Gå til innhold

Hvor mye tar du i markløft og er teknikken din bra?


Dufen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

nice, konkurrerer du?

Har vært inne på tanken flere ganger. På mitt treningssenter arrangeres NM i enkeltøvelser strongman 3-4 ganger i året, det er 12 øvelser man kan bli norgesemster i hvert år. Har kun trent siden mai og starta kanskje seriøst i august så jeg føler ikke det er nok enda, hadde jeg stilt ville jeg tapt ganske klart. Men nå er det nytt NM 1.feb og da tror jeg jeg slenger meg med :)

 

Det er riktignok ikke markløft det skal konkurreres i men farmers walk (så mye som mulig i hver hånd over 3m, har her en rekord på 108kilo pr hånd, vil greie 120 i konken), frame løft (firkantet ramme med håndtak rundt 50cm over bakken, skal løftes til oppreist stilling, rekord her er 220kilo også satt idag og jeg vil greie 240 i konken) og atlas steiner, tyngste til 1m, her har jeg 105 og vil greie 120 :)

 

Også nå kommer jeg vel nederst på lista men det er for litt erfaring jeg gjør det, så koster det omtrent ingenting og jeg er uansett kvalifisert grunnet få deltakere, men de som er der er sterke som fy :tease:

 

Kommer til å bli løftet rundt 200kilo i hver hånd, over 400 i frame og stein på oppimot 200kilo

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

 

4 45lb plater på hver side idag! det tilsvarer 183kilo, dratt på 87kilo kroppsvekt uten reimer 17 år

I min verden er det 180.

 

 

 

 

4 45lb plater på hver side idag! det tilsvarer 183kilo, dratt på 87kilo kroppsvekt uten reimer 17 år

I min verden er det 180.

 

45 pund er 20,4 kilo og når man ganger 0,4 med 8 så blir det faktisk 3,2 kilo,. Forstår greit at man sier 180 til det men det er faktisk 183 :)

Lenke til kommentar
  • 5 år senere...

Har aldri tatt et enkelt maksløft men sist vinter tok jeg 12 repetisjoner på 180 kg uten reimer og drakt, kun med kalk og belte. I teorien skal det tilsvare over 250 kg i følge 1rm. https://www.bodybuilding.com/fun/other7.htm

Ellers har jeg tatt 14 reps på 150 kg i knebøy første kvartal  2019. (kun med knevarmere og belte)

Lengde: 174 cm

Kroppsvekt: 84

Alder: 53 år (52 år da jeg løftet 12x180 kg sist vinter)

Endret av oab-1966
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...