Gå til innhold

BK: Urbane lillestrøm..


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Likte ideen din.

 

Min metode for å ta bilde av slike linjer som skal lede den som ser på, er å sørge for at linjene (tunnelen) ender i ett av de gyldne snitt punktene som befinner seg ca ? ifra hver kant av bildet.

 

Siden lysene her er mer sterke og ledende linjer kunne de kanskje ha endt mer mot ett av disse punktene.

 

Det du også kunne ha gjort her som er påpekt av @smort1 er å "ramme" inn bildet med inngangen til undergangen. Dvs at du ville ha måtte flyttet kamera mer mot høyre og fått med hele inngangspartiet.

 

Da hadde du hatt to gode virkemidler ?

 

Du etterspør mer av den tekniske biten, og jeg håper at dette ble besvart her. Resten av bildet er teknisk bra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Likte ideen din.Min metode for å ta bilde av slike linjer som skal lede den som ser på, er å sørge for at linjene (tunnelen) ender i ett av de gyldne snitt punktene som befinner seg ca ? ifra hver kant av bildet.Siden lysene her er mer sterke og ledende linjer kunne de kanskje ha endt mer mot ett av disse punktene.Det du også kunne ha gjort her som er påpekt av @smort1 er å "ramme" inn bildet med inngangen til undergangen. Dvs at du ville ha måtte flyttet kamera mer mot høyre og fått med hele inngangspartiet.Da hadde du hatt to gode virkemidler ? Du etterspør mer av den tekniske biten, og jeg håper at dette ble besvart her. Resten av bildet er teknisk bra.

 

FLOTT! Tusen takk alle sammen!! Det var akkurat dette jeg var på utkikk etter. ;)

Lenke til kommentar

Ser at det har kommet opp ett ? Der det skal stå 1/3 ifra hvert hjørne ca.

 

Skarphet er ikke noe kriterie hos meg så lenge det er ok, om ett bilde er skarpt gjør det ikke automatisk bra.

 

Men komposisjon, linjer, visuelle effekter mm. kan gjøre ett uskarpt bilde til tidenes akkesom.

 

En annen metode er å snu kameraet på høykant, så vil du allerede det få ett helt annet uttrykk. Prøv både på høykant og liggende format neste gang :-)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...