Gå til innhold

Skyrim - Er det ok å selge et ødelagt spill? (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men ingen sa noen ting om for eksempel minecraft ja det er indie spill men de slapp ut en fullversjon som er rett og slett ikke ferdig.

Jeg synes det er en dårlig sammenligning. De slapp ikke ut Minecraft nylig; Minecraft har vært ute lenge. Den offisielle utgivelsen, versjon 1.0 ble derimot sluppet. Minecraft har allerede brorparten av spillermassen etablert og Mojang vil utvilsomt fortsette utviklingen.

Lenke til kommentar

Har spilt over 110 timer skyrim, uten å oppleve en eneste stor bug så langt.

 

Ja, spillet kræsjer hver tredje time eller noe, men den er i det minste rimelig kjapp å starte opp igjen og autosavene har ikke gått korrupt eller noe. Dessuten vet jeg ikke i hvor stor grad dette er spillets feil (mistenker vel at maskinvaren min er litt ustabil).

 

Alt i alt har jeg hatt en relativt plettfri opplevelse. Skjønner meg derfor ikke på all klagingen, ettersom jeg ikke har sett drager som har stivnet i lufta eller flyr baklengs, quests som ikke kan fullføres osv. Men så tenker jeg at det nok er sånn at noen opplever få feil (slik som det er i omtrent alle spill), mens andre opplever litt av hvert. Viser vel også hvor vanskelig det er å drive med bugfiksing, når feilene varierer fra PC til PC til spiller til spiller.

 

Jeg skjønner at en del (mange?) har problemer med skyrim, men så blir jeg også litt satt ut når jeg hører om folk som gir spillet karakter 0 osv. pga. feil, mens jeg har cruiset meg gjennom og kost meg uten noen store, avgjørende feil. Et kræsj av og til gjør ikke noe med et så godt save-system.

Lenke til kommentar

Men ingen sa noen ting om for eksempel minecraft ja det er indie spill men de slapp ut en fullversjon som er rett og slett ikke ferdig.

Jeg synes det er en dårlig sammenligning. De slapp ikke ut Minecraft nylig; Minecraft har vært ute lenge. Den offisielle utgivelsen, versjon 1.0 ble derimot sluppet. Minecraft har allerede brorparten av spillermassen etablert og Mojang vil utvilsomt fortsette utviklingen.

 

Men dermed så har det vel vert ute lenge men er det da ikke enda større grunn til at det skulle blitt fortere ferdig? Som sagt ja det er indie firma men det har vert ute lenge nå, til og med basic bugs er der ute enda som for eksempel de tomme høla i bakken som er helt hvite. Siden de har hvertfall hatt et år på seg så syns jeg de burde har fullført produktet.

Lenke til kommentar

Nå har gamer.no gitt spillet 10 av 10, men dette gjelder kanskje ikke PS3 versjonen? Når spillet ikke fungerer så spiller det ikke noe rolle om det er enormt stort.

 

Dragon Age Origins var på samme måte. MASSE BUGS. Du vet bare ikke om dem, fordi uansett hva du gjør så er det så mange grå resultater. Et godt eksempel på at det ikke var et ferdig produkt var at spillet skulle inneholde en party chest i campen, men det var for mange bugs med tanke på item systemet deres, så det ble aldri lagt til i spillet ved utgivelsen, men når jeg spilte spillet savnet jeg det sårt. Selv om de droppet kisten, så ble en masse bugs med item systemet værende. Senere ga de ut en lignende kiste som en del av en DLC, men denne hadde også en del bugs. Synes den burde ha vært gratis, siden den skulle egentlig vært utgitt sammen med spillet, men den kostet 40 kroner om jeg ikke husker feil. Det var jo noe som skulle vært i spillet fra før av, men ikke ble lagt til fordi den hadde bugs, den hadde jo fortsatt bugs og nå måtte vi betale for den og mange gjør det fordi den er så viktig i spillet. Spillet har forsåvet en lignende savefile bug slik som PS3 versjonen av Skyrim har.

 

Kjøpte special edition, fordi den var ganske rimelig, men skulle ha ventet. Hver DLC og Awakening kostet jo flesk, og de ble senere gitt ut veldig billig i en komplett utgave. Patchene i spillet har heller ikke alltid fikset problemer, noen ganger har de laget nye bugs.

 

Har lært av at dette stadig skjer med store spill, og tviler på at Skyrim vil være noe forskjellig. Kjøper rett og slett ikke spillet før den har en GOTY utgivelse. Da får jeg alle DLC og bugs er fikset for en billig penge.

Endret av MMDE
Lenke til kommentar

Ikke det førse forumet folk klager over ps3 versjonen av skyrim :ph34r: Det jeg leser er at det er en mix av ps3 lave bd lese hastighet x2 og den 2 delte ram løsningen på systemet som gjør konsollen er ""lat"" i henhold til å lese fort massive data mengder

Design feil? Ja i mine øyne synd at konsollen ikke klarer Game of the year

Lenke til kommentar

@samco

 

Eg trur du nettopp overbelasta fanboy-detektoren min. Du kan vente deg ei rekning på reparasjon og rekalibrering i løpet av jula. :p

 

Eg forstår at det er viktig for deg å forsvare Bethesda, men å unngå feil av typen "hyppige kræsj", og å sørge for akseptabel ytelse, er i utgangspunktet deira ansvar so lenge maskinvaren ikkje er fullstendig uforutsigbar og ustabil. Med utgangspunkt i nesten alle andre spel på PS3, meinar eg dette neppe er tilfelle. Eg minnar òg om at det her er snakk om eit konsollspel, der maskinvaren er godt kjent. Det burde absolutt ikkje vere umogleg å sørge for at ting fungerar nokonlunde. Dersom det er slik du seier, at "PS3 er for svak til å takle Game of the Year" :roll:, er det fortsatt Bethesda sitt ansvar å tilpasse spelet for konsollen, slik som blir gjort når ein t.d. lagar Wii- eller C64-versjonar av spel.

 

Sjølv om du likar Bethesda sine spel, tyder det ikkje at dei er heva over all kritikk. Når det gjeld stabilitet og bugs, er mitt inntrykk at dette er noko dei er dårlegare enn gjennomsnittet på.

 

Kay

Lenke til kommentar

Jeg leser noen av kommentarene her og ler meg faktisk ihjel. På førhånd vil jeg gjerne si at jeg er fra en polsk opprinnelse og at norsk skriftlig ikke er min sterke side. Trudde egentlig at PS3 buggen var borte for en god stund siden, mange klager på den og det skjønner jeg meget mye. Men ingen sa noen ting om for eksempel minecraft ja det er indie spill men de slapp ut en fullversjon som er rett og slett ikke ferdig. NPC bare stuker rundt some noen raringer, experience baren er meningsløs osv. Skyrim har bugs, men jeg syns fortsatt spillet fortjener GOTY ikke bare fordi det har fått deg til å sitte i 200 timer som er ganske sick men gitt deg en bedre RPG følse enn mange spill.

 

For ordens skyld: Jeg mener ikke i utgangspunktet å antyde at Skyrim ikke fortjener GOTY. PS3-versjonen har en feil som gjør videre fremgang i spillet umulig, og det er graverende, uavhengig av antall spilletimer.

 

Henviser for øvrig til et nesten samstemt hylekor på metacritic for utfyllende beskrivelser av problemet. :)

Endret av AfterGlow
Lenke til kommentar

Hvor stor er save-filene til folket, og hvilken lvl er dere da? Og gjerne fortell om dere har påvirket verdenen mye eller lite (dvs. om du har farma på blacksmith eller utforsket, stjelt og flyttet mye på ting).

 

Selv er jeg på ca. 7 MB, lvl 26, utforsket noe, og påvirket endel der jeg har vært (stjelt mye). Jeg aner ikke hvor mange timer jeg har spilt (er litt usikker på hvor jeg finner det ut), men har brukt veldig lang tid da jeg liker å kjøre full rollespillsfølelse (les: ikke powerlvling, leser samtaler og bruker generelt god tid).

 

Edit:

Fant ut at jeg har ca. 45 timer spilt, det stod visst når man hovered over en save-fil en liten stund.

Endret av Occi
Lenke til kommentar

Spiller på PC, og har ikke opplevd særlig til CTD eller alvorlige bugs, men tror det er bare fordi jeg nekter Steam å gå online og dermed lastet jeg aldri ned 1,2.

Jeg har dog opplevd mange quest bugs.

Det er noen som hevder at Skyrim ikke har bugs eller at det bare har med maskinen å gjøre, men det er feil.

Alle bugs som har med quests å gjøre + "resistance" problemet i 1,2 er 100% mulig å reprodusere.

Alle kan få quest bugs hvis de gjør ting i en annen rekkefølge enn Bethesda vil.

Hvis en hule er mål for to forskjellige oppgaver så vil man som regel ødelegge en av oppgavene hvis man går dit før man har begge.

Tidlig i spillet fant jeg et lik i en hule som tilhørte en famliie på motsatt side av kontinntet. Det gjorde det umulig for meg å fullføre oppgaven uten å bruke "console".

Siden dette skjer ganske ofte spiller jeg nå Skyrim som et lineært spill. Jeg går ingen steder uten at jeg har en quest som ber meg gå dit.

Likevel opplever jeg bugs siden mange steder har flere quests.

Tydeligvis skal man ikke spille Bethesda sine spill som sandkassespill lenger. I hvert fall har de gjort det umulig å leke i sandkassen uten å ødelegge noe.

 

(Beklager dårlig engelsk-norsk. Orker ikke finne norske ord for å erstatte de engelske).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke det førse forumet folk klager over ps3 versjonen av skyrim :ph34r: Det jeg leser er at det er en mix av ps3 lave bd lese hastighet x2 og den 2 delte ram løsningen på systemet som gjør konsollen er ""lat"" i henhold til å lese fort massive data mengder

Design feil? Ja i mine øyne synd at konsollen ikke klarer Game of the year

 

Det er jo ikke konsollens skyld at spillet ikke virker! At Bethesda har valgt å støtte PS3 er deres eget valg, og da synes jeg at de burde få det til å virke også. Jada, spillet "virker", men... Nei

Jeg er selv en stor Elder Scroll fan (avataren bør gi et hint), og jeg elsker disse spillene. Jeg synes alikevel noen måneder til med bug hunting har vært på sin plass både for Skyrim og tildels Oblivion. Joda, jeg godtar bugs. Bugs ment i den grad de er bare bugs. Små hendelser som er litt uforklarlige. Bøtte på hode til kjøpmannen er en bug, at en hest faller fra himmelen grunnet litt uheldig spawning er en bug. Slikt er morsomt, og slikt godtar jeg.

At du kommer over en gjenstand i ei hule og ødelegger en quest fordi du fant objektet først. Det er ikke en bug. Det er bare dårlig scripting. Når spillets store mantra er at du står fritt til å utforske, og gjøre ting i egen rekkefølge er det på ingen måte utenkelig at noen KANSKJE utforsker ei hule før de får en quest ditt. At noen sier takk for at du fant fløyta mi, men samtidig ikke fjerner den fra inventory så du får en stuck questitem er bare dumt.

At små bugs finnes er akseptabelt. Men når spillet stopper å virke, hyppig CTD osv. Slikt er og burde være uakseptabelt.

Du har aldri i verden godtatt å kjøpt en bil slik! "Fungerer ikke rattet? Kom innom om 14 dager så fikser vi det." "Stopper bilen etter du har kjørt 10 mil? No problemas, gi oss noen måneder så skal vi få fikset dette".

At blinklyset blinker til høyre når du bremser kraftig er en bug, og slikt kan du leve med ei stund... Ei stund.. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kanksje flere spill burde lages som Minecraft, gi brukerene muligheten til å kjøpe spillet til en redusert pris mens spillet fortsatt er i beta. Da kan ikke brukerne klage på bugs og utvklerene vil få et ganske bug-fritt spill ved slippdato. Men selfølgelig er det jo ikke alle spill det passer å gjøre slik med... Men skulle gjerne sett flere utviklere gjøre det på den måten :)

Endret av saproe
Lenke til kommentar

WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII

 

 

Jeg vil heller ha buggs en elendige rpg spill, GET IT!!! Jeg har ikke sett et spill på ÅR som kan fylle min spille tørst mere en SKyrim har gjort, om jeg må spille spillet på nytt , DET GIR JEG FAEN I!!,

 

Visst jeg må velge mellom et produkt som produsente har gitt hjerte sitt i eller ikke har gitt hele hjerte sitt hva tror du jeg ville velge, Fuck FF de har fulgt mainstream, fuck Metal Gear, de har lagt ned lol, Snake er over, Mass effect, gratulerer dere har laget 2 brae spill , er dere liksom guder nå,

Jeg kan fortsette og trolle hele dagen, men sånt piss som denne bloggen kommer med er fucking pirking, Jeg har alle konsoller og de mest krevende pc`ne og Bethesda lager satans brae spill , så ikke prøv med denne snik bloggingen, dette føles som Glenn beck prøver og lure amerikanere, sån følelse får jeg når jeg leser dette,

 

Hadde vi hatt bedre Rpg spill da ville jeg ikke brydd meg, det har ingenting med konsoll eller action fanboys,

 

Det er inlegg som dette som gjør at flere skapere går over til og safe alle spillene sine, seff dette inlegget vil ikke skape noen trusler, men når alle major spille sider i verdenen skriver det samme ignorerende inleggene,

 

Vell .... Goodbye kreative spill....

Lenke til kommentar

Er vel ikke noe nytt at PS3 versjoner suger? Bare seg selv å takke hvis man sitter med kun ps3.

 

Eh? lol? Så hvis noen kommer og voldtar deg og familien din etterpå, så har dere dere selv å takke fordi dere kunne ha bodd et annet sted? :ermm:

 

________

 

Personlig har jeg ikke hatt veldig mye problemer med skyrim. Jeg har spilt i 171 timer, og det værste jeg har opplevd var at spillet frøys 5 ganger på en kveld. Det har imidlertid ikke skjedd igjen etter det. Det er noe lag fra tid til annen, men dette fikses hvis jeg skrur av og på PS3-en.

Endret av Dohvakiin
  • Liker 1
Lenke til kommentar

WIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII

 

 

Jeg vil heller ha buggs en elendige rpg spill, GET IT!!! Jeg har ikke sett et spill på ÅR som kan fylle min spille tørst mere en SKyrim har gjort, om jeg må spille spillet på nytt , DET GIR JEG FAEN I!!,

 

Visst jeg må velge mellom et produkt som produsente har gitt hjerte sitt i eller ikke har gitt hele hjerte sitt hva tror du jeg ville velge, Fuck FF de har fulgt mainstream, fuck Metal Gear, de har lagt ned lol, Snake er over, Mass effect, gratulerer dere har laget 2 brae spill , er dere liksom guder nå,

Jeg kan fortsette og trolle hele dagen, men sånt piss som denne bloggen kommer med er fucking pirking, Jeg har alle konsoller og de mest krevende pc`ne og Bethesda lager satans brae spill , så ikke prøv med denne snik bloggingen, dette føles som Glenn beck prøver og lure amerikanere, sån følelse får jeg når jeg leser dette,

 

Hadde vi hatt bedre Rpg spill da ville jeg ikke brydd meg, det har ingenting med konsoll eller action fanboys,

 

Det er inlegg som dette som gjør at flere skapere går over til og safe alle spillene sine, seff dette inlegget vil ikke skape noen trusler, men når alle major spille sider i verdenen skriver det samme ignorerende inleggene,

 

Vell .... Goodbye kreative spill....

Jeg personlig syns skyrim er verken nyskapende eller spesiell bra på noen måte.

Blir du sinna nå?

 

Jeg kjenner meg igjen med bloggen, dog til spillet dead Island , som har forsåvidt blitt fikset, men interessen til meg og vennegjengen forsvant.

 

Et slikt tilfelle av uferdig produkt bør være grunnlag for kompensasjon, ikke nødvendigvis penger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet mitt er at dere faktisk hakker ned på Jon på gata som prøver sitt beste og lage spill,

 

Visste du at Todd Howard hadde ikke vert på en handle butikk på 7 måneder når han lagde Skyrim,og tenk deg de som faktisk ikke er høyt plassert i spillet de har sikkert vert der i en evighet, de brukte kanskje 2 år på spillet, Prøv det din lille piss boy før du legger deg i hva som kreves nå til dags før man lager et spill,

 

Vent , Bethesda Games, prøvde faktisk i all denne hektiske verdenen av dritt bloggere som IGN(norent) og G4, og faktisk gjøre noe,

jævla tv 2 amatør internett jævler som prøver og få spill inn i hollywood bransjen, Se 1 video fra IGN og Gametrailer, G4 Game spot, alt mulig annet piss, Og prøv og si til meg at dette er ikke ødelegende for spillebransjen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...