Gå til innhold

Spillåret 2011 – Våre favoritter (PC)


Anbefalte innlegg

Case in point. Det er heller ikke en ny eller obskur tittel, og har blitt utgitt til både SNES og PS1 før, men ikke i Europa. Jeg skaffet meg både PSP- og PS1-versjonen for å sammenligne. Det er en del uenighet om hvilken som er best, men PSP-versjonen er definitivt mer brukervennlig og påpyntet. Det og at den ikke koster 300 dollar på nettauksjoner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det ikke litt rart at Minecraft ikke engang er på lista over "Beste originale idé"? Når grunnen til hypen rundt Minecraft er at spillet er unikt?

 

Med mindre jeg har totalt misforstått så er det jo nå slik at listen er litt mer basert på skribentenes egne synsinger og referanser og ikke like mye hva som "burde" vært med, eller det som er politisk korrekt å ta med. Virker som det er mange her som ikke makter å skjønne det.

 

Selv syns jeg listen er spot on! Battlefield 3 multiplayer på PC er noe av det morsomste jeg har spilt på flere år. Har ikke opplevd noen bugs og problemer som andre her skriver. Portal2 er også fantastisk og fortjener all rosen det kan få.

 

Største delen av listen ser faktisk ut som min ville gjort, med noen unntak, og det er morsomt at gjengen på gamer har mer eller mindre samme oppfatning av spillåret 2011 som meg :)

 

Angående trender, så er jeg mektig imponert over at ingen har "sutret" over at Uncharted3 ikke var med på listen. Det har tross alt blitt en slags tradisjon :p

Endret av NrNine
Lenke til kommentar

Er det ikke litt rart at Minecraft ikke engang er på lista over "Beste originale idé"? Når grunnen til hypen rundt Minecraft er at spillet er unikt?

 

Vil tru dei køyrer same policy når det gjeld crowdsourca/betal-for-alfa/beta-spel som mange andre; altså at spela haustar heider og ære det første året det er allment tilgjengeleg, i staden for når ein ganske vilkårleg "releasedato" opprinn. For Minecraft var vel det i fjor, og eg er ganske sikker på at det var med i ei kåring tilsvarande denne for 2010.

 

Rar kritikk av BF3 - alle våpna spray and pray? Prease. For assault er det i kvart fall ulike våpen med distinkte karakteristikkar - per no er berre Famas designa for "runde hjørnet og spray"-gameplay, med ein skottakt som gjer at du kan vinne ein duell sjølv om du er i halvsøvne. Til gjengjeld er rifla hjelpeslaus i dei fleste andre situasjonar. Eg vil tru det same gjeld for dei andre klassane, sjølv om eg der ikkje kjenner meg kvalifisert til å meine noko om kva våpen som er tenkt å brukast kor.

Lenke til kommentar

Synes selv det er litt pinlig at driver: san fransisco ligger over minecraft som beste originale ide. Du skulle tro spillanmeldere satte dette spillet høyt, men men.

 

For meg var trackmania 2 beste spill i år. Utrolig underholdene online, med tusenvis av baner. Desverre oversett av mange.

Endret av Cuz
Lenke til kommentar

BF3 er for meg det svakeste BF spillet til nå. Det lyd og det visuelle er bra, men kart design, våpen følelse og slik er svakt. Bærer preg av å ville ta opp konkurransen med CoD, som er unødvendig, og når man legger til "unlock padding" så må noe ha gått galt under utviklingen.

 

Når det kommer til Skyrim så har det muligens fått litt for mye skryt, jeg har klokket inn ca 80 timer så det er ikke mangel på underholdning det står på, men det er primært utforskning som er spennende (for meg). Kamp har aldri vært spesielt utfordrende (normal vanskelighetsgrad), og historiene er kun greie nok (gode nok til å spille videre, men blir nok fort glemt).

Jeg har vært heldig og har opplevd få problemer, noen ctd i starten og en baklengs drage er det jeg har opplevd som jeg regner som problemer. Men det er tydelig at spillet hadde trengt lengre utvikling/teste tid, spesielt for konsoll (og det kan man ikke klage mange forskjellige hw sammensettinger slik som på pc). Så det er ett bra spill når alt fungerer som tiltenkt, hvis ikke så faller det ned på lista.

Lenke til kommentar

 

Vil tru dei køyrer same policy når det gjeld crowdsourca/betal-for-alfa/beta-spel som mange andre; altså at spela haustar heider og ære det første året det er allment tilgjengeleg, i staden for når ein ganske vilkårleg "releasedato" opprinn. For Minecraft var vel det i fjor, og eg er ganske sikker på at det var med i ei kåring tilsvarande denne for 2010.

 

Rar kritikk av BF3 - alle våpna spray and pray? Prease. For assault er det i kvart fall ulike våpen med distinkte karakteristikkar - per no er berre Famas designa for "runde hjørnet og spray"-gameplay, med ein skottakt som gjer at du kan vinne ein duell sjølv om du er i halvsøvne. Til gjengjeld er rifla hjelpeslaus i dei fleste andre situasjonar. Eg vil tru det same gjeld for dei andre klassane, sjølv om eg der ikkje kjenner meg kvalifisert til å meine noko om kva våpen som er tenkt å brukast kor.

Tror ikke det, da minecraft ligger på en av redaksjonens personlige "årets spill".

Lenke til kommentar

Remakene av Ys I og II, Dark Souls, Radiant Historia, Tactics Ogre-remaken til PSP, Warriors: Legends of Troy, Asassin's Creed: Brotherhood, Might and Magic Heroes VI, Witcher 2, Total War: Shogun 2...men favoritten er nok ABBA: You Can Dance. :cool:

 

Neida, det må nok bli Dynasty Warriors 7. Beste i serien så langt. Eventuelt Xenoblade.

 

Ennå ikke spilt Assassin's Creed: Revelations eller Skyrim.

Synd og skam at Radiant Historia ikkje har fått utgjeving i Europa, det er kanskje det aller beste DS-spelet eg har prøvd.

Lenke til kommentar

Eg må seia at det var frykteleg, frykteleg trist at bare Øystein fekk plass til Xenoblade på lista si. Maken til rein spelarglede skal du leita lenge etter og det er absolutt på høgd med Skyrim.

 

Går utfra at han var den eneste som spilte det.

 

Selv nedprioriterte jeg bevisst Skyrim for å komme i gang med Xenoblade så fort som mulig og selv etter 100 timers spilling er det mye jeg ikke har gjort. Begge spillene består av store, åpne verdener der man kan utforske og gjøre sideoppdrag, men Xenoblade klarer å kombinere det med en sterk historie og karakterutvikling, noe Elder Scrolls aldri har forsøkt (hvertfall ikke fra Morrowind og fremover, som er de jeg kjenner best).

 

Synd og skam at Radiant Historia ikkje har fått utgjeving i Europa, det er kanskje det aller beste DS-spelet eg har prøvd.

 

Ja, det er nok et av de beste JRPGene som er kommet ut i det siste. Når det er sagt så er det den enkleste sak i verden å bestille det fra Nord-Amerika, så det burde ikke hindre noen. Jeg bestilte det fra videogamesplus.ca og fikk det levert på døra etter 2-3 dager (DHL). Det tar lengre tid å bestille fra en butikk i Oslo.

Lenke til kommentar

Skyrim er definitivt på toppen av list, ingen konkurranse der.

Men jeg må si at jeg er litt skuffet og overrasket over at Deus Ex.HR ikke fikk mer oppmerksomhet i denne spalten. Dette spillet var en av årets største oppturer for min del, definitivt ett verdig spill å ha i samlinga.

 

For ikke å snakke om en av årets beste trailere og spillmusikk ikke minst: http://www.youtube.com/watch?v=Kq5KWLqUewc

Endret av Tørriss
Lenke til kommentar

ENDELIG en nettside som faktisk ikke har med Mw3 i noen som helst kåring. for det spillet er så Copy/paste at det nesten ikke er mulig.

 

BF3 er jo ikke langt ifra en Copy/Paste av Bad Company 2 sin multiplayer da..

 

 

 

Så denne copy/paste argumentaren som endel tar er bare piss.

 

LOL, BF3 har masse nye elementer som ingen av konkurentene har. MW3 er en kopi av MW2, BF3 er ikke en kopi av BC2. Har du i det hele tatt prøvd å bruke kjøretøyene? Prøvd å legge deg ned? Prøvd å gi supressive fire? Prøvd mortar? Prøvd å velge mellom 20 forskjellige sikter på vært våpen? Prøvd flashlight eller laser? Prøvd MAV eller EOD bot?

 

Så copy/paste argumentet er ikke piss, og det er grunnen til at BF3 topper denne listen, og ikke MW3.

Lenke til kommentar

LOL, BF3 har masse nye elementer som ingen av konkurentene har. MW3 er en kopi av MW2, BF3 er ikke en kopi av BC2. Har du i det hele tatt prøvd å bruke kjøretøyene? Prøvd å legge deg ned? Prøvd å gi supressive fire? Prøvd mortar? Prøvd å velge mellom 20 forskjellige sikter på vært våpen? Prøvd flashlight eller laser? Prøvd MAV eller EOD bot?

 

Så copy/paste argumentet er ikke piss, og det er grunnen til at BF3 topper denne listen, og ikke MW3.

 

Ja BF3 har elementer andre spill i sjangeren ikke har, men da igjen har andre spill i sjangeren elementer BF3 ikke har.Om du hadde tatt en person som ikke har spilt noen av spillene og vist han 2 forskjellige klipp, et av Bad Company 2 og et av Battlefield 3 så er det ikke sikkert personen hadde trodd han ser på 2 forskjellige spill. Det samme hadde nok vært tilfellet med MW2 og MW3, det ser kanskje likt ut på overflaten, en skal se forbi det grafiske for å se hvor forskjellene ligger.

 

Dette er ikke en "diskusjon" om hvorvidt BF3 har egenskaper du synes er kulere eller bedre en MW3, men om at ordtaket om at MW3 er kun en copy/paste av MW2.

 

Hvorfor Gamer ikke har MW3 på sin liste er det vel strengt tatt få som bryr seg om, det er uansett hvordan en vrir å vrenger på det flere som spiller MW3 til enhver tid en BF3. Det er det som teller for dem som liker MW3 og for utviklerne som forhåpentligvis allerede er i start gropa med MW4.

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...