Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det høres mest ut som om serviceproffen/canon ser aller først etter vannskader på kameraet før de gjør noe som helst annet, uansett problem folk måtte ha med kameraet. Har tettet reimfestet selv. Noe annet man bør gjøre?

 

Tror nok heller det er serviceverkstedet som ser, det er jo en gylden mulighet til å få betalt 2 ganger for en rep .

min samboer sendte inn et panasonic kamera og det gikk plutselig ikke på garantien, helt til jeg tok opp saken og truet med å gå vidre med den, da kunne det alikevel gå på garanti . :hmm:

Lenke til kommentar

Hvordan i heiteste har du klart og få "gravrust" på blitsskoen??

 

Kan ikke forstå at dette er mulig jeg da... eller har jeg mistet noen tråder nå?

Har selv vært ute med D3 i ekstremregnvær i 8 timer... var gjennomvåt til huden. Fortsatt ser ikke blitsskoen min slik ut heller (faktisk ingen rust selv om det er 4 år og er brukt nesten daglig).

Lenke til kommentar

Hvordan i heiteste har du klart og få "gravrust" på blitsskoen??

 

Kan ikke forstå at dette er mulig jeg da... eller har jeg mistet noen tråder nå?

Har selv vært ute med D3 i ekstremregnvær i 8 timer... var gjennomvåt til huden. Fortsatt ser ikke blitsskoen min slik ut heller (faktisk ingen rust selv om det er 4 år og er brukt nesten daglig).

 

Canon bruker flere typer legeringer i blitsskoen på 7D og de reagerer mot hverandre, så det kan være årsaken til at rust/galvanisk tæring forekommer relativt fort.

"kan være at det er kun en batch som har dette problemet, kanskje underleverandører ikke har levert riktig legering og kvalitetskontrollen har sviktet for den leveringen".

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Dette med rust i blitz-skoen var kanskje det som gjorde at tekniker avgjorde at dette var vannskade og ikke en garantisak. Når jeg gikk videre fikk JP en support spesialist fra canon til å utale følgende:

 

Ang. fuktskadet EOS 7D.

>> Etter å ha sett på bildene av blitz skoen er det ingen tvil om at dette

>> er en skade som er kommet ved ytre påvirkning.

>> Det er meget sannsynlig at fuktigheten som har forårsaket disse rust/irr

>> skadene også har påvirket kontaktpunktene utvendig i blitz skoen og

>> dermed elektronikken inne i kameraet.

>> Skader som er påført utenfra er ikke dekket av garanti eller reklamasjon.

>> Se også utklipp fra Canon European Warranty System (EWS) som følger alle

>> Canon Produkter.

 

Det var som kjent ikke noe galt med elektronikken i mitt hus..

 

Det var også da at Daglig leder hos JP skrev til meg at et bilde sier mer enn 1000 ord..

 

Jeg må si jeg var overrasket over dette bildet selv, men når jeg undersøkte selv etter jeg fikk tilbake huset så var det ikke så ille som det ser ut på bildet.

Lenke til kommentar

Nå er jo dette en allminnelig kjent sak at reimfestet på 7D ikke er tett. Da finner jeg det noe merkelig at vanninntrengning her ikke skal gå på garanti, da dette må være en ren konstruksjonsfeil.

 

På foto.no er det en kar som gikk videre med akkurat en slik sak med vann inn ved reimfeste og han tapte. Han hadde ikke råd til å gå videre til rettsapparatet med saken. Så da ser det ut til at vann inn garanti ut gjelder canon..

Lenke til kommentar

Min 7D døde på søndag (25.03) Leverte det inn til begravelse hos Stavanger Foto mandag 26.03 ca kl12.00. Med en kort forklaring om hva som hadde skjedd, en stille død. Torsdag (29.03) i dag ringte Stavanger Foto med beskjed om at Serviceproffen hadde vekket kamera til live og at det kunne hentes i butikken

Dødsårsak (feilsymptomer). Løse skruer,elektronikken skriver de ikke noe om i denne rubrikken.

Helbredelse. Byttet elektronikk og festet løse skruer.

Ifra jeg leverer kamera inn til Stavanger Foto og det blir sendt til Serviceproffen i Oslo, reperert, sendt tilbake til Stavanger Foto og de ringer til meg med beskjed om at kamera er ok og kan hentes. Det tar tre dager og tre timer. Det synes jeg er bra service++++.

Stavanger Foto lånte meg et brukt 5D markII imellomtiden

Lenke til kommentar

Min 7D døde på søndag (25.03) Leverte det inn til begravelse hos Stavanger Foto mandag 26.03 ca kl12.00. Med en kort forklaring om hva som hadde skjedd, en stille død. Torsdag (29.03) i dag ringte Stavanger Foto med beskjed om at Serviceproffen hadde vekket kamera til live og at det kunne hentes i butikken

Dødsårsak (feilsymptomer). Løse skruer,elektronikken skriver de ikke noe om i denne rubrikken.

Helbredelse. Byttet elektronikk og festet løse skruer.

Ifra jeg leverer kamera inn til Stavanger Foto og det blir sendt til Serviceproffen i Oslo, reperert, sendt tilbake til Stavanger Foto og de ringer til meg med beskjed om at kamera er ok og kan hentes. Det tar tre dager og tre timer. Det synes jeg er bra service++++.

Stavanger Foto lånte meg et brukt 5D markII imellomtiden

 

Jepp,går ikke ann å klage på det nei :)

Lenke til kommentar

Trodde serviceproffen hadde fått sparken jeg etter den mailen jeg fikk av denne karen her..

Men bra at de har fått konkuranse for det skjerper som regel opp ting :) 3 dager og 3 timer må vel være rekord..

 

 

Hei,

Canon eller Serviceproffen kan ikke bruke de tipsene som ligger ute på nettet ang repp av utstyr,

de skal også kunne svare for event reklamasjoner på utført arbeide.

Når du fikk byttet ditt kamerahus har vi strukket oss lenger enn påkrevet i denne saken.

Du leverte inn et brukt hus du hadde fikset selv og fikk et nytt hus tilbake, kan ikke se du har kommet så dårlig ut av saken.

Hvis du skulle få behov for service igjen har vi fra nyttår et verksted til som er autorisert for Canon kameraer,

det er FotoCare på Høvik (verkstedet til Interfoto) http://www.fotocare.no/

Vennlig hilsen,

Iacob Bjørnebye

Product Support Specialist European

Canon Norge as

Hallagerbakken 110

N-1256 OSLO, Norway

Tel: +47 22629312

Mobile: +47 90931486

Lenke til kommentar

Hvis noen skulle være i tvil om at det stemmer så legger jeg ved servicearke ifra Servicproffen.post-217403-0-81746300-1333112377_thumb.jpg

Stor kredit til Stavanger Foto som lånte meg et kamera imellomtiden.

Kamera mitt hentet jeg noen timer etter Stavanger Foto ringte. Og det fungerer fint.

Endret av Erlend Bjelland
Lenke til kommentar

Litt sykt egentlig. Altså å måtte føle at man må bevise med bilde at et Canonkamera faktisk ble reparert på kort tid. Også enda på bare ett forsøk. :eek:

 

Mye som er sykt i denne saken. At support spesialisten til canon bruker det mot meg at jeg har reparert kamera selv etter at jeg hadde fått det tilbake fra deres verksted er vel litt det og. At Stavanger foto har topp service er derimot veldig friskt :)

Lenke til kommentar

Hvis noen skulle være i tvil om at det stemmer så legger jeg ved servicearke ifra Servicproffen.[attachment=]

Stor kredit til Stavanger Foto som lånte meg et kamera imellomtiden.

Kamera mitt hentet jeg noen timer etter Stavanger Foto ringte. Og det fungerer fint.

Enig i rosen av Stavanger Foto, det er proffe folk der som setter servicen i høysetet - i tillegg er de ofte like billig som nettbutikkene. Jeg kjøper det aller meste av utstyr der selv og har svært god erfaring som kunde.

 

Tor

Lenke til kommentar

Litt sykt egentlig. Altså å måtte føle at man må bevise med bilde at et Canonkamera faktisk ble reparert på kort tid. Også enda på bare ett forsøk. :eek:

Har faktisk opplevd noen ganger å sende en av mine kunders kamera til Serviceproffen og få det tilbake dagen etter. Det kommer helt ann på når på året man leverer. Tettere opp mot fellesferien, etter fellesferien og før jul kan det være lang ventetid for da finner alle sammen ut samtidig at de må ha reparert kameraet sitt selv om det kan ha vært ødelagt i flere måneder allerede.

 

Jeg har tidligere støttet deg i denne saken, Raggen, men jeg er litt usikker på hvor du vil videre med denne diskusjonen nå. Du har, riktignok etter lovlig lang tid, mottatt et helt nytt kamera av Serviceproffen, og det løste ditt opprinnelige krav. Det blir litt feil å komme med flere krav etter at de har oppfylt ditt opprinnelige krav.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Krav og krav. Jeg har ikke krevd noe som helst, men spurte om jeg kunne få mitt gamle kamera som et plaster på såret for alt vaset som hadde foregått. Fikk da til svar at det skulle de se på.

 

sitat fra daglig leder hos Jp i Januar

 

Hei igjen Ragnar

 

Jeg venter på svar fra Canon, men jeg regner med at de vil beholde ditt kamera for ytterligere undersøkelser i og med det som har vært diskutert om denne modellen.

Når det gjelder kostnader som er påført så kan vi gjerne se på dette, også sett i lys av hvordan saken har utviklet seg.

Etter mitt skjønn er ikke EOS 7D et vanntatt kamera, så det må selvfølgelig brukes med normal forsiktighet.

 

I februar purret jeg på saken og fikk dette svaret:

Hei Ragnar

 

Jeg har videresendt din anmodning til Canon, regner med at de vil svare deg direkte. Jeg kommer med informasjon til deg hvis/når Canon gir meg et svar.

 

 

Mvh

 

Carl-Magnus

 

Siden jeg skjønte at Carl-Magnus ikke var til å høre på

Så sendte jeg en mail til han som hadde hatt med saken hos canon og fikk da svaret som jeg la ut i en tidligere post i går..

 

Sendte så en mail til daglig leder for JP og spurte om han hadde samme syn på saken som karen for canon, men nå gidder han ikke svare, så regner med at slik er det og slik blir det i denne saken her. Hadde daglig leder hos JP hatt baller nok til å si det med en gang så hadde det vært mye bedre, men det er vel måten de driver på der i gården da og hale ut tiden til motparten ikke gidder mer.

 

Siden jeg har skjønt på Carl- Magnus at han liker dette skriveriet på forumet her særdeles dårlig, så kan han ha godt av litt dårlig reklame her syntes jeg. Har nå også sagt at jeg skal holde de som er intresert oppdatert med hvordan det går.

 

Det er bra at det ikke er regelen dette som skjedde med meg og håper at slikt ikke skjer i fremtiden med noen. Om det var et svindelforsøk, innkompetent tekniker, eller rett og slett en glipp har de ikke giddet å gi meg en forklaring på, men når jeg gikk til forbrukerrådet så fikk jeg altså byttet inn et kamera som jeg hadde reparert selv og som var helt i orden med et nytt.. Det hadde blitt mye mye billigere for meg å beholdt det gamle.

 

Jeg ventet med å lever mitt kamera til rep til en tid langt utenom ferier, jul, påske pinse :)

Endret av raggen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Litt sykt egentlig. Altså å måtte føle at man må bevise med bilde at et Canonkamera faktisk ble reparert på kort tid. Også enda på bare ett forsøk. :eek:

Har faktisk opplevd noen ganger å sende en av mine kunders kamera til Serviceproffen og få det tilbake dagen etter. Det kommer helt ann på når på året man leverer. Tettere opp mot fellesferien, etter fellesferien og før jul kan det være lang ventetid for da finner alle sammen ut samtidig at de må ha reparert kameraet sitt selv om det kan ha vært ødelagt i flere måneder allerede.

 

Jeg har tidligere støttet deg i denne saken, Raggen, men jeg er litt usikker på hvor du vil videre med denne diskusjonen nå. Du har, riktignok etter lovlig lang tid, mottatt et helt nytt kamera av Serviceproffen, og det løste ditt opprinnelige krav. Det blir litt feil å komme med flere krav etter at de har oppfylt ditt opprinnelige krav.

Hm.. Det er jo ikke det jeg påstår, at ingen andre har fått raskt reparert kamera. Det er sykt at noen føler at de må legge ut bevis. :)

 

Saken til raggen er helt klart syk. Skal prøve å beskrive det etter hukomelsen..

 

Han leverer inn kameraet og venter veldig lenge. Får beskjed om at noe i kameraet er ødelagt, som er dyrt å bytte, og han må betale det selv. Fordi det er rust på skoen har han ikke lenger garanti på kameraet sitt. Han får kameraet tilbake, dog med mangler i form av manglende skruer og deler, og finner ut at det bare er en bagatell, fikser det selv. Han har så et kamera som er i orden, men ikke garanti lenger.. fordi det er rust på blits-skoen. Så får han et nytt kamera i bytte mot sitt som nå er i orden. Grunnen til at han nå får et nytt kamera er ikke fordi hans er ødelagt? Det er kanskje fordi han har kontaktet forbrukermyndighetene for å sjekke dette med at han ikke lenger har garanti?

 

Poenget her er at så lenge Raggen hadde et problem, så fikk han ingen hjelp av verken Japan Photo eller Canon, tvert i mot fikk han svar som tyder på at de leter etter ting å bruke mot ham. Men etter at han hadde fikset det selv og hadde tatt kontakt med forbrukermyndighetene så vil plutselig begge motparter være veldig behjelpelig. Med hva? Han har jo ingen feil på kameraet lenger..

Lenke til kommentar
Men etter at han hadde fikset det selv og hadde tatt kontakt med forbrukermyndighetene så vil plutselig begge motparter være veldig behjelpelig. Med hva? Han har jo ingen feil på kameraet lenger..

Spøkefullt kan man jo da spørre hvorfor han da fortsatt ønsket å bytte kameraet når det var i orden? :)

 

Men grunnen til at det ble byttet, og at Raggen må ha ønsket å bytte (ettersom han reiste lang vei for å bytte det) er jo hans eksemplar kan ha hatt en svakhet mtp fukt, og at det allerede var skadet på en slik måte at garantien var bortfallt.

 

Så med nytt kamera har han fått et som forhåpentligvis er mer værtettet enn det forrige (selv om man aldri må stole på værtettingen, den bare øker sjansen for at kameraet skal overleve en overraskende regnskur) og har ny garanti og reklamasjonsrett.

 

Så alt som står igjen i saken nå, er at Raggen ønsker sitt gamle kamera tilbake. Dette sitter verkstedet eller Canon på, og forhandler får ikke gjort så mye annet enn å be om at de sender det tilbake til kunden. Hvis Canon eller verkstedet nekter det, så har dessverre ikke kunden så mye han skulle ha sagt ettersom han har fått det han har krav på.

 

Man kan klage så mye man vil på det man opplever som urettferdig behandling, men det hjelper særdeles lite å klage på et diskusjonsforum om at man ikke får mer enn man har krav på. Det øker ikke akkurat good-will fra Serviceproffen at det skrives side opp og side ned om hvor dårlig de har behandlet Raggen fordi han ikke får sitt gamle tilbake i tillegg til at han har fått et helt nytt kamera.

 

Og for ordens skyld så er jeg for så vidt enig i at de kunne ha gitt han hans gamle kamera tilbake som plaster på såret, men det er vel normal prosedyre å bruke de delene fra et kondemnert kamera som er i orden som reservedeler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Men etter at han hadde fikset det selv og hadde tatt kontakt med forbrukermyndighetene så vil plutselig begge motparter være veldig behjelpelig. Med hva? Han har jo ingen feil på kameraet lenger..

Spøkefullt kan man jo da spørre hvorfor han da fortsatt ønsket å bytte kameraet når det var i orden? :)

 

Men grunnen til at det ble byttet, og at Raggen må ha ønsket å bytte (ettersom han reiste lang vei for å bytte det) er jo hans eksemplar kan ha hatt en svakhet mtp fukt, og at det allerede var skadet på en slik måte at garantien var bortfallt.

 

Så med nytt kamera har han fått et som forhåpentligvis er mer værtettet enn det forrige (selv om man aldri må stole på værtettingen, den bare øker sjansen for at kameraet skal overleve en overraskende regnskur) og har ny garanti og reklamasjonsrett....

Svakhet mtp fukt? At det er rust på en del som ligger utenfor værtettingen? Og en garanti som faller bort fordi verkstedet påstår at en annen del er ødelagt, som ikke er ødelagt. Dårlig omskriving av fakta.

 

At han ville bytte skjønner man jo godt, spesielt når man tenker på at han fikk et kamera der det manglet ting tilbake. Han kan jo ikke vite hvor dem har vært å tulla nedi der. Kanskje det er flere ting som ikke er skrudd fast. Vil vel tro det egentlig.

Lenke til kommentar
Men etter at han hadde fikset det selv og hadde tatt kontakt med forbrukermyndighetene så vil plutselig begge motparter være veldig behjelpelig. Med hva? Han har jo ingen feil på kameraet lenger..

Spøkefullt kan man jo da spørre hvorfor han da fortsatt ønsket å bytte kameraet når det var i orden? :)

 

Men grunnen til at det ble byttet, og at Raggen må ha ønsket å bytte (ettersom han reiste lang vei for å bytte det) er jo hans eksemplar kan ha hatt en svakhet mtp fukt, og at det allerede var skadet på en slik måte at garantien var bortfallt.

 

Så med nytt kamera har han fått et som forhåpentligvis er mer værtettet enn det forrige (selv om man aldri må stole på værtettingen, den bare øker sjansen for at kameraet skal overleve en overraskende regnskur) og har ny garanti og reklamasjonsrett....

Svakhet mtp fukt? At det er rust på en del som ligger utenfor værtettingen? Og en garanti som faller bort fordi verkstedet påstår at en annen del er ødelagt, som ikke er ødelagt. Dårlig omskriving av fakta.

 

At han ville bytte skjønner man jo godt, spesielt når man tenker på at han fikk et kamera der det manglet ting tilbake. Han kan jo ikke vite hvor dem har vært å tulla nedi der. Kanskje det er flere ting som ikke er skrudd fast. Vil vel tro det egentlig.

 

Helt enig, i denne saken har verkstedet optrådt veldig amatørmessig .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...