppgraderte til Outlook 2010 fra outlook 2007.. Er det noe med outlook 2010 som kødder det til?

Det er nok ikke Outlook som er problemet. Når du oppgraderte fra OL 2007 til Outlook 2010, så bruker den akkurat den samme profilen og databasen som du hadde fra tidligere. Anbefaler at du går gjennom kontoinnstillingene på begge maskinene. Sjekk ut på one.com hva som skal være korrekte innstillinger.

 

Forsøkt eventuelt å starte Outlook i safe mode for å utelukket at det ikke er et tredjepartstillegg som skaper problemer (selv om jeg tror det er oppsettet som er problemet):

 

1. Klikk på Start

2. I søkfeltet skriver du outlook /safe (husk mellomrom) og trykker enter

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...