Gå til innhold

Hjelp til kjøp av Forsterker/Reciever, samt diverse spm.


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har nå bestemt meg for å kjøpe Jamo høytalerpakke (link) og trenger den beste forsterkeren jeg kan få til rundt 3000kr. Har sett på 2 stk som virker grei i den prisklassen, Onkyo og Yamaha.

 

Jeg vil veldig gjerne høre om dere flinke folk her har noen anbefalinger som jeg heller børr gå for, eller om dette oppsettet er greit. I så tilfelle ønsker jeg å vite hvilken av de to jeg har linket til som er det beste kjøpet, og helst hvorfor. :)

 

Jeg er helt grønn når det kommer til både lyd og forsterkere og slikt, så jeg vil høre på folk som har peiling.

 

Takker på forhånd for alle svar!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Med et totalt budsjett på rundt 10000 er det kanskje lurt å bruke litt mer på forsterker og litt mindre på høyttalere? Og trenger du surround? Skal du se film mer enn 50% av tiden er det kanskje verdt det, men ellers får du mye bedre lyd per krone ved å velge en enkel stereoforsterker og to høyttalere.

 

Ta en titt her:

 

http://www.hifisentralen.no/bruktsalg/index.php?action=forum

 

Ved å kjøpe brukt får du lett dobbelt så bra anlegg til samme pris.

Lenke til kommentar

Ja, blir for det meste brukt til film. Egentlig stort sett kun til film når jeg tenker meg om.

 

Fikk høytalerene for 4500kr og forsterkeren for 2800kr ca. Eneste jeg føler jeg trenger nå er en subwoofer, som skal bli kjøpt inn ved en senere anledning :)

 

Er det normalt at jeg må skru opp til volum 70 av totalt 100 for å få noe særlig med volum ? Høytalerene lager en suselyd som ikke er så rart da jeg har på nesten maksimalt volum. Er det noe innstillinger jeg kan/må/børr stille på? Noe innstillinger jeg IKKE børr tukle med når det gjelder høytaler/forsterker?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...