Gå til innhold

Sjekk ut hjemmesiden min! :)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fin side. Skal jeg likevek pirke, så har du for det ene valideringsfeil, og for det andre synes jeg du kunne brukt litt mer av skjermarealet. Alt blir litt lite. En liten caption/beskrivelse til hvert bilde kunne vært en idé. Og om du liker feedback på bildene, så hvorfor ikke legge kommentarfelt og/eller et ratingsystem på hvert bilde?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Fin side. Skal jeg likevek pirke, så har du for det ene valideringsfeil, og for det andre synes jeg du kunne brukt litt mer av skjermarealet. Alt blir litt lite. En liten caption/beskrivelse til hvert bilde kunne vært en idé. Og om du liker feedback på bildene, så hvorfor ikke legge kommentarfelt og/eller et ratingsystem på hvert bilde?

 

Vell, jeg kan bare å skifte ut bildene. En venn av meg som gjorde kodingen, som nå ikke har mulighet til å gjøre mer siden han bare skulle ta seg av de basic tingene. Kanskje litt missledende at jeg ikke skrev det, men denne tråden var hovedsaklig i fotografi forumet siden jeg ville ha kritikk på bildene, men en moderator flyttet tråden hit.

 

Jeg har EKSTREMT lyst til å skrive captions under bildene og ha kommentarer, men aner ikke hvordan. En annen ting jeg vil ha er en News side hvor det er en tittel og liten beskrivelse med datoen ved siden av, hvor folk klikker på den og leser hele artikkelen med enten fototips eller "Photo of the week" hvor jeg skriver om fotografier fra andre mennesker som inspirerer meg - ett i uken.

 

Vanskelig å få til dette uten å betale store summer til noen som kan gjøre det, som jeg ikke vil, derfor det ikke er gjort enda.

 

Beklager for sent svar forresten, men tråden ble flyttet fra en annen forumseksjon, så la ikke merke til det før nå.

Endret av akselme
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Kult, jeg må si jeg liker det! Sjekk ut min tjcombo.net

Siden hadde en loading, det er en veldig uting. Man blir fort utolmodig og klikker seg videre.

 

Når det kommer til trådstarters nettside syntes jeg den var veldig fin, men synes kanskje den navigasjonen mellom bilder i galleriet (den som kommer opp på høyresiden) var litt forstyrrende. Tror jeg ville flyttet den under bildet, siden det uansett er god plass der.

Lenke til kommentar

trådstarter:

Veldig fin side for å vise bilder. Svært stilren design som promoterer rolighet. Fint at du har brukt jQuery til å skape rolige transisjoner. Skjemaene kan trenge en designmessig overhaul, noe jeg godt kan hjelpe deg med om du sender meg en PM.

 

tjcombo:

FY! GÅ OG SKAM DEG!

 

Her vil trådstarter få tilbakemelding på websiden sin, og du kommer rett og slett og frekt rapper hele tråden. Merkelig ingen moderatorer har slettet posten din. Om du vil få feedback til siden din, opprett din egen tråd.

 

Når det er sagt, kan du ikke kalle deg en webdesigner når du lager en fullstendig webløsning i Silverlight--det er ikke det Silverlight er ment til (ikke Flash heller for den saks skyld). Om du ikke er godt kjent med HTML5, CSS3 og stilrene designmanerer blir du rett og slett forbisett av seriøse webløsningsaktører. Veien fra grafisk designer til webutvikler er ofte lang, og jeg har sett flere som har måttet tømme den proverbiale koppen for å kunne fjerne seg med mange gamle uvaner.

 

Den hadde vært fin om det hadde vært en webside for å promotere kun bilder, likt trådstarter, eventuelt en portfolio, men slik det ser ut, er det kun et virrvarr av tekst og uvesentlige grafiske elementer som stiller deg i et svært dårlig lys som webdesigner.

 

Det er ikke meningen å kjefte, men håper du har skjønt noen poenger her. Kall deg en dyktig Silverlightutvikler i stedet inntil videre, hilsen frustrert webutvikler.

 

Lost

Endret av LostOblivion
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Når det er sagt, kan du ikke kalle deg en webdesigner når du lager en fullstendig webløsning i Silverlight--det er ikke det Silverlight er ment til (ikke Flash heller for den saks skyld). Om du ikke er godt kjent med HTML5, CSS3 og stilrene designmanerer blir du rett og slett forbisett av seriøse webløsningsaktører. Veien fra grafisk designer til webutvikler er ofte lang, og jeg har sett flere som har måttet tømme den proverbiale koppen for å kunne fjerne seg med mange gamle uvaner.

Hvem utnevnte deg til webutviklingspoliti?

Lenke til kommentar

Når det er sagt, kan du ikke kalle deg en webdesigner når du lager en fullstendig webløsning i Silverlight--det er ikke det Silverlight er ment til (ikke Flash heller for den saks skyld). Om du ikke er godt kjent med HTML5, CSS3 og stilrene designmanerer blir du rett og slett forbisett av seriøse webløsningsaktører. Veien fra grafisk designer til webutvikler er ofte lang, og jeg har sett flere som har måttet tømme den proverbiale koppen for å kunne fjerne seg med mange gamle uvaner.

Hvem utnevnte deg til webutviklingspoliti?

Du er enig med meg, det vet du da godt, jf kommentaren din over. ;) Du liker bare ikke kynisismen i det jeg sier!

 

Men la meg påpeke at det jeg mente med at veien var lang mellom grafisk design og webdesign, var mer at man må avvenne seg med en del ting om man skal være en god webdesigner, gitt at man kommer fra grafisk design. Selv om mange regner med at disse fagene er ganske like, er det to forskjellige paradigmer som også har forskjellige mål, og måten målene oppnås på er også distinkt forskjellige.

 

For eksempel: en grafisk designer som prøver seg på web tenker oftest først på hvordan siden skal se ut, alt annet et sekundært. En webdesigner tenker først på hvilken informasjon som skal presenteres for brukeren, og hvordan man kan formidle det på en stilren og fornuftig måte slik at brukeren ikke blir sliten/lei og lukker vinduet. Trådstarter har klart dette veldig bra. Han har skjønt at fokuset ligger på bildene, det er lett å navigere mellom dem, mellom sidene på websiden, og samtidig gjort det på en rolig og fin måte som får brukeren til å ville se mer, uten å bli sliten. En webside skal ikke inneholde mer grafisk candy enn at informasjonen som er der kan bli presentert på en fornuftig måte, er det mer enn det, blir det oftest bare slitsomt.

Endret av LostOblivion
Lenke til kommentar

Du er enig med meg, det vet du da godt

Jeg er ikke direkte uenig nei. Men jeg syntes ikke nødvendigvis at påstandene dine er berettigede eller relevante å komme med i denne tråden. Og jeg synes du er alt for bastant og kategorisk - du ser alt i svart/hvitt. Klart fyren kan være webdesigner selv om han har laget en Silverlight-only webside - han kan da ha laget mange andre ting vi ikke kjenner til. Det er også klart at det finnes bruksområder for plugin-only webløsninger. Og klart det er nyttig å eksperimentere, og å teste grensene for hva teknologien kan tillate. Å stå og preke absolutte sannheter fører ikke til noe interessant.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...