Gå til innhold

Hvor mye tar du i markløft og er teknikken din bra?


Dufen

Anbefalte innlegg

Jeg her selv letta 165kgx3 med strict form og masse brøling.

 

Hva drar dere opp av bakken om dere er i godform?

 

edit: jeg har ingenting imot diskusjoner rundt denne øvelsen, alle innspill er velkomne så lenge det er saklig og handler om markløft.

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du var litt før meg! Hadde tenkt å lage en "ditt maks i markløft" tråd selv, eller en "Hvor mye poeng hadde du hatt i en styrkeløft konkuranse" eller noe sånt. Der man regner sammen summen av Benk, Mark og Bøy.

 

Min rekord lyder på 180, som du vet Doofenschmitz. Skal prøve å komme med videobevis på tirsdag, om jeg ikke er alt for fyllesjuk etter 2 juledag. Om jeg er det så blir det over ferien engang! :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg løfter 110kg med perfekt (har jeg blitt fortalt, filmet det ikke) halv-sumo form. Var dog ganske lett, så den persen står nok ikke lenge :D.

 

Jeg opplever at jeg mister en god del spenn dersom jeg begynner å brøle, så jeg holder brølet inne og blir istedet rød i trynet :w00t:,

 

Tok 3x120kg med drakt forrige fredag :).

 

Hadde vært fint å fått filmet neste tunge marktrening, men det er så mye folk når jeg trener at det er litt pinlig å filme :blush:.

 

Løfter alle her på forumet klassisk markløft? Noen som løfter halv-sumo eller sumo?

Endret av EirikYeah
Lenke til kommentar

Har tatt 110kg 5 reps, hvis jeg husker riktig.

Klarer ikke å gjøre markløft uten å stå sideslengs, slik at jeg kan se på ryggen min når jeg løfter. Noen tips? Er litt dumt å må stille seg ut på gulvet for å gjøre markløft.

 

Ja, ikke bruk speil. Nok av gode instruksjoner på youtube, ellers annbefaler jeg alltid "Starting Strength" av Mark Rippetoe som en meget god bok på alt av baseøvelser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...