Gå til innhold

Anbefalte innlegg

At han ville bytte skjønner man jo godt, spesielt når man tenker på at han fikk et kamera der det manglet ting tilbake. Han kan jo ikke vite hvor dem har vært å tulla nedi der. Kanskje det er flere ting som ikke er skrudd fast. Vil vel tro det egentlig.

Nettopp derfor forsto jeg ikke din påstand om at "Med hva? Han har jo ingen feil på kameraet lenger." Dine ord, ikke mine ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men etter at han hadde fikset det selv og hadde tatt kontakt med forbrukermyndighetene så vil plutselig begge motparter være veldig behjelpelig. Med hva? Han har jo ingen feil på kameraet lenger..

Spøkefullt kan man jo da spørre hvorfor han da fortsatt ønsket å bytte kameraet når det var i orden? :)

 

Men grunnen til at det ble byttet, og at Raggen må ha ønsket å bytte (ettersom han reiste lang vei for å bytte det) er jo hans eksemplar kan ha hatt en svakhet mtp fukt, og at det allerede var skadet på en slik måte at garantien var bortfallt.

 

Så med nytt kamera har han fått et som forhåpentligvis er mer værtettet enn det forrige (selv om man aldri må stole på værtettingen, den bare øker sjansen for at kameraet skal overleve en overraskende regnskur) og har ny garanti og reklamasjonsrett.

 

Så alt som står igjen i saken nå, er at Raggen ønsker sitt gamle kamera tilbake. Dette sitter verkstedet eller Canon på, og forhandler får ikke gjort så mye annet enn å be om at de sender det tilbake til kunden. Hvis Canon eller verkstedet nekter det, så har dessverre ikke kunden så mye han skulle ha sagt ettersom han har fått det han har krav på.

 

Man kan klage så mye man vil på det man opplever som urettferdig behandling, men det hjelper særdeles lite å klage på et diskusjonsforum om at man ikke får mer enn man har krav på. Det øker ikke akkurat good-will fra Serviceproffen at det skrives side opp og side ned om hvor dårlig de har behandlet Raggen fordi han ikke får sitt gamle tilbake i tillegg til at han har fått et helt nytt kamera.

 

Og for ordens skyld så er jeg for så vidt enig i at de kunne ha gitt han hans gamle kamera tilbake som plaster på såret, men det er vel normal prosedyre å bruke de delene fra et kondemnert kamera som er i orden som reservedeler.

 

Grunnen til at jeg tok i mot nytt var at jeg hadde tenkt og selge alt av canonutstyr og kjøpe pentax. Dette har jeg ikke gjort da jeg heller antagelig kommer til å kjøpe et brukt 7d som reservekamera i tilfelle. Har brukt mye tid på å lære meg canon og har også objektiv som ikke er helt billige..Som du påpekte i en tidligere post, så kan en være uheldig med de andre også. Om jeg nå har et som er bedre værtett vet jeg nå ikke da. Skal en bruke kamera slik jeg gjør ute i naturen, så får en passe på at det ikke kommer fuktighet eller kjøpe noe som tåler det. Noe jeg trodde da jeg kjøpte 7d. Hadde aldri kjøpt det om det ikke var for det utrolig værtette 7d som de reklamerer for, men beholdt mitt 50d.

 

God-will fra serviceproffen :) Vel nå anbefaler nå support spesialisten fra canon et annet firma om noe skulle gå galt og jeg forventer nå ikke annet en lik behandling om ting skulle gå i stykker..

Lenke til kommentar

At han ville bytte skjønner man jo godt, spesielt når man tenker på at han fikk et kamera der det manglet ting tilbake. Han kan jo ikke vite hvor dem har vært å tulla nedi der. Kanskje det er flere ting som ikke er skrudd fast. Vil vel tro det egentlig.

Nettopp derfor forsto jeg ikke din påstand om at "Med hva? Han har jo ingen feil på kameraet lenger." Dine ord, ikke mine ;)

Så dere vet at dem ikke har skrudd kameraet sammen, at det er flere løse skruer nedi der? Eller at sjansen er stor for at det faktisk er noen flere feil lagd av verkstedet?
Lenke til kommentar
Så dere vet at dem ikke har skrudd kameraet sammen, at det er flere løse skruer nedi der? Eller at sjansen er stor for at det faktisk er noen flere feil lagd av verkstedet?

Jeg vet da ingenting om denne saken annet enn hva jeg har lest her på forumet. Jeg forstår ikke hvorfor du prøver å vri mine ord i denne retningen annet enn for å dekke over dine egne selvmotsigelser.

 

For det er dine ord, først at kameraet ikke har noen feil, og deretter at det er løse skruer og muligens løse deler i kameraet. Jeg leser bare at Raggen påstår at verkstedet påstår at kameraet har fått en fuktskade og at garantien er bortfalt og at det manglet skruer på kameraet når det kom tilbake. Jeg velger å stole på hans ord.

Lenke til kommentar

ja ja.. vri på ord. :ohmy: Mener nok ikke noe vondt ved det, og jeg vet da ingenting om dette jeg heller bortsett fra det jeg har lest her.

 

Men uansett hvordan du oppfatter meg. Jeg mener ikke å påstå noe som helst i denne saken, men jeg har en oppfatning av det som er presentert, og min oppfatning er at så lenge raggen hadde et reelt problem så var Japan Photo mot ham. Mens når han ved å rette feilen selv viste at firmaet/verkstedet tok feil i sin "feilsøking" og koblet inn forbrukermyndighetene for å få hjelp mot denne hårreisende dårlige kundebehandlingen firmaet har vist her så var de plutselig behjelpelige. Dem slukket ikke brannen før det tok fyr i egen ræv. Om de bestemte seg for å hjelpe ham av godvilje, eller om det var for å stanse forbrukermyndighetenes interesse for saken vet jo ikke jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Før helgen fikk jeg en epost som hørtes spennende ut. Jeg er invitert til Oslo fredag den 13/4 for å motta et eller annet.

 

Jeg kunne også be med meg noen som alle ville få en liten overraskelse fra JP og Canon. Jeg spurte om jeg kunne be dere som har fulgt med denne tråden her og fikk svar på det i går at det var greit opp til 5 stk..

 

Så da kan den som er interessert sende en mail til enten [email protected] eller [email protected] og melde dere på..

 

Jeg fikk mine reiseutgifter dekt, men dere andre må nok komme dere dit på egen regning. Jeg vet heller ikke hvor i Oslo enda..

 

Skal bli interessant

Endret av raggen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Før helgen fikk jeg en epost som hørtes spennende ut. Jeg er invitert til Oslo fredag den 13/4 for å motta et eller annet.

 

Jeg kunne også be med meg noen som alle ville få en liten overraskelse fra JP og Canon. Jeg spurte om jeg kunne be dere som har fulgt med denne tråden her og fikk svar på det i går at det var greit opp til 5 stk..

 

Så da kan den som er interessert sende en mail til enten [email protected] eller [email protected] og melde dere på..

 

Jeg fikk mine reiseutgifter dekt, men dere andre må nok komme dere dit på egen regning. Jeg vet heller ikke hvor i Oslo enda..

 

Skal bli interessant

 

 

Dette høres bra ut, kos deg og ta mange bilder.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Dette høres for godt ut til å være sant. Hmm. 1. april i dag og oppmøte fredag den trettende ... Skeptisk,

 

 

Var jo dette med datoen ja, eller så får han en Dlll :)

 

Du kan spøke du også Snekker'n :wee:

 

Det var selvsagt en 1. aprilspøk dette :)

 

Jeg har solgt alt som har med Canon å gjøre og bruker nå Pentax.

 

Gleden med å fotografere ble borte med min 7d da den ble liggende mye i sekken på turer. Som dere som har fulgt med her vet, så fikk jeg et nytt 7d, men nå da jeg vet hvor dårlig 7d og fukt kan være, så tok jeg det bare frem når jeg var sikker på at det ikke ble fuktig. Dette etter mye undersøkelser på nett om 7d og fukt.

En fra Canon svarte dette etter spørsmål om 7d og fukt:

 

The 7D is not a weather sealed camera. It should not under any

circumstance get wet. It may survive some rain, however, there are no

guarantees. If you need a camera with weather seals you should look

into our EOS 1 series cameras.

 

Da begynner det virkelig å koste om en skal ha Canon til dette som er en hobby..

 

At jeg i mitt tilfelle ble lurt av deres verksted med eller uten hensikt og betalte for det gjorde meg heller ikke særlig fornøyd med JP/Canon

 

Hadde jeg fått tilbake mitt gamle 7d, så hadde jeg i alle fall hatt et kamera jeg turte bruke, da det tydeligvis var et som tålte litt fukt.

 

Nå har jeg et Pentax K-5 som tåler en støyt/fukt er lettere og hører jeg en storfugl eller det reiser seg opp en elg på mine turer, så slipper jeg å ta av meg sekken først.

 

På markedet er det både brukt og nytt der det jo også er greie priser på et backup kamera om det trengs service.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det var selvsagt en 1. aprilspøk dette :)

Regnet med det. Men kanskje ikke så lurt å bruke epost adressen til personer i Canon/JP systemet.

 

Jeg har solgt alt som har med Canon å gjøre og bruker nå Pentax.

Blir spennende å høre om erfaringene dine der.

Regner med de har et spamfilter som tar vekk alle eposter som har med reklamasjon og gjøre

 

 

Foreløpig positivt med Pentax, men det får bli en annen tråd :)

Endret av raggen
Lenke til kommentar

Regnet med det. Men kanskje ikke så lurt å bruke epost adressen til personer i Canon/JP systemet.

I slike organisasjoner kan man enkelte ganger lure på om alt er detaljstyrt fra toppen, så kanskje like greit å sende forespørsel direkte til den som bestemmer? ;)

Lenke til kommentar

I slike organisasjoner kan man enkelte ganger lure på om alt er detaljstyrt fra toppen, så kanskje like greit å sende forespørsel direkte til den som bestemmer? ;)

Jeg tenkte mer på at de aktuelle personene kunne føle dette som forsøk fra TS sin side å lage kvalm fordi h*n følte seg urttferdig behandlet.

Lenke til kommentar

I slike organisasjoner kan man enkelte ganger lure på om alt er detaljstyrt fra toppen, så kanskje like greit å sende forespørsel direkte til den som bestemmer? ;)

Jeg tenkte mer på at de aktuelle personene kunne føle dette som forsøk fra TS sin side å lage kvalm fordi h*n følte seg urttferdig behandlet.

 

Om jeg skulle ha forulempet disse to karene der bryr meg overhode ikke. Jeg vil gå så langt at jeg mener daglig leder for JP har bløffet for meg helt siden i januar.

 

Han har vist hele tiden at de eller Canon ikke ville utlevere mitt gamle 7d siden da. Hvorfor han har lovet og bløffet i eposter til meg er en gåte, men det er vel slik han er. Hadde vært mye greiere om han hadde sagt som det var og som fyren fra Canon sa når jeg endelig kontaktet dem. Nemlig at de mente de hadde strekt seg mer enn langt nok når jeg fikk nytt. Jeg hadde ikke vært enig, men hadde heller ikke hatt så mye og sagt til det, så da hadde saken vært over i januar.

 

At jeg nå har lært en lekse når det gjelder kundebehandlingen til spesielt JP er ikke helt bortkastet og at jeg ble lurt to ganger av dem, en gang for å ha kjøpt et vanntett kamera og en gang for å betale for en reparasjon på et kamera som var i orden er nå heller ikke noe jeg dauer av.

Lenke til kommentar

I slike organisasjoner kan man enkelte ganger lure på om alt er detaljstyrt fra toppen, så kanskje like greit å sende forespørsel direkte til den som bestemmer? ;)

Jeg tenkte mer på at de aktuelle personene kunne føle dette som forsøk fra TS sin side å lage kvalm fordi h*n følte seg urttferdig behandlet.

Den diskusjonen skal ikke jeg blande meg i... om noen ikke er happy med service må man få lov å si sin mening så lenge man forholder seg saklig. En sak har alltid minst 2 sider, også nyttig å ha i bakhodet når man føler seg tråkket på :)

Lenke til kommentar

Om jeg skulle ha forulempet disse to karene der bryr meg overhode ikke. Jeg vil gå så langt at jeg mener daglig leder for JP har bløffet for meg helt siden i januar.

Jeg er ikke sikker på om du er like enig når advokene ringer ;) Ikke det at jeg tror det skjer - men du bør tenke over at vi ser kun din side av saken her.

 

Han har vist hele tiden at de eller Canon ikke ville utlevere mitt gamle 7d siden da. Hvorfor han har lovet og bløffet i eposter til meg er en gåte, men det er vel slik han er. Hadde vært mye greiere om han hadde sagt som det var og som fyren fra Canon sa når jeg endelig kontaktet dem. Nemlig at de mente de hadde strekt seg mer enn langt nok når jeg fikk nytt. Jeg hadde ikke vært enig, men hadde heller ikke hatt så mye og sagt til det, så da hadde saken vært over i januar.

Kan du bevise at "han" har visst det. Er du sikker på at en annen kollega som satt på informasjonen, men glemte å videreformidle den? Har den som har visst eller sagt vært syk, slik at ting blir satt på vent fordi man ikek får tak i andre som vet? Grunnen til at jeg stiller disser spørsmålene er jeg har jobbet emed supprt i andre sammenhenger selv, og det er meget sjeldent at man bevist holder noen for narr. Men det er ikke uvanlig at ting blir liggende i limbo fordi hverdagen er stressende og de man skal ha tak i, er syk, eller bare ikke svarer.

 

At jeg nå har lært en lekse når det gjelder kundebehandlingen til spesielt JP er ikke helt bortkastet og at jeg ble lurt to ganger av dem, en gang for å ha kjøpt et vanntett kamera og en gang for å betale for en reparasjon på et kamera som var i orden er nå heller ikke noe jeg dauer av.

Jeg tolker saken din noe anderledes; med min kjenskap til Canons uttalelser når 7D ble lansert, så vil jeg heller si at det er Canon som har lurt deg/oss og forhandlerende. Jeg skal heller ikke være uenig i at JP sin service kunne vært bedre; det har jeg selv opplevd. Men til slutt synes jeg at du prøvde deg med en spansk en når du prøver å få tilbake ditt gamle "defekte" kamera etter at har fått en ny - det er utover det som er rimelig å forvente selv etter denne saken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den diskusjonen skal ikke jeg blande meg i... om noen ikke er happy med service må man få lov å si sin mening så lenge man forholder seg saklig. En sak har alltid minst 2 sider, også nyttig å ha i bakhodet når man føler seg tråkket på :)

Jeg er enig at man skal si sin mening. Men å komme med en dårlig april -spøk der to invlolverte personer navngis synes jeg bare blir dumt. Og den ramler klart i usaklig haugen. Legger man godviljen til, så kunne man si at det var en dårlig spøk.

Lenke til kommentar

Øh.

 

sitat fra daglig leder hos Jp i Januar

 

Hei igjen Ragnar

 

Jeg venter på svar fra Canon, men jeg regner med at de vil beholde ditt kamera for ytterligere undersøkelser i og med det som har vært diskutert om denne modellen.

Helt ærlig, du fikk rimelig klare indikasjoner tidlig på at det neppe lot seg gjøre å få beholde det gamle kameraet. Jeg ser ikke helt hvor JP har bløffet deg i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Om jeg skulle ha forulempet disse to karene der bryr meg overhode ikke. Jeg vil gå så langt at jeg mener daglig leder for JP har bløffet for meg helt siden i januar.

Jeg er ikke sikker på om du er like enig når advokene ringer ;) Ikke det at jeg tror det skjer - men du bør tenke over at vi ser kun din side av saken her.

 

Han har vist hele tiden at de eller Canon ikke ville utlevere mitt gamle 7d siden da. Hvorfor han har lovet og bløffet i eposter til meg er en gåte, men det er vel slik han er. Hadde vært mye greiere om han hadde sagt som det var og som fyren fra Canon sa når jeg endelig kontaktet dem. Nemlig at de mente de hadde strekt seg mer enn langt nok når jeg fikk nytt. Jeg hadde ikke vært enig, men hadde heller ikke hatt så mye og sagt til det, så da hadde saken vært over i januar.

Kan du bevise at "han" har visst det. Er du sikker på at en annen kollega som satt på informasjonen, men glemte å videreformidle den? Har den som har visst eller sagt vært syk, slik at ting blir satt på vent fordi man ikek får tak i andre som vet? Grunnen til at jeg stiller disser spørsmålene er jeg har jobbet emed supprt i andre sammenhenger selv, og det er meget sjeldent at man bevist holder noen for narr. Men det er ikke uvanlig at ting blir liggende i limbo fordi hverdagen er stressende og de man skal ha tak i, er syk, eller bare ikke svarer.

 

At jeg nå har lært en lekse når det gjelder kundebehandlingen til spesielt JP er ikke helt bortkastet og at jeg ble lurt to ganger av dem, en gang for å ha kjøpt et vanntett kamera og en gang for å betale for en reparasjon på et kamera som var i orden er nå heller ikke noe jeg dauer av.

Jeg tolker saken din noe anderledes; med min kjenskap til Canons uttalelser når 7D ble lansert, så vil jeg heller si at det er Canon som har lurt deg/oss og forhandlerende. Jeg skal heller ikke være uenig i at JP sin service kunne vært bedre; det har jeg selv opplevd. Men til slutt synes jeg at du prøvde deg med en spansk en når du prøver å få tilbake ditt gamle "defekte" kamera etter at har fått en ny - det er utover det som er rimelig å forvente selv etter denne saken.

 

Tror jeg har sagt det et par ganger før, men kan jo gjenta det. Jeg forlangte ikke eller regnet med og få mitt gamle tilbake. Jeg spurte om det siden saken min var såpass spesiell. Så noen spansk en har jeg nok ikke tatt.

 

Om de vil sende noe advokater på meg versågod..

 

Jeg kan ikke bevise noe i denne forbindelse, men har tatt vare på alle eposter, og jeg purret gjentatte ganger på svar fra januar frem til jeg ikke gadd mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...