Gå til innhold

Klipsch rf -62, hvilken forsterker?


Anbefalte innlegg

Per dags dato har jeg et oppsett bestående av et par gamle b&w 610i og en forsterker av typen h/k HK630. I disse dager tenker jeg på å gjøre en liten oppgradering, og jeg har sett en del på Klipsch rf-62 mk1, som selges forholdsvis rimelig på elkjøp. De virker å ha fått god kritikk. Har også sett litt på rb-61, bokhyllehøyttalere fra samme produsent.

Vil disse (hovedsakelig rf - 62) være en god oppgradering? Eller er det andre, bedre høyttalere til samme pris?

 

Antagelig må jeg også bytte ut forsterkeren. Jeg har mulighet til å få rabatt på lefdal på dette, så er det noen av disse receiverene som passer godt og er godt priset?

 

Www.lefdal.com/catalog/lyd-bilde/receiver-hoyttalere/lf_receiver_forsterker/receiver-forsterker

 

Håper noen kan hjelpe meg! :) mvh Mks1001

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig med radiated! Gå for rør, eventuelt klasse A.

Klipsch låter fælt med feil type forterker, så du bør sette av litt tid på å finne den rette forsterkeren!

 

Music Angel XD-800 med KT88 rør vil være en knall match :)

Den er solgt i haugevis her i landet og har en relativt stor fanbase som er aktiv på eget forum blandt annet samt avforum.no

Du får den til ca. 3-4000kr. visst jeg ikke husker helt feil.

 

Anbefaler også at du legger litt penger i en god kilde også.

Det er jo kilden som "produserer" lyden du hører, og det er STORE forskjeller der ute!

Lenke til kommentar

Har du flere høyttalere? Reciever gir nesten alltid dårligere lyd i stereo per krone enn en stereoforsterker, dessuten betaler man for kanskje 5 overflødige kanaler med forsterkning som man ikke bruker 90% av tiden. De aller fleste lar seg lokke av et vell av funksjoner og praktiske finesser på moderne recievere, men glemmer at støtte for HD-formater osv spiller ingen rolle for lydkvaliteten så lenge det skorter på kvaliteten på selve forsterkerdelen. Selv koser jeg meg med film med 2x50 rør-watt, og en Stello DAC koblet til blurayspilleren. Selv om jeg ikke får HD-lyd, låter det likevel bedre enn samtlige recievere med HD-lyd jeg har hørt.

 

Uansett hva du velger, ta en prøvelytt! Og Klipsch låter ikke bra ut av eska når du kommer hjem. Mange dager med innspilling må påregnes før kantopphengene er myke nok.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva med Onkyo,de passer perfekt sammen med Klipsch

 

 

Joda, grei match det også, men ikke bedre enn Yamaha, blir vel noe av det samme.

 

Men på lefdal sine sider har de ingen dyrere enn tx-nr579. :hmm:

 

Edit: Enig med med radiated, men skal du absolutt kjøre receiver bør du gå for en dyr Yamaha eller Marantz mener jeg! Onkyo fungerer også.

Endret av magb
Lenke til kommentar

Hmm, det er nok antagelig gode forsterkere! Men jeg er utgangspunktet ute etter en surround receiver, så jeg kan bruke anlegget både til film og musikk :)

 

Har dere noen forslag da? Gjerne fra lefdals sortiment :)

 

Du kan jo fint bruke stereoforsterker til film også..

 

Hvis du har planer om å utvide til et surround-oppsett ville jeg gått for en receiver med en gang. Alternativet er å kjøpe en stereoforsterker med prosessorinngang og så kjøpe en surroundreceiver med pre-out når du vil ha surround. Dette vil gi et bedre, men dyrere resultat enn en god surroundreceiver.

 

Nevnte Yamaha-modeller har en "Pure Direct"-innstilling der den fungerer forbløffende bra som stereoforsterker. En ren stereoforsterker i samme prisklasse er nok bedre, men en stereoforsterker til et par tusen mindre og en DAC til et par tusen (så sluttsummen blir det samme) er ikke så mye bedre og man kan ha mye moro med filmlyd også..

Endret av the_last_nick_left
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...