Gå til innhold

Bærbar pc - Valgets kvaler - trenger synspunkter.


Anbefalte innlegg

Er i ferd med å investere i en bærbar pc som primært skal benyttes til

kontorbruk (Office)og nettsurfing.

 

Har tenkt å bruke rundt 10-12 000 kr.

 

Ønsker meg primært en 14" eller 13,3" med matt skjerm - solid og lett,vil også ha Intel prosessor, rundt 4 Gb ram - harddisk med/uten ssd,(cd/dvd ingen nødvendighet) men med god levetid på batteriene.

 

Etter timesvis med lesing av tester har jeg endt opp på at det må bli en av disse 4:

 

- Dell Vostro V131

- Samsung S7 700z

- Sony Vaio VPC-SB1V9E

- HP Probook 6460b

 

Akkurat nå blir det ren bingo hva jeg vil velge, men heller vel mest mot Vaio.

 

Har noen av dere hyggelige forumaktive noen vektige argumenter for hva jeg bør ende opp med

mottas de med takk :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for innspill - Samsungen du foreslår lå lenge an i løypa til å bli kjøpt, men svært dårlige kritikker for svak netttilkobling gjorde at den ble kuttet ut fra lista.

Dette har jeg fått bekreftet fra en forhandler.

 

Vet at Vaioen muligens er litt "hypa" og er litt skeptisk til en del anmeldere som

snakker om mye viftestøy fra den - men den ligger vel foreløpig best an blant de overnevnte.

 

Når det gjelder Mac/airbook har dette også vært vurdert, men på grunn av en del kompatibilitetsproblemer ifht endel programmer (bla makroer) som jeg jobber med har jeg også lagt den til side.

 

Igjen - takk for innspill, og vet noen noe mer om Samsung har forbedret "trådløstilkoblingen" i 9-serien mottas dette med takk.

Lenke til kommentar

Takk for innspill så langt.

 

Har i går bestilt meg en Sony Vaio 13.3" med matt skjerm etc. Kommer meg på ca 9995 kr.

 

Etter samtale med leverandør/selger ang. viftestøy tror jeg at overnevnte Vaio ikke skal plage meg - da jeg ikke kommer til å kjøre den på de tøffeste applikasjoner.

 

Hadde Samsung hatt 13.3 i 7-serien klar for leveranse nå hadde jeg nok valgt den.

Den 15.6" maskinen du refererer til ser rå ut!

 

Kan eventuelt stikke innom tråden her for å oppdatere ang. hvor fornøyd jeg blir med Vaioen.

 

Skulle noen ha et fantastisk godt tips på en god og billig (både i innkjøp og drift)blekkskriver så mottas de med takk :-)

 

Thegot

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...