Gå til innhold

PC gaming er ferdig; S.T.A.L.K.E.R. 2 kansellert.


Anbefalte innlegg

Kilde 01:

http://www.rockpapershotgun.com/2011/12/09/wuh-oh-gsc-stalker-2-dead/

 

LATEST UPDATE: 1c Ukraine’s Sergey Galenkin has blogged about the closure of GSC. He states: “GSC is closed, a fact confirmed by all. The team is almost completely dissolved, the state has only a few people.” Galenkin blames the cost of developing a PC only shooter for a European audience, and a failed console publishing deal, for the collapse of the developer.

 

The rest of the story, as it happened, below.

 

FOURTH UPDATE: GSC’s social media manager announces he is looking for a new job here.

 

THIRD UPDATE: GSC have got back to me with “Sorry, no comments at this point.” That does not sound promising.

 

SECOND UPDATE: The denial tweet has now been deleted. Hmm. Still trying to get confirmation on this, but it’s looking like GSC is down. Dmitri Bourkovski (apparently not a GSC employee) has just tweeted “Not PR. GSC closed.”

 

FIRST UPDATE: GSC deny the report on their twitter here. We’ve contacted them for a comment.

 

ORIGINAL: According to this report from Ukrainian news site UkraNews, GSC has been shut down by owner Sergei Grigorovich. The closure was apparently announced to the workforce earlier today. The autotranslation is messy, so if anyone can explain the sixth paragraph – which tries to speculate on what was going on – accurately, that would be great.

 

 

Kilde 02:

http://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=en&u=http%3A%2F%2Fgalyonkin.com%2F

 

 

 

En trist dag for PC gaming.

;__;

Endret av OrrieKM
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror nok ikke alle de andre spillstudioene og utgiverne legger ned fordi ett russisk studio gjør det, gitt. Hva er det som er så spesielt med Stalker forresten? Aldri spilt det men ser eneren fikk rundt 8/10.

 

Du, som konstant sutrer over effekten ein multiplattform-release har på kvaliteten til PC-utgåva, har ikkje fått med deg STALKER-spela? Ukrainsk, forresten.

 

Trist om GSC forsvinn og STALKER 2 aldri vert ein realitet, men PC-gaming er ikkje "ferdig", ro ned melodramaet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Trist om GSC forsvinn og STALKER 2 aldri vert ein realitet, men PC-gaming er ikkje "ferdig", ro ned melodramaet.

 

Vet jo det selv, men måtte jo bare overdrive litt ;)

 

Dog, litt enig er jeg i det jeg skrev, siden det eneste PC spillet jeg har vært fornøyd med er et multikonsoll spill; Skyrim. (Og det også har mye negativt på seg.)

 

Ellers er det bare Indie-genre man kan se på i dag, alt annet blir enten kansellert eller ødelagt.

 

 

*snufs*

Lenke til kommentar

Dette kan nok tas med en gedigen klype salt inntil "offisielle" nyheter bekrefter eller avkrefter. Foreløpig ikke noe stress.

 

Og selv om det ikke skulle bli noe Stalker 2, har vi fremdeles det suverent unike universet å gå tilbake til i de foregående, samt at i hvert fall jeg venter i spenning på Metro: Last light, etter en alldeles glimrende første runde (til og med inkludert lydeffekter fra Stalker!)

Lenke til kommentar

Det kan hende at de gjorde et PR-stunt.

 

from what I understand from translation, it says that they have new offices and didn't tell anyone about them

 

EDIT: Sergey Galenkin sier jo at GSC har blitt stengt, ikke at de er blitt 'nedlagt'.

Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro, men jeg håper de fortsetter å utvikle.

 

Elsker atmosfæren i S.T.A.L.K.E.R.-spillene!

Endret av Hammarhaus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...