Gå til innhold

Slik blir e-posten din sikker som nettbanken


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette har vært en god stund. Har prøvd det ut, og det fungerer jo fint. Det eneste dumme, er at denne "huskeren" legger seg som en cookie på maskinen, enhetene. Så hver gang du rensker opp, må du verifisere på nytt. Sikkert lovgivning som forbyr husk av ip-adresse(men husker jo også at EU for en stund tilbake ville avskaffe cookies)

Lenke til kommentar

Dette kunne jeg vert forruten, og håper det ikke blir tvang med det første. Jeg jobber nemlig i Nordsjøen og der er det ikke lov å ta med mobiltelefoner. Dette har vert irriterende i andre innloggingsystemer som Norsk Tipping også, hvor de tar det for gitt at man til enhvær tid har tilgang til mobiltelefoner. Det jeg egentlig mest av alt savner er en nettfunksjon der man kan få opp SMS'er sent til nummeret mitt på en brukerside i det selskapet man har sitt mobilabonnement.

Lenke til kommentar

Dette kunne jeg vert forruten, og håper det ikke blir tvang med det første. Jeg jobber nemlig i Nordsjøen og der er det ikke lov å ta med mobiltelefoner. Dette har vert irriterende i andre innloggingsystemer som Norsk Tipping også, hvor de tar det for gitt at man til enhvær tid har tilgang til mobiltelefoner. Det jeg egentlig mest av alt savner er en nettfunksjon der man kan få opp SMS'er sent til nummeret mitt på en brukerside i det selskapet man har sitt mobilabonnement.

 

Så sørg for å sette opp mobilabonnementet ditt med mailsync? Jeg får alle SMS sendt til mitt nummer inn på epost...

Lenke til kommentar

Dette kunne jeg vert forruten, og håper det ikke blir tvang med det første. Jeg jobber nemlig i Nordsjøen og der er det ikke lov å ta med mobiltelefoner. Dette har vert irriterende i andre innloggingsystemer som Norsk Tipping også, hvor de tar det for gitt at man til enhvær tid har tilgang til mobiltelefoner. Det jeg egentlig mest av alt savner er en nettfunksjon der man kan få opp SMS'er sent til nummeret mitt på en brukerside i det selskapet man har sitt mobilabonnement.

 

Så sørg for å sette opp mobilabonnementet ditt med mailsync? Jeg får alle SMS sendt til mitt nummer inn på epost...

 

Vil ikke dette være bortkastet i dette tilfellet? Såfremt man ikke har en annen mailadresse enn gmail til å motta SMS'ene på er man jo like langt... But then again, de fleste av oss har vel en jobb-mail eller en backup-mailkonto som man kan bruke til dette formålet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva med Live mail? Med en ikke-navntgitt app til telefonen kan jeg uten problemer lese andres e-post på Live om de skulle være så uheldig å logge seg på mens jeg bruker programmet.

Ganske skummelt at det er så enkelt å stjele identiteter, men så har jeg vel alltid vist at MS ikke er så store på sikkerhet, for slik jeg forstår det så er det vist ikke så veldig vanskelig å gjøre det umulig å bruke den aktuelle programvaren for å få tilgang til andres brukerkontoer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...