Gå til innhold

Sniktitt: Asus Transformer Prime


Anbefalte innlegg

Så lenge produktet virker så er det sikkert ok. Jeg fikk problemer med min Eee Pad Transformer og måtte vente 150 dager før jeg fikk pengene tilbake fra Asus da de ikke klarte fikse dem. De klarte rote den bort 2 ganger også på denne tiden.De har dessverre den dårligste servicen som finnes så aldri mer Asus på meg i alle fall. Synd for jeg hadde veldig stor tro på Asus før.

 

Må bare rette deg litt der. Jeg kjøpte laptop i USA, en kraftig ASUS G51J, for 2 år siden. Den begynte å henge seg når det nærmet seg to år, og jeg tok kontakt med Asus i USA. De videresendte meg til ett servic senter i Oslo de har avtale med, og fra de fikk jeg tilsendt en returseddel med betalt frakt på mail, som jeg festet på pakken med laptopen inni, og sendte avgårde. Jeg var uheldig med timing, da det var mye ferie og syke, men fikk den tilbake fikset, uten at noe manglet av data, og helt gratis :) Så jeg vil si jeg er kjempefornøyd! Ikke mange produsenter som har 2(3 om man registrerer seg) års world-wide garanti!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sitat fra artikkelen: "Selv om mange av dem er uferdige er de overraskende stabile. Det som overrasker mest er likevel grafikken. Dette er lysår unna det vi har sett tidligere. Apple iPad 2 og tidligere Android-nettbrett blir ganske enkelt parkert av Transformer Prime."

 

Lurer på om ikke skribenten beveger seg over i et alternativt univers med en annen virkelighetsoppfatning der, i begeistringens rus over et nytt leketøy... ;)

Ser i alle fall ingen ting som tyder på at iPad2 blir "parkert", hverken når det gjelder GPU eller generell ytelse, i denne utmerkede testen fra AnandTech:

http://www.anandtech.com/show/5163/asus-eee-pad-transformer-prime-nvidia-tegra-3-review/3

 

Men for all del, den virker rask og fin, og skjermen synes å være veldig bra. Batteritid nesten på høyde med iPad2 også. :)

Endret av Newton
Lenke til kommentar

Sjansen for at de programmene er oppdatert for 4 kjerner er liten. Testene hos AnandTech er optimalisert for single og dual core prosessorer. Spillene som er laget og optimalisert for Tegra 3 vil se 10 ganger så bra ut som alt annet. Om vi venter til release og får igang noen tester som er optimalisert for Tegra 3 og 4 kjerner vil vi nok se en anen ytelses forskjell.

Lenke til kommentar

Jeg refererte ikke til testen.. bare opplyste om at i "real life" må Asus sitt brett pushe mye mer pixler enn ipad2 ;)

 

Når man ser hvor mye bedre visuelt f.eks ShadowGun ser ut på Asus brettet vs Ipad2 så forstår man jo at tester ikke alltid forteller hele sannheten...

 

 

 

 

her er en test som viser at der det gjelder som mest, FPS slår Asus sitt brett ipad2. 61Fps vs 49Fps. Det må jo være det man ønsker å oppnå, bedre oppløsning, høyere texture kvalitet, mer effekter i de samme spillene og med høyere framerate!

 

http://hothardware.com/Reviews/Asus-Eee-Pad-Transformer-Prime-Preview/?page=7

Endret av DroidOle
Lenke til kommentar

Ser frem til å høre hvordan denne er med HD video av vanlige sorter. Min originale TF101 funker fint til litt 720p wmv med stereo lyd, men når det kommer til mkv fra 720p og oppover med flerkanalslyd må jeg enten velge mellom stumfilm, ekstrem hakking i playback, eller transkoding før overføring til brettet. Ingen av delene er ideelt.Håper dere tester den med assorterte HD videofiler.

 

nuff said ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes prisene er stive for nettbrett. De er kjekke og alt det, men du får en god bærbar PC til 5000 kr også. Jeg ønsker meg et nettbrett når alt kommer til stykke, men da må prisen bli lavere så man faktisk har råd til å unne seg det.

 

Jeg har nettop bestilt et brukanes nettbrett for 800 kr. Det er ikke allverden men funker sikkert like bra som et fra ca. 3000-4000 kr.

Lenke til kommentar

Primen ser fantastisk ut, men jeg ser liksom ikke helt behovet for en tablet. Er godt fornøyd med laptoen, og den drar jeg med meg over alt. Har lyst på en slik, men ser for meg at den blir flittig brukt første uka, så blir den liggende. Gjerne fordi jeg bruker mye forumer og da blir det mer et ork å ikke ha tastatur(?)

Lenke til kommentar

Jeg har masse tegneserier digitalt, og dette ser ut som den beste løsningen.

Tidligere har jeg hatt lyst på laptop'er med roterende touchscreen, men de har vært veldig dyre. Dette er jo next best thing. Tablet og laptop, alt etter behov.

At den spiller hd video gjør ikke akkurat vondt heller.

3G trenger jeg ikke, blir nok mest sofasliting med denne ;p

Lenke til kommentar

Jeg refererte ikke til testen.. bare opplyste om at i "real life" må Asus sitt brett pushe mye mer pixler enn ipad2 ;)

 

Når man ser hvor mye bedre visuelt f.eks ShadowGun ser ut på Asus brettet vs Ipad2 så forstår man jo at tester ikke alltid forteller hele sannheten...

 

 

Nå viser den videoen en Demo som er bundlet med Transformer Prime, som er sponset av Nvidia og laget spesielt for å vise fram Tegra 3. På iPad 2 vises en standardversjon av spillet for iOS, som er laget for å kjøre på enheter ned til iPhone 3GS, og som derfor ikke inneholder en del element som man kunne inkludert i en versjon skreddersydd kun for siste generasjon iOS-enheter.

Du har faktisk et poeng, tester forteller ikke alltid hele sannheten - og det gjør heller ikke videoen du lenker til. ;)

 

 

her er en test som viser at der det gjelder som mest, FPS slår Asus sitt brett ipad2. 61Fps vs 49Fps. Det må jo være det man ønsker å oppnå, bedre oppløsning, høyere texture kvalitet, mer effekter i de samme spillene og med høyere framerate!

 

http://hothardware.com/Reviews/Asus-Eee-Pad-Transformer-Prime-Preview/?page=7

Nok en gang kommer du med et utmerket eksempel på at tester ikke forteller hele sannheten. Det er åpenbart gjort en feil i den GLBenchmark Egypt-testen du lenker til, siden både Anandtech og GLBenchmark sin egen ranking viser at iPad 2 gjør den samme testen med 88 Fps.

http://www.anandtech.com/show/5163/asus-eee-pad-transformer-prime-nvidia-tegra-3-review/3

http://www.glbenchmark.com/phonedetails.jsp?benchmark=glpro21&D=Apple+iPad+2&testgroup=overall

 

Det er derfor rimelig klart at iPad 2 slår Transformer Prime der det gjelder som mest, ikke sant? ;)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...