Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Følelsene mine forsvinner når det begynner å bli serriøst.


Anbefalte innlegg

For noen måneder siden var jeg veldig betatt av en gutt. Vi hadde bare snakket sammen på msn før vi møttes, så jeg tror jeg ble litt betatt av personligheten hans. Så bestemte vi oss for å møtes. Jeg var kjempenervøs og visste ikke hva jeg skulle si. Kleine øyeblikk dukket oftere og oftere opp, og alt ble bare utrolig rart. Når kvelden kom, begynte vi å flørte litt, og stemningen løsnet seg litt opp, men det kom fortsatt kleine øyeblikk hvor begge bare var helt stille.

 

Før vi møttes trodde jeg at det kom til å gå fint. At vi kanskje kunne bli et par i fremtiden. Men så skulle han dra hjem, og ALLE følelsene i kroppen min forandret seg. Etter at han hadde dratt hadde jeg en ekkel følelse som er litt vanskelig å beskrive. Jeg var på en måte ikke så betatt lenger, så vi sluttet å prate sammen.

 

Så gikk det noen måneder og jeg skulle møte en annen gutt. Denne gutten hadde jeg kjent i over 5 år, men vi har ikke pratet så spesielt mye med hverandre. Det var på en fest det hele startet. Vi flørtet litt osv. Etter denne festen snakket vi sammen nesten hver dag i over 5 måneder. Jeg traff han noen ganger tilfeldig på gata og på butikken, men vi planla ikke å møtes. Så tenkte jeg at jeg må jo bare høre om vi skal finne på noe. Jeg var VELDIG betatt av han og det var nesten som en forelskelse. Jeg ble så utrolig glad når han sa at han ville finne på noe.

 

Dagen kom og han kom ned til meg. I starten var det litt stille, men etterhvert snakket vi mer og mer sammen. Det at jeg har vært på en del fester og gått i samme klasse som han gjorde det nok litt enklere å prate med han. Han kom seg ikke hjem den dagen så han overnattet. Alt var KJEMPEBRA helt til han dro. Da stoppet liksom alle følelsene mine, og jeg fikk den ekle følelsen tilbake.

 

Dette skjedde også en gang når jeg var litt yngre. Mitt første forhold varte i 2 dager pga. at alle følelsene gikk bort etter at ting begynte å bli litt seriøst.

 

Er det noe feil med meg? Er det noen som opplever det samme?

 

Hilsen fra en frustrert jente

På forhånd takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Følelsene dine gikk bort etter et forhold som varte i to dager? Hæ?

 

Det virker som om du er litt usikker, spesielt om hva slags gutter du vil ha. Prøv å henge med ham litt lengre enn noen dager, slik at dere kan bli kjent og se om følelsene dine kommer da.

 

Det forholdet var for en stund siden, og ikke seriøst i det hele tatt. Men det som er saken er at jeg var veldig betatt av han, men etter at vi ble sammen var det likesom ikke noe der lenger. Det er litt vanskelig å forklare.

 

Hvor gammel er du?

 

18 :)

Lenke til kommentar

Du syns kanskje at det ikke er spennende lenger når du vet at du har han på kroken? Ofte er det ''jakten'' og spenningen før forholdet man er ute etter, og ikke selve forholdet.

 

Men det høres ut som om du mister følelsene så fort dere skilles. Har du problemer med å bli forlatt? Er du redd for at han skal gjøre noe dumt når dere ikke er sammen? Altså; er det mulig at dette er en form for forsvarsmekanisme du har utviklet på grunn av at du har blitt såret før av andre?

Lenke til kommentar

Du syns kanskje at det ikke er spennende lenger når du vet at du har han på kroken? Ofte er det ''jakten'' og spenningen før forholdet man er ute etter, og ikke selve forholdet.

 

Men det høres ut som om du mister følelsene så fort dere skilles. Har du problemer med å bli forlatt? Er du redd for at han skal gjøre noe dumt når dere ikke er sammen? Altså; er det mulig at dette er en form for forsvarsmekanisme du har utviklet på grunn av at du har blitt såret før av andre?

 

Det kan hende det stemmer det du skriver. Jeg er veldig usikker på hva det er.

 

Jeg har ikke noe spesielle problemer med å bli forlatt eller noe av det du skriver, men det kan hende det spiller en liten rolle i hva som skjer.

 

Mulig jeg er redd for hva andre syns om han? og derfor prøver å stenge følelsene mine ute.

Lenke til kommentar

Det er jo mulig at du bryr deg ''for mye'' om hva andre synes kanskje? Er det ''samfunnets tapere'' du går ut med?

 

Det er litt forskjellig egentlig. Om jeg kjenner personen fra før av, så blir det jo personligheten som får meg til å bli interessert, og da tror jeg at jeg bryr meg litt for mye om hva andre syns.

 

Men om jeg ikke kjenner personen jeg går ut med fra før av (gått i klasse sammen/ er venner) så er det en helt annen type gutt jeg interesserer meg for. Da har jo utseende en del å si for førsteinntrykket, og jeg bryr meg ikke så veldig hva andre mener om han, hvis jeg vet at han ser bra ut.

Lenke til kommentar

Hva tenker du hvis jeg da sier at du burde leve for deg selv og ikke andre?

 

At det er det som er problemet. At jeg har vanskeligheter for å leve for meg selv og ikke andre. Jeg bryr meg litt for mye om hva andre mener og ditt og datt. Tror jeg har litt vanskeligheter med å glemme hva folk syns om ting.

Lenke til kommentar

Det er vanskelig, men det er mulig å forandre på det. Gradvis vil du se en forandring hvis du velger å jobbe mot det, fortell deg selv at du fortjener det beste og at alle andre kan ''go fuck themselves'' hvis de ikke liker det.

 

Hehe :) Skal prøve så godt jeg kan! Tusen takk for svar! :)

Lenke til kommentar

Dette har jeg opplevd et par ganger,alle gangene med gutter jeg har faktisk likt!

 

men jeg vet hva problemet mitt er,jeg trekker meg unna følelsesmessig fordi jeg er redd for å bli såret,så jeg lukker følelsene....

 

Jeg har lært meg å leve med det på en måte nå, etter at følelsene "forsvinner" så holder jeg fortsatt kontakt! Og da kommer de gradvis tilbake hvis jeg forsikrer meg om at gutten er "verdt det"

Kanskje det er sånn med deg og? eller så kan det jo hende at du bare mistet interessen..

Lenke til kommentar

Dette har jeg opplevd et par ganger,alle gangene med gutter jeg har faktisk likt!

 

men jeg vet hva problemet mitt er,jeg trekker meg unna følelsesmessig fordi jeg er redd for å bli såret,så jeg lukker følelsene....

 

Jeg har lært meg å leve med det på en måte nå, etter at følelsene "forsvinner" så holder jeg fortsatt kontakt! Og da kommer de gradvis tilbake hvis jeg forsikrer meg om at gutten er "verdt det"

Kanskje det er sånn med deg og? eller så kan det jo hende at du bare mistet interessen..

 

Hmmm... Kan være noe med det også. Siden det ikke er så veldig lenge siden jeg møtte han som jeg møtte sist så har jeg kanskje tenkt til å holde kontakt (hvis han vil det samme da) Bare for å se hvordan det utvikler seg. Kanskje det kommer tilbake.

Lenke til kommentar

Slik jeg forstår det er begge incidentene basert på at dere har pratet veggen full over internett. Og du har derav skapt deg et bilde av hvordan du tror han er. Når du møter han for en skikkelig date, så finner du ut at han ikke er slik du trodde han var i din drømmeverden.

 

Mitt råd er mindre Facebook og MSN i fremtiden, og mer face to face.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Slik jeg forstår det er begge incidentene basert på at dere har pratet veggen full over internett. Og du har derav skapt deg et bilde av hvordan du tror han er. Når du møter han for en skikkelig date, så finner du ut at han ikke er slik du trodde han var i din drømmeverden.

 

Mitt råd er mindre Facebook og MSN i fremtiden, og mer face to face.

 

Det har jeg også tenkt en del på. Sånn etter å ha pratet sammen i flere måneder på face/msn også planlegger å møtes så har jeg et bilde i hodet på hvordan han er. Pluss at vi har jo mindre å prate om når vi møtes face to face og da blir det sånn klein stillhet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...