Gå til innhold

[Løst] Hvordan fjerner jeg denne meldingen?


Xander^

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du trenger opphøyde privilegier - slik er det bare.

 

Du kjører windows explorer startet fra skrivebordet/shortcut e.l.

Windows Explorer kjører da med "USER" privilegier. Dette er en security modell innført fom Vista.

 

For å slippe prompten (uten å slå av UAC) - kan du starte Windows Explorer i Administrator mode.

Søk - Explorer.exe - høyreklikk - velg run as Administrator.

Lenke til kommentar

Du trenger opphøyde privilegier - slik er det bare.

 

Du kjører windows explorer startet fra skrivebordet/shortcut e.l.

Windows Explorer kjører da med "USER" privilegier. Dette er en security modell innført fom Vista.

 

For å slippe prompten (uten å slå av UAC) - kan du starte Windows Explorer i Administrator mode.

Søk - Explorer.exe - høyreklikk - velg run as Administrator.

 

Fungerte dårlig.. Får fortsatt meldingen :dontgetit:

Dette er er fresh install og jeg er logget inn som admin.

 

Win7 Enterprise

 

edit: har jo aldri vært plaget med dette før.. :hrm:

Endret av Xander^
Lenke til kommentar

Høyreklikker du D: og velger properties - fra den da nye explorer.exe sesjonen som er "run as administrator" ?

 

Hvis det ikke funker får man bare godta at man må trykke "Continue" knappen da . Starte explorer.exe med "run as administrator" gjør jeg ofte for å få edit/skrivetilgang på beskyttede mapper og filer - som f.eks hosts fila i \Windows\system32\etc o.l

Trodde derfor det skulle funke med å endre/gi navn til volumer også.

 

Om du er logget inn som admin - betyr ikke at alle applikasjoner du starter på normalt vis "kjører med admin privilegier" , men i USER mode med "normal user rights".

Dette ble rettet på da det var slik i XP og var et stoooort sikkerhets hull. Eks. Web browser kjørt med admin rettigheter osv.

Lenke til kommentar

Høyreklikker du D: og velger properties - fra den da nye explorer.exe sesjonen som er "run as administrator" ?

 

Hvis det ikke funker får man bare godta at man må trykke "Continue" knappen da . Starte explorer.exe med "run as administrator" gjør jeg ofte for å få edit/skrivetilgang på beskyttede mapper og filer - som f.eks hosts fila i \Windows\system32\etc o.l

Trodde derfor det skulle funke med å endre/gi navn til volumer også.

 

Om du er logget inn som admin - betyr ikke at alle applikasjoner du starter på normalt vis "kjører med admin privilegier" , men i USER mode med "normal user rights".

Dette ble rettet på da det var slik i XP og var et stoooort sikkerhets hull. Eks. Web browser kjørt med admin rettigheter osv.

 

Ja, høyreklikker på D: etter å ha startet explorer.exe som admin, men til ingen nytte :/

Blir mye pes om alt av programvare som trenger skriverettigheter til en mappe må bekreftes..

 

Jaja, takk for hjelpen uansett :)

Lenke til kommentar

Windowstast+R : CMD + Enter

 

net user administrator /active:yes +Enter

 

Reboot. Ferdig :)

 

hehehe.. kjørte kommandoen og fikk en ekstra admin-bruker.. :blush:

kan ha noe med at min bruker ikke er navngitt "administrator"

 

Men kjørte kommandoen en gang til men da med mitt login-navn.. Får fortsatt ikke endret navn på partisjonen.. og jeg har en ekstra bruker jeg ikke får slettet :blush:

Endret av Xander^
Lenke til kommentar

Windowstast+R : CMD + Enter

 

net user administrator /active:yes +Enter

 

Reboot. Ferdig :)

 

hehehe.. kjørte kommandoen og fikk en ekstra admin-bruker.. :blush:

kan ha noe med at min bruker ikke er navngitt "administrator"

 

Men kjørte kommandoen en gang til men da med mitt login-navn.. Får fortsatt ikke endret navn på partisjonen.. og jeg har en ekstra bruker jeg ikke får slettet :blush:

 

 

Administrator brukeren "må aldri slettes" .

Du kan sette den til "not active igjen" .

 

net user administrator /active:no

 

Eller via computer management - users

post-35394-0-72722400-1324211234_thumb.png

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Merkelig problemstiling dersom TS forsøker å endre stasjonsbokstav.

Det gjør man i Disk Manager.

Forøvrig må man jo logge på som Administrator dersom man skal følge Xander^s råd. :)

Lenke til kommentar

Men for faen.. får fortsatt ikke pakket ut noe med winrar uten å starte programmet med admin-rettigheter

 

UAC er slått av

 

post-21632-0-24017800-1324211708_thumb.png

 

 

En måte å fikse det på er :

Legg til brukeren din på E:\Vulgata i security tab med user rights = full (Eventuelt kun E:\ topp nivå).

Winrar som kjører under denne brukeren skal da få fulle read/change/write rettigheter til den mappen.

 

 

 

Edit:

Antar din D:\ er med NTFS fra en "annen" eller "gammel" windows installasjon.

Legge til "Take Own" til høyreklikk meny er en kjekk sak.

http://en.kioskea.net/faq/15028-windows-7-add-the-take-ownership-option-to-context-menu

Du kan da enkelt bruke denne til å sette ownership rettigheter med deg som "eier" av din D:\ partisjon.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Men for faen.. får fortsatt ikke pakket ut noe med winrar uten å starte programmet med admin-rettigheter

 

UAC er slått av

 

post-21632-0-24017800-1324211708_thumb.png

 

 

En måte å fikse det på er :

Legg til brukeren din på E:\Vulgata i security tab med user rights = full (Eventuelt kun E:\ topp nivå).

Winrar som kjører under denne brukeren skal da få fulle read/change/write rettigheter til den mappen.

 

 

 

Edit:

Antar din D:\ er med NTFS fra en "annen" eller "gammel" windows installasjon.

Legge til "Take Own" til høyreklikk meny er en kjekk sak.

http://en.kioskea.net/faq/15028-windows-7-add-the-take-ownership-option-to-context-menu

Du kan da enkelt bruke denne til å sette ownership rettigheter med deg som "eier" av din D:\ partisjon.

 

Fungerte ikke :mad:

 

Win7 Enterprise

Sikker på at du ikke er koblet til et domene der det er satt begrensninger gjennom group policy?

 

Noen sier meg at du kan ha rett..

Har endret domene til kun workgroup, men det løste ikke problemet

 

Nei, tror det blir reinstall med en annen win7 :hrm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Om du melder maskinen ut av domenet og rett i en workgroup, så følger endel local policies med.

 

Tror du trenger deg en real opplæring i filrettigheter og brukerrettigheter. Om det i første tråd krever noe annent enn å trykke continue, så er der noe fundamentalt feil med oppsettet av brukerkontoer på din maskin.

Lenke til kommentar

Tror du trenger deg en real opplæring i filrettigheter og brukerrettigheter.

Merkelig.. Jeg har ikke hatt noen software-problemer den tiden jeg har brukt Win7.. Og virus f.eks har jeg ikke sett siden tidlig årtusenskifte..

 

Men ja, jeg har nok litt problemer med brukerrettigheter for øyeblikket, men jeg er optimist så det løser seg nok :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...