Gå til innhold

Tyven ringte for 37.000 kroner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg mener at det er ganske vanlig for en operatør å ha en kredittgrense på sine kunder, som jeg tror vanligvis ligger på rundt 5000,- Noe kunden selv kan øke selvfølgelig.

 

Ja, hun burde ringt inn å sperret abonnementet sitt, men rart at et stort selskap som Telenor ikke har en vanlig kredittgrense. Noe andre operatører har.

Endret av Bendik-_-
Lenke til kommentar

Kredittgrense er ingen garanti, kun et tak for å både sikre leverandøren og kunden ved unormalt høy trafikk og er ingen automatisk sperre. Kan være rart at Telenor ikke fanget opp dette, men det kommer også ann på bruken, man kan ringe for ganske mange 1000 på kort tid om man ringer de "rette" nummerne. Er ingen unnskyldning at Telenor skriver at det gamle abonnementet blir stengt i løpet av en uke ved opprettelse av nytt, det er alt for lang tid og hun burde sperre selv. Telenor har garantert noe om dette i vilkårene sine.

 

De fleste operatørene vil nok ta på seg tapet evt. mot en liten egenandel dersom telefonen sperres innen rimelig tid (12 timer burde være det). Sperrer man ikke er det faktisk kundens ansvar. Flott at artikkelen vinkles slik og konkluderer med at man må sperre så fort som mulig. Det er bedre å sperre enn å vente, de fleste operatører kan nok åpne linja igjen på kort tid dersom man skulle finne igjen telefonen.

Lenke til kommentar

Hvis folk bruker Android mobil , kan folk stille et program som heter mønster- oppløsning for å tegne en figure bare man kjenner . Det er veldig fint å ha for å slippe irriterende hvis mobilen blir stjålet !

 

Ja, og med mindre man tørker av telefonen etter hver gang man bruker den, vil man kunne se sporet i skjermen og lett kunne åpne den.

 

Jeg er glad min iPhone har remote gjenfinning, og i verste fall låsing/sletting hvis det trengs. Har Android noe tilsvarende?

Lenke til kommentar
Hvis folk bruker Android mobil , kan folk stille et program som heter mønster- oppløsning for å tegne en figure bare man kjenner . Det er veldig fint å ha for å slippe irriterende hvis mobilen blir stjålet !
Ja, og med mindre man tørker av telefonen etter hver gang man bruker den, vil man kunne se sporet i skjermen og lett kunne åpne den.Jeg er glad min iPhone har remote gjenfinning, og i verste fall låsing/sletting hvis det trengs. Har Android noe tilsvarende?

 

myLookout fungerer veldig bra spør du meg, men tror det koster penger om du skal låse/wipe telefonen. Men du kan både se hvor den er, og få den til å pipe.

Lenke til kommentar

Telenor hadde ringt henne dagen før intervjuet og sagt at "de skulle ta en del av regningen", men avtalen var tydeligvis at hun ikke måtte fortelle dette til pressen. Ut fra det er det lett å tolke at Telenor har tilbudt seg å betale alt, mot at hun holder kjeft om det. Forståelig nok siden hvis det blir kjent vil Telenor få et renn av andre luringer som mener det er teleseskapets skyld at en stjålet telefon blir brukt når man ikke selv sperrer den.

Lenke til kommentar

Jeg jobbet under studiene noen år som deltid hos Reklamasjons-avdelingen i et stor internasjonalt IT-selskap, hvor jeg blant annet var med på å håndtere saker som var på vei ut til media. Et selskap som Telenor vil garantert ikke komme med noe som helst forsøk på å "kjøpe" seg ut av en slik sak. Det hele handler om å fremstå som mest mulig imøtekommende, og i dette tilfellet tilbyr de å trekke litt av fakturaen for å se bedre ut i media, selv om kunden strengt tatt burde dekket alt selv grunnet skjødesløshet. Så at kunden går til media førte nok til at hun får kompenasjon hun nok ikke ville fått ellers, men slik virker det ofte i denne slags saker. "Den som skriker høyest" osv. Det ser nok de fleste som jobber med kundebehandling mye til.

 

Om Telenor hadde prøvd å betale seg ut av en slik sak, så tror jeg nok sjansen er stor for at denne artikkel ville stått med tittel i krigstyper alá; "TELENOR BESTIKKER KUNDE FOR Å UNNGÅ NEGATIV PUBLISITET". Og dette vet nok Telenor. :)

Lenke til kommentar

føler med deg. Dagens teknologi kommer teknogigantene til gode desverre. Ikke alle klarer å holde seg oppdatert på alt som skjer og hva man skal gjøre når sånt skjer. For telenor er dette en kostnad som er patetisk liten i forhold til deres daglige inntekter. Kyniske og pengegriske.

Om jenta ikke klarer å forstå konsekvensene av å bruke teknologien så burde hun ikke ha mobiltelefon. Selvfølgelig ønsker Telenor å tjene penger - de er en bedrift som ønsker å gjøre det så bra som mulig økonomisk sett. Synes ikke de fortjener stempelet "Kyniske og pengegriske" sett fra denne sakens perspektiv.

Lenke til kommentar

Hvis folk bruker Android mobil , kan folk stille et program som heter mønster- oppløsning for å tegne en figure bare man kjenner . Det er veldig fint å ha for å slippe irriterende hvis mobilen blir stjålet !

 

Ja, og med mindre man tørker av telefonen etter hver gang man bruker den, vil man kunne se sporet i skjermen og lett kunne åpne den.

 

 

Tror nå det er ca 10 personer som har hevdet og prøvd dette på min telefon og ingen har enda vært i nærheten :)

 

Jeg er glad min iPhone har remote gjenfinning, og i verste fall låsing/sletting hvis det trengs. Har Android noe tilsvarende?

 

Massevis av programmer på Android som gjør dette.

Lenke til kommentar

Både telenor og netcom har en 5000 kroners grense. Var i kina for et års tid siden og pga support ble jeg sittende i telefonen i flere timer, da ble jeg oppringt av Netcom som sa at jeg nærmet meg 5000 grensen og lurte på om alt var som det skulle, jeg måtte oppgi personnr og diverse annet personalia for å "bekrefte" at jeg var den jeg var og så ble taket hevet til 7500, og de ville ta kontakt igjen dersom den grensen nærmet seg... Jeg har enda ikke vært i denne situasjonen med Telenor men finner det litt merkelig at de ikke har samme mekanismen innebygget. Jeg trodde den 5000 grensen primært gjaldt innholdstjenester, men i mitt tilfelle hos NetCom gjaldt den all bruk..

 

Uansett, noe omløp bør en ha..

Lenke til kommentar

Jeg jobbet under studiene noen år som deltid hos Reklamasjons-avdelingen i et stor internasjonalt IT-selskap, hvor jeg blant annet var med på å håndtere saker som var på vei ut til media. Et selskap som Telenor vil garantert ikke komme med noe som helst forsøk på å "kjøpe" seg ut av en slik sak. Det hele handler om å fremstå som mest mulig imøtekommende, og i dette tilfellet tilbyr de å trekke litt av fakturaen for å se bedre ut i media, selv om kunden strengt tatt burde dekket alt selv grunnet skjødesløshet. Så at kunden går til media førte nok til at hun får kompenasjon hun nok ikke ville fått ellers, men slik virker det ofte i denne slags saker. "Den som skriker høyest" osv. Det ser nok de fleste som jobber med kundebehandling mye til.Om Telenor hadde prøvd å betale seg ut av en slik sak, så tror jeg nok sjansen er stor for at denne artikkel ville stått med tittel i krigstyper alá; "TELENOR BESTIKKER KUNDE FOR Å UNNGÅ NEGATIV PUBLISITET". Og dette vet nok Telenor. :)

 

Du har misforstått helt det jeg mente. Telenor har tatt regningen nettopp for å unngå videre negativ publisitet siden hun hadde gått til media allerede. Det er flere hensyn de må ta enn "å fremstå som imøtekommende". Selvsagt vil de fremstå som om de behandler kundene bra, men de må ikke være så imøtekommende at de får et renn fra alle andre som har fått ekstremt høye regningen pga egen dumhet. Den overskriften du skisserer: "TELENOR BESTIKKER KUNDE FOR Å UNNGÅ NEGATIV PUBLISITET" unngår de jo ved å avtale med kunden at hun holder kjeft som takk for at de tar regningebn.

Lenke til kommentar

Jeg jobbet under studiene noen år som deltid hos Reklamasjons-avdelingen i et stor internasjonalt IT-selskap, hvor jeg blant annet var med på å håndtere saker som var på vei ut til media. Et selskap som Telenor vil garantert ikke komme med noe som helst forsøk på å "kjøpe" seg ut av en slik sak. Det hele handler om å fremstå som mest mulig imøtekommende, og i dette tilfellet tilbyr de å trekke litt av fakturaen for å se bedre ut i media, selv om kunden strengt tatt burde dekket alt selv grunnet skjødesløshet. Så at kunden går til media førte nok til at hun får kompenasjon hun nok ikke ville fått ellers, men slik virker det ofte i denne slags saker. "Den som skriker høyest" osv. Det ser nok de fleste som jobber med kundebehandling mye til.Om Telenor hadde prøvd å betale seg ut av en slik sak, så tror jeg nok sjansen er stor for at denne artikkel ville stått med tittel i krigstyper alá; "TELENOR BESTIKKER KUNDE FOR Å UNNGÅ NEGATIV PUBLISITET". Og dette vet nok Telenor. :)

 

Du har misforstått helt det jeg mente. Telenor har tatt regningen nettopp for å unngå videre negativ publisitet siden hun hadde gått til media allerede. Det er flere hensyn de må ta enn "å fremstå som imøtekommende". Selvsagt vil de fremstå som om de behandler kundene bra, men de må ikke være så imøtekommende at de får et renn fra alle andre som har fått ekstremt høye regningen pga egen dumhet. Den overskriften du skisserer: "TELENOR BESTIKKER KUNDE FOR Å UNNGÅ NEGATIV PUBLISITET" unngår de jo ved å avtale med kunden at hun holder kjeft som takk for at de tar regningebn.

 

Du prater åpenlyst bare piss.

 

Kan du heller ikke komme med noen kilder, istedet for å slenge ut påstander som bare får deg til å se idiot ut?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...