Gå til innhold

Motorola Defy+ com.motorola.home krasjer


Anbefalte innlegg

Dette er en ny telefon som jeg startet for første gang i dag.

Beskjeden er "Applikasjonen Hjem (prosess com.motorola.home) stoppet uventet. Prøv igjen. - Tving avslutning." Når jeg trykker på Tving avslutning kommer bare beskjeden opp igjen.

 

Dette skjedde i løpet av andre gangen jeg startet telefonen, hadde ikke åpnet internettbrowseren engang. Hjelper ikke å ta ut batteri/sim-kort. Tok en reset og telefonen funket da i ett par minutter, helt til jeg gikk in på home/work/weekend homescreen profilvelgeren, da beskjeden kom igjen.

 

Er telefonen fucka eller er det noe jeg kan gjøre med den? (Bortsett fra og resette igjen og for alltid holde meg unna profilvalgsknappen.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann,

 

Har akkurat startet opp en Defy+ og fikk faktisk samme feilmelding som deg: "Applikasjonen Hjem (prosess com.motorola.home) stoppet uventet".

 

Hvordan kjørte du reset? Har testet med å holde volumknapp ned + Power, men får bare opp en varseltrekant men ingen menyer.

 

Edit: måtte trykke midten på volumknappen ja for å få opp menyen for reset :)

 

Sigh..så får man finne ut hvorfor det krasjer her..kan være profile her også da kanskje.

Endret av Zenith
Lenke til kommentar

Noen som har god bruksanvisning for å resette telefonen? Hvis jeg bruker volum opp + power får jeg beskjed om at det er ok å koble til usb. Hvis jeg bruker volum ned + power, vises først motorola logo så varseltrekant + droid. Kommer ikke videre fra den.

Når du kommer til varseltrekant må du trykke ned begge volumtastene samtidig. Deretter bla opp og ned med volumtastene og velg med powerknapp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Samme skjedde her i dag. Første gang jeg har byttet til work profile. Fant etter hvert et sted å rapportere det:

 

https://motorola-global-en-uk.custhelp.com/app/ask

Jeg tok også kontakt. Har du fått svar? Jeg har også kontakta Euronics siden jeg kjøpte den der. Motorola mente at det er en feil på min telefon, men siden det er flere som har det samme , tror jeg det dreier seg om en feil med den nordiske/norske versjonen.

Lenke til kommentar

Jeg har vært i kontakt med Motorola, de ba meg om å sende telefonen til reparasjon. Så jeg fikk en serviceordre fra selger og sendte den idag. Prøvde å si at det sikkert "bare" er en software bug. Fikk til svar at telefonen måtte sendes inn, Motorolas policy. Så ta kontakt der dere kjøpte den slik at de blir klar over at det er en vanlig feil.

Min e post adresse er jms"alfakrøll"adsl.no hvis noen vil ha kopi av mailene fra motorola.

Lenke til kommentar

Jeg har fått en defy+ med samme problem. Jeg har lite lyst til å levere den inn til service da jeg vet at det kan ta litt tid før jeg kan få telefonen tilbake igjen.

 

Har det kommet noe mer info fra Motorola angående denne feilen?

 

Jeg kan godt vente litt med å sende den inn visst Motorola bestemmer seg for å komme med en software oppdatering snart, da jeg regner med at det er det som skal til for å fikse dette problemet.

 

Noen andre en meg som også velger å være tålmodig?

Lenke til kommentar

Jeg sendte den inn til Delta service. Fikk den igjen, med samme feilen. Et vedlagt skriv som sa hva de hadde gjort, og at den hadde blitt testet og den var ok. Da jeg prøvde å skifte profil frøs den med en gang igjen. Det er få ting som gjør meg så sint som at folk ikke gjør jobben sin, men sier de har gjort det. Har meldt det tilbake i krasse ordelag. Kommer også til å skrive til Motorola for å gjøre dem oppmerksomme på hva slags noksagter de har for å utføre service på sine telefoner.

Lenke til kommentar

Fikk telefonen i julegave i går, og gikk på denne smellen allede nå i morrest! Veldig glad for at det er en tråd som dette. Skal sende inn klage til Motorola seinere i dag, og kanskje følge det opp med en telefonsamtale til uka. Håper de kommer med en oppdatering snart :) I mellomtiden er det bare å holde seg unna Profilvelgeren.. :p

Lenke til kommentar

Fikk telefonen i julegave i går, og gikk på denne smellen allede nå i morrest! Veldig glad for at det er en tråd som dette. Skal sende inn klage til Motorola seinere i dag, og kanskje følge det opp med en telefonsamtale til uka. Håper de kommer med en oppdatering snart :) I mellomtiden er det bare å holde seg unna Profilvelgeren.. :p

Ser ut som dette er eit problem i alle DEFY+. Gav ein slik i julegåvet til min son på 12 år. Skuffelsen vart stor når han etter ein halvtimes bruk, fekk op denne feilmeldinga. Tok litt tid før vi fekk tilbakestillt til fabrikkinstillingar. Ser at telefonane må sendsast inn?? Dette må jo vere meiningslaus resursbruk, dersom det berre er ei oppgradering av programvaren som må til for å fjerne dette "bug'et". Kjøpte telefonen på komplett.no og må kontakte selger når helgedagane er omme.

Lenke til kommentar

Slå av telefonen. Hold så inne volum ned når du slår på telefonen. Når den starter kommer det opp android figur med et utropstegn. Trykk da inn både volum opp og ned samtidig. Du får da opp en meny. velg resette telefonen.(bruk volum ned/opp for å velge rett valg. Start valget med power tasten, etter en liten stund kommer et spørsmål om du virkelig vil.... bruk da volum ned for å komme til ja, og power for å velge. Nå skal alt gå av seg selv.

Håper det funker. Hvis ikke si fra.

Lenke til kommentar

Samme problem med min Julegave. Snakket med Komplett.no og deres svar er enkelt. Det er noe galt med telefonen. I ikke forvent at Motorola vil endre dette. Hvis du liker den så beholder du den, liker du den ikke så send den i retur og krev penger tilbake eller alt. få ny telefon. Men vedkommende tvilte på om dette ville løse problemet. :mad:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...