Gå til innhold

– Baser, ressurser og gigantiske hærer (PC)


Anbefalte innlegg

Kan nesten se for meg at EA kommer til å bruke Frostbite til de fleste spill fremover i tiden. Spillmotren er kraftig og kan modifiseres etter spillets behov. Det at kun EA spill kommer til å bruke den gir dem mange fordeler på markedet.

 

Skulle også ønske at AMD hadde samme tankegang som EA og lot ATI navnet være i fred som et merkenavn innefor selskapet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må bare få si det at StarCraft har ikke i nærheten av grafikken til dette spillet, Starcraft er så overvurdert med mindre man er 14 og hvis man ser elementene til Battlefield 3, er det mye man kan forvente seg fra Frostbite 2 RTS.

Alle kan kalle meg om krakk om dette får mindre enn 9/10 i karakter.

 

hmm...alle de gode RTS konseptene all-in-one.

 

Baser? klassisk og Genialt!

 

Store hærer? moderne og Genialt!

Ressurs høsting? Klassisk og Genialt

 

Company of heroes og Battlefield 3 aktig fysikk i et C&C? Supergenialt.

 

Ja, Starcraft er overvurdert, det er nok derfor interessen vokser så raskt som den gjør. Ikke bare samles tusenvis av personer for å se turneringene, men tusenvis av personer setter seg ned flere ganger i uka for å se på "talkshow" om spillet.

 

Kommentaren din om 14-åringer blir lettere komisk når du ser ut til å vektlegge grafikk så mye som du gjør.

Lenke til kommentar

At et spill er populært gjør det ikke nødvendigvis bra (annet enn for utviklerne).

Hotel Cæsar er IKKE bra TV, likevel er det veldig mange som følger med.

 

SC2 synes jeg er hype't opp til de grader, men jeg forstår at det er mange som elsker spillet på grunn av populariteten og samfunnet rundt spillet.

 

Generals2 håper og tror jeg bringer RTS-sjangeren tilbake litt til sine røtter, men i en moderne innpakking. Frykter imidlertid at de kan gå i samme felle som CivV og Stronghold3 - at grafikk og elementer bringer så mye ekstra inn i spillet at det mister "flyten". På den biten var Command & Conquer og Red Alert enestående i å fenge spilleren. Klikket man på en enhet ble den markert - plasserte man en bygning ble den bygget... ikke mye animasjon, lyder og andre effekter - ting bare skjedde.

Lenke til kommentar

Civ 5 er genialt om man spiller det i strategic view. Nesten som å spille et brettspill. Med fancy grafikk på så er det ræva.

 

Om grafikken er pen i Generals 3 bryr jeg meg lite om Det er gameplayet det kommer an på. Jeg håper de henter mer inspirasjon gameplaymessig fra de eldste spillene i serien da westwood stod for utviklingen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Må bare få si det at StarCraft har ikke i nærheten av grafikken til dette spillet, Starcraft er så overvurdert med mindre man er 14 og hvis man ser elementene til Battlefield 3, er det mye man kan forvente seg fra Frostbite 2 RTS.

 

SC2 er designa for kompetitiv speling og esport , medan Generals 2 primært er reklame for den dyrutvikla Frostbite 2-motoren EA så gjerne vil at nokon skal lisensere, sekundært eit forsøk på ein lett cash-in med det einaste gjenståande C&C-undermerket som ikkje er i vanry. Trua EA har på prosjektet er så låg at dei må smekke Bioware-namnet på eit utanforståande studio for å prøve å selje basert på det åleine. Folk kjem til å spele - og ikkje minst sjå andre spele - Starcraft 2 fram til eit eventuelt Starcraft 3 kjem. Eg trur ikkje vi kan vente det same frå Generals 2.

 

Om ein er fjorten, er Starcraft sannsynlegvis undervurdert snarare enn overvurdert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Ja, Starcraft er overvurdert, det er nok derfor interessen vokser så raskt som den gjør. Ikke bare samles tusenvis av personer for å se turneringene, men tusenvis av personer setter seg ned flere ganger i uka for å se på "talkshow" om spillet.

 

Javel, så er det jævlig overvurdert, da. Endrer fortsatt ikke poenget hans.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Fra mitt synspunkt er Starcraft 1&2 overvurdert. Bare C&C kloner. Mange som spiller det ja. Men som å sammenligne MW3 og Battlefield 3.

 

Starcraft spilles fordi det er populært akkuratt som MW3 men det betyr ikke at spillet holder noe superkvalitet.

Generals 2 vil jeg sammenligne med Battlefield 3. Selger mindre men er mye bedre på gameplay

Hovedrunnen til at så mange spiller CS,Warcraft eller Starcraft er at de ikke har gode nok pcer til å kjøre noe bedre, 80% av starcraft spillerne er japser,kinesere og sør-koreanere.

 

Den grafiske stilen til SC2 er lik Red alert 2 veldig mye tegneseriefarger.

 

Det beste RTS nå om dagen mener jeg er Company Of Heroes. Ja seff har jeg StarCraft 2 men det er jo helt likt eneren. Det er jo ikke noe spesielt med spillet og man kan spamme en type unit og vinne raskt. jeg lagde en bane spilte noen timer og gikk lei. For etter en kart stund har man sett alt av gameplay. Det er like morsomt som sjakk. 

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Kommer nok ikke til å nå SC til knærne engang :)

 

 

 

Hvorfor ikke?

 

Greit nok litt tidlig å uttale seg foreløbig, men om Generals 2 får i nærheten av samme oppslutning som det SC2 har så skal jeg jogge rundt fjorden (ca 3 mil).

 

Hva har oppslutning med saken å gjøre? SC/SC2 har ikke fenget meg for fem flate øre. Forskjellige C&C spill har jeg derimot spilt til døde.

Lenke til kommentar

Kommer nok ikke til å nå SC til knærne engang :)

 

 

 

Hvorfor ikke?

 

Greit nok litt tidlig å uttale seg foreløbig, men om Generals 2 får i nærheten av samme oppslutning som det SC2 har så skal jeg jogge rundt fjorden (ca 3 mil).

 

Hva har oppslutning med saken å gjøre? SC/SC2 har ikke fenget meg for fem flate øre. Forskjellige C&C spill har jeg derimot spilt til døde.

 

Høy oppslutning er i seg selv ett bevis på at SC2 er fengende.

Lenke til kommentar

Litt usikker på kor fruktbart dette er å fortsette om du i ditt fulle alvor meiner dette, men lat gå.

 

Fra mitt synspunkt er Starcraft 1&2 overvurdert. Bare C&C kloner.

 

Korleis kan Starcraft vere ein C&C-klone, når Starcraft introduserte tre distinkte faksjonar i 1998, medan C&C ikkje kom dit før med Generals i 2003? Er det ikkje i så fall omvendt, medan det opprinnelege C&C var ein Dune-klone?

 

 

Starcraft spilles fordi det er populært

 

Er ikkje dette sirkel-logikk? Det spelast fordi det er populært, og det er populært fordi det ... Spelast? Eller kan det vere ein eller fleire andre årsakstilhøve som ligg bak populariteten?

 

Hovedrunnen til at så mange spiller CS,Warcraft eller Starcraft er at de ikke har gode nok pcer til å kjøre noe bedre, 80% av starcraft spillerne er japser,kinesere og sør-koreanere.

 

Aha, så det er populært fordi det har låge minimumskrav, og fordi dei 80% av alle SC1/2-spelarar som er frå det industrialiserte søraust-asia alle har dårlege PC-ar (og implisitt ikkje kan spele noko anna - inkludert Generals frå 2003, som kan køyre på netbooken min). Har du lyst til å prøve å formulere det resonnementet på nytt?

 

Den grafiske stilen til SC2 er lik Red alert 2 veldig mye tegneseriefarger.

 

Men kva har det å seie?

 

http://image.com.com/gamespot/images/screenshots/gs/strategy/red_alert2/red_alert2_screen010.jpg

 

vs

 

http://www.sc2blog.com/wp-content/uploads/2007/11/protoss-terran.jpg

 

Med mindre ein er blå/lilla-fargeblind, så går det greitt å skilje dei frå kvarannan. Eg trur òg at båe spela er tent med å styre unna "reality = grey and brown"-skolen av visuelt design.

 

Ja seff har jeg StarCraft 2 men det er jo helt likt eneren. Det er jo ikke noe spesielt med spillet og man kan spamme en type unit og vinne raskt. jeg lagde en bane spilte noen timer og gikk lei. For etter en kart stund har man sett alt av gameplay.

 

Så, kva for ein liga endte du i? Du kan ha ein framtid i proleagues om du kan vinne kva enn med å "spamme en type unit og vinne raskt", og er kjend med alt av gameplay etter eitt kart.

 

Det er like morsomt som sjakk. 

 

Trur du meg når eg seier at sjakk framleis er populært no, etter eit par tusen år med ulike iterasjonar? Sjakk 2 vert sikkert ekstremt, då.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Bare laget noen poenger om hvorfor jeg mener Generals 2 blir mer underholdende. Er ellers ganske enig i det som sies her i tråden. Men sett fra mitt syn er det litt anderledes ingen trenger å være enig med meg.

 

Det jeg liker med det som ser ut til å bli Generals 2 er jo nettopp at det er så mye mer avansert og vil bringe en ny type gameplay feeling i C&C universet.

 

Jeg er like stresset nå som da CoH kom ut. Som jeg ennå mener er det beste spillet foruten Starcraft 1 og Red alert 1. Vil også navne at Red Alert 1 hadde jepp 2 fraksjoner men det spillet hadde også mange underfraksjoner.

 

Ville egentlig mest hatt en nyversjon av Red alert 1 på frostbite motoren. Må inrømme at inget lan spill har vært bedre enn starcraft eller redalert. Men da Generals kom ut hadde det liksom nybillukten og feelingen. 

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Kommer nok ikke til å nå SC til knærne engang :)

 

 

 

Hvorfor ikke?

 

Greit nok litt tidlig å uttale seg foreløbig, men om Generals 2 får i nærheten av samme oppslutning som det SC2 har så skal jeg jogge rundt fjorden (ca 3 mil).

 

Hva har oppslutning med saken å gjøre? SC/SC2 har ikke fenget meg for fem flate øre. Forskjellige C&C spill har jeg derimot spilt til døde.

 

Høy oppslutning er i seg selv ett bevis på at SC2 er fengende.

 

Høye salgstall beviser at Justin Bieber er bra.....

Endret av LoveAmiga
Lenke til kommentar

Korleis kan Starcraft vere ein C&C-klone, når Starcraft introduserte tre distinkte faksjonar i 1998, medan C&C ikkje kom dit før med Generals i 2003? Er det ikkje i så fall omvendt, medan det opprinnelege C&C var ein Dune-klone?

 

Ehm, for det første så er jo C&C basert på en måte på dune serien ettersom dune serien er igjen laget av westwood, ettersom de eide rettighetene. Nod og GDI har alltid vært to fasjoner men de hadde alltid med Alien i bakhodet så egentlig var det hele tre nasjoner mot hverandre.

 

Til og med Red Alert 1 er jo egentlig C&C 1 og Tiberian Dawn kommer etter Red Alert 1, før de ga opp det.

 

Generals er ikke det spillet som først kom med tre faskjoner. I Tiberian Sun så har du hele fire stykker: Cabal, Nod, GDI og The Forgotten, egentlig skulle Tiberian sun ha hele to tilllegspakker enn bare Firestorm.

 

Pluss du hadde jo Red Alert 2, som hadde Soviet & Allied mens også Yuri.

 

Alle viste jo at Generals 2 kom en dag de har jo registert det domene lenge, pluss at dere må huske at det er fatisk EA som gjorde Generals til det er i dag enn westwood. Ettersom westwood skulle ikke ha det sånn EA ville. Så dette er et spill dere må takke EA for og ikke westwood.

Lenke til kommentar

Høye salgstall beviser at Justin Bieber er bra.....

 

Nei det gjør det ikke, høye salgstall viser derimot at Justin Bieber er fengende for endel mennesker.

 

SC har noe helt unikt i spillsammenheng, faktisk vil jeg sammenligne det med fotball i tradisjonell idrett. Selv folk som aldri har spillt SC kan se og nyte SC-matcher så påstanden lenger oppe her om at det ikke er gameplayet, men at de har maskiner som kan takle spillet som gjør at folk liker SC er håpløs.

 

Som med fotball så er det selvfølgelig ikke alle som liker SC noe jeg kan akseptere, men faktum er at SC bringer e-sport til nye høyder og det er pga gameplayet.

Endret av hvakrg
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...