Gå til innhold

Lurer du på navnet til en TV-Serie? Spør her da vel!


Anbefalte innlegg

Farhat, The Prince of the desert. Den kom i 2004 da. Så passer kanskje ikke. 

A fantastic new animated series was directed by Giuseppe Laganà and also it was released by Mondo TV with Rai Fiction and The Animation Band as co-producers. They concern the adventures of the young prince Farhat and his friends, in search of the seven scattered pieces of the magical crystal called the Shariman.

 

8956E0EB-2AF8-4FE2-B81A-30AB6126D7F5.png

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hei! Husker jeg så på en serie for mange år siden, men greier ikke komme på hva den heter. Den gikk på NRK Super rundt 2009/2010 tror jeg. Det var en anime-serie, altså med anime-karakterer. Handlet om en liten jente som reiste ut i verden for å finne broren sin. Litt sci-fi-aktig serie egentlig. I første episode får vi se litt fra barndommen til jenta, og vi ser at broren drar av gårde for å studere eller noe. Et sted i første episode tror jeg også broren lager et fly. Resten av serien foregår når jenta er tenåring-ish. Broren hennes er tatt til fange av noen, og hun må først finne han, og så redde han. Noen som vet hvilken serie det kan være? Tror det er en serie for barn.

Lenke til kommentar
Lumos_light skrev (På 5.12.2019 den 13.01):

Hei! Husker jeg så på en serie for mange år siden, men greier ikke komme på hva den heter. Den gikk på NRK Super rundt 2009/2010 tror jeg. Det var en anime-serie, altså med anime-karakterer. Handlet om en liten jente som reiste ut i verden for å finne broren sin. Litt sci-fi-aktig serie egentlig. I første episode får vi se litt fra barndommen til jenta, og vi ser at broren drar av gårde for å studere eller noe. Et sted i første episode tror jeg også broren lager et fly. Resten av serien foregår når jenta er tenåring-ish. Broren hennes er tatt til fange av noen, og hun må først finne han, og så redde han. Noen som vet hvilken serie det kan være? Tror det er en serie for barn.

det må være den blå sandens hemmelighet tenker jeg

Lenke til kommentar

Hei denne serien gikk på barne TV på 2000-tallet, den var animert/tegnet. Handler om en far og sønn som bor ilag, de snakker ikke vanlige ord bare «aaah, blablabla» (altså babbel). Det som skjer hver episode er at de gjør noe, så blir den ene litt lei seg og den andre kommer med en ide til en ting som gjør den andre glad, husker en episode handler om at de tegner noe, åsså får ikke den ene til å tegne det den andre kan, så han blir lei seg. Da tar den andre å kommer med en ide og tegner et hjerte som han gir den andre, så blir begge glad

Lenke til kommentar
On 8/30/2019 at 7:34 PM, HenrikHV said:

Hei!

Vi her hjemme sliter med å finne en barneserie fra jeg var liten.

Vi aner ikke hvilken kanal eller noe sånt.

Jeg så på det rundt 1999-2002, tror vi. Men serien kan være eldre.

 

Det vi husker er:

Det var et tog/magisk tog, med en mann og en gutt som dro rundt i verden. Vi er litt usikre rundt detaljene. Dette er tegneserie så klart.

 

Er det mulig å få svar på så lite info? Jeg har lett veldig lenge men finner ingen spor av den serien...

Jeg har også sett etter den en stund, men fant den akkurat. Jim Gullknapp, hvis det er samme vi tenker på.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Karoline L skrev (På 12.12.2017 den 19.56):

Hei!

 

Jeg lurer på en tegnefilm jeg så på tv i jula som barn, men som jeg ikke husker navnet på... Den handler om de tre vise menn som besøker en gammel, fattig dame som bor i en husvogn helt alene. Mener det var slik at de tre vise mennene stoppet opp hos henne for å varme seg, og som en takk for at de fikk komme inn så bytter de ut gavene de bærer med seg (gull, røkelse og myrra) mot et trekkspill, mat og noe annet til den gamle damen.  

 

Setter stooor pris på svar... Lett uendelig lenge nå  :hmm:

Hei! Er temmelig sikker på at det er "A Small Miracle" du mener☺️ Har lett etter den ei stund jeg også. Det kan hende du allerede har funnet ut hva den heter ettersom det har gått 2 år siden du publiserte innlegget. Uansett! Her har du navnet?

 

Lenke til kommentar

Vanskelig å forklare, men husker en serie som handlet om en framtid der hele sivilisasjonen bor under jorden, og noen ballformede, svevende roboter ved navn (et eller annet)balls er sendt til overflaten for å redde klimaet. Verden har ikke fått svar fra robotene på lenge, så tre unger rømmer fra den underjordiske byen i et flyveskip for å finne robotene og "aktivere" dem. Problemet er at det finnes en mann som gjør robotene ondskapsfulle til sitt eget beste, som jobber imot barna. Noen som husker hva denne hette?

Lenke til kommentar

Hei! Jeg lurer på om noen kan hjelpe meg med en serie som jeg mener gikk på TV norge(?) på slutten av 80 eller på 90 tallet. Husker dessverre veldig lite,  men tror hovedpersonen het Sarah og var en fattig jente som ble adoptert til en rikmannsfamilie fra et barnehjem? Engelsk eller fransk. Hun ble behandlet veldig dårlig synes jeg å huske.

Lenke til kommentar

Søsteren min og jeg holder på å bli gale. Vi husker begge den samme introen, men klarer ikke å plassere serien den tilhører. Vi har lurt på dette i flere og har googlet og googlet uten hell. 

Dette er altså noe som har gått på norsk barne-TV, enten morgen eller kveld, en gang på 90-tallet og/eller tidlig 2000-tallet. Vi er selv født i 91 og 94. Det vi husker er at en liten alv eller nisse (ganske sikker på at han ikke har skjegg og ligner mer en typisk amerikansk alv) sklir rundt i et digert bibliotek. Han hopper/sklir fra hylle til hylle, ned stiger, osv. Det er noe litt magisk over det, sånn typisk "tryllestøv" i lufta bak ham. Vi mener introen slutter med at han hopper ned i en åpen bok og forsvinner, men kan ikke være helt sikker. Vi husker at fargene blå og rød er godt representert. 

Jeg mistenker at dette er en intro til en samling eventyr-episoder, litt som HC Andersen-serien. Men det kan være noe helt annet for alt jeg vet... Selve alven i introen tror jeg ikke har noe med serien å gjøre. 

Om det hjelper så hadde vi kun TV2 og NRK da vi vokste opp. 

Det er ikke Simsala Grimm. 

All tips mottas med takk. Dette er virkelig irriterende! 

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Et sted mellom 2004 - 2009 så jeg et program på tv jeg ikke kan navnet på. Jeg tror serien var på NRK Super. Det handlet om noen besje, runde figurer. Jeg husker bare en episode, der de fant masse mat i en hule. Han ene tok sin halvdel av maten ut av hulen, mens han andre spiste maten inne i hulen og ble så tjukk at han ikke fikk seg ut. Jeg glømte å si at det var tegnefilm, og jeg tror ikke de snakket men lagde lyder. Vet noen hva programmet heter?

Lenke til kommentar

Hei, jeg husker to serier fra barne tv som jeg ikke husker navnet på eller finner. 

Den første handlet om en søppeldynge, og er en tegnserie. Husker ikke alle detaljer, men personene var ting som ble hevet på søppeldynga. 

Den andre var en serie som jeg følte het hundeplaneten eller noe lignende, men klarer ikke finne den , og ingen andre husker den . 

Om noen vet hva noen av de seriene heter gjerne skriv en kommentar. 

Lenke til kommentar
serietitter skrev (1 time siden):

Hei, jeg husker to serier fra barne tv som jeg ikke husker navnet på eller finner. 

Den første handlet om en søppeldynge, og er en tegnserie. Husker ikke alle detaljer, men personene var ting som ble hevet på søppeldynga. 

Den andre var en serie som jeg følte het hundeplaneten eller noe lignende, men klarer ikke finne den , og ingen andre husker den . 

Om noen vet hva noen av de seriene heter gjerne skriv en kommentar. 

Kan den fyrste serien være robotgjengen/little robots? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Brukernavn1 skrev (På 27.12.2019 den 17.23):

Vanskelig å forklare, men husker en serie som handlet om en framtid der hele sivilisasjonen bor under jorden, og noen ballformede, svevende roboter ved navn (et eller annet)balls er sendt til overflaten for å redde klimaet. Verden har ikke fått svar fra robotene på lenge, så tre unger rømmer fra den underjordiske byen i et flyveskip for å finne robotene og "aktivere" dem. Problemet er at det finnes en mann som gjør robotene ondskapsfulle til sitt eget beste, som jobber imot barna. Noen som husker hva denne hette?

Hei, eg trur du kanskje tenker på den franske serien "Chumballs". 

Håper det var til hjelp

post-383427-335985_thumb.jpg

Lenke til kommentar
TabbyLuna skrev (På 19.11.2019 den 18.49):

Hei :D !

Jeg ser etter en anime(?) serie som gikk på NRK1 en kort periode på begynnelsen av 2000-tallet. Jeg mener å huske at noen må reise et langt stykke i noe som ser ut som et ørkenområde/apokalyptisk scenario og ender opp med å finne en type krystall som er en energikilde, som er en form for "tapt kunnskap" ? (som fikk båter til å fly?) De må også forhindre at en fiende får tak i denne typen krystall. Jeg hadde egentlig gitt opp å finne ut hva den heter pga. jeg fikk ikke sett så mye av den, og husker veldig lite, men så fant jeg denne tråden så det er enda et lite håp. :D

(Digger denne tråden btw!)

Er litt usikker, men minner litt om den blå sandens hemmelighet. Kan det være denne? 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei.

Jeg prøver å finne en barne-/ungdomsserie fra 2010 eller litt senere som handler om noen barn som prøver å finne grønne steiner som er formet som forskjellige dyr. Jeg husker ikke mye av serien, men jeg husker at de drar på et museum med klassen og på en eller annen måte ender opp et annet sted der de må finne disse figurene. De kommer til forskjellige riker, men jeg husker spesielt at en av steinene fantes i et aperike. Det var ekte mennesker/ikke tegneserie hvis det er til noe hjelp.  Håper noen skjønner og husker hvilken serie jeg snakker om. 

Endret av jegerdesp
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
jegerdesp skrev (På 8.2.2020 den 18.47):

Hei.

Jeg prøver å finne en barne-/ungdomsserie fra 2010 eller litt senere som handler om noen barn som prøver å finne grønne steiner som er formet som forskjellige dyr. Jeg husker ikke mye av serien, men jeg husker at de drar på et museum med klassen og på en eller annen måte ender opp et annet sted der de må finne disse figurene. De kommer til forskjellige riker, men jeg husker spesielt at en av steinene fantes i et aperike. Det var ekte mennesker/ikke tegneserie hvis det er til noe hjelp.  Håper noen skjønner og husker hvilken serie jeg snakker om. 

Hei! Jeg har lurt på akkurat det samme i sånn 3 år nå! Dette må vi finne ut, men har ingen anelse om hva den kan hete

Lenke til kommentar
Ehw skrev (22 timer siden):

Hei! Jeg har lurt på akkurat det samme i sånn 3 år nå! Dette må vi finne ut, men har ingen anelse om hva den kan hete

 

jegerdesp skrev (På 8.2.2020 den 18.47):

Hei.

Jeg prøver å finne en barne-/ungdomsserie fra 2010 eller litt senere som handler om noen barn som prøver å finne grønne steiner som er formet som forskjellige dyr. Jeg husker ikke mye av serien, men jeg husker at de drar på et museum med klassen og på en eller annen måte ender opp et annet sted der de må finne disse figurene. De kommer til forskjellige riker, men jeg husker spesielt at en av steinene fantes i et aperike. Det var ekte mennesker/ikke tegneserie hvis det er til noe hjelp.  Håper noen skjønner og husker hvilken serie jeg snakker om. 

Hei Ehw og jegerdesp, serien heter åndekrigerne, men også kjent som BBC serien "spirit warriors".

Håper det var til hjelp :)

 post-383427-185129_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Hei, jeg husker ikke navnet på serien men husker veldig mye av handlingen. 

-handler om et rødt romvesen og en gutt som hadde en klokke som kunne gjøre romvesener til en gutt

-serien var 3D animert

-var en organisasjon som jaktet etter romvesener og prøvde å få tak i dette røde romvesenet. Det er to agenter som jakter på ham, den ene er en smart og seriøs kvinne og den andre er en dum ginger mann som tror han er veldig kul. Og viss jeg husker riktig så har han samme stemme som Elvis i fra brannmann Sam. Husker at han gikk med solbriller

-tror de kalte romvesenet for Borg eller noe sånt

-gutten hadde en bestefar som var oppfinner og det var han som hadde laget klokken og bestefaren hadde tre hjelper som var de tre grønne romvesene fra toy story (de som er veldig opptatt av kloa fra pizzaplaneten)

-gutten og romvesenet hadde to venner, en jente og en gutt og jeg tror at gutten var forelsket i en blond jente. 
 

-tror gutten hadde brunt hår men jeg er veldig usikker

-men serien handlet om at Borg ikke måtte bli tatt av organisasjonen og de prøvde å redde alle romvesene som kom til jorden gjennom en portal som jeg tror oppfinneren hadde laget. 
 

dette er alt jeg husker og jeg håper noen vet va serien heter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...