Gå til innhold

Ekstern HDD. WG 500Gb. Defekt?


Philip90

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Er klar over at det finnes flere tråder om dette, men har ikke funnet noe svar til nå.

 

Har googlet rundt noen timer nå i håp om å få liv i den eksterne discen min igjen. Er nå tom for ideer. Har prøvd følgende uten hell:

 

Lokalisere disc og USB-porter via enhetsbehandling.

Lokalisere disc, datamaskinbehandling/discbehandling

Restarte PC og disc x antall ganger.

Avinnstallere USB porter i håp om at de skal reinnstallere seg med riktige drivere når jeg kobler til discen.

Slette filer fra fra selve rootmappen i håp om at det bare var en krøll.

Skjekket discen på andre maskiner.

 

Discen kobles til vanlig via en usb ledning. Den sluttet helt plutselig å fungere under kopiering av filer fra pc. tenkte den bare hang seg opp og trakk den derfor ut, og satte den inn igjen. Den dukket aldri opp noen steder etter det. Kommer intet pling, det registreres ingenting. Med det samme jeg kobler ledningen i pcn derimot, begynner discen og jobbe og lyset lyser. Dette minner med andre ord om at den fremdeles er aktiv og selve discen skjønner at den blir koblet til pc.

 

Er det noen måte å få pcn til å se discen igjen? Trenger hjelp. Alle seriøse forslag motas med takk.

 

OS: Windows 7 PRo. 64bit

 

Philip

Endret av Philip90
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Er klar over at det finnes flere tråder om dette, men har ikke funnet noe svar til nå.

 

Har googlet rundt noen timer nå i håp om å få liv i den eksterne discen min igjen. Er nå tom for ideer. Har prøvd følgende uten hell:

 

Lokalisere disc og USB-porter via enhetsbehandling.

Lokalisere disc, datamaskinbehandling/discbehandling

Restarte PC og disc x antall ganger.

Avinnstallere USB porter i håp om at de skal reinnstallere seg med riktige drivere når jeg kobler til discen.

Slette filer fra fra selve rootmappen i håp om at det bare var en krøll.

Skjekket discen på andre maskiner.

 

Discen kobles til vanlig via en usb ledning. Den sluttet helt plutselig å fungere under kopiering av filer fra pc. tenkte den bare hang seg opp og trakk den derfor ut, og satte den inn igjen. Den dukket aldri opp noen steder etter det. Kommer intet pling, det registreres ingenting. Med det samme jeg kobler ledningen i pcn derimot, begynner discen og jobbe og lyset lyser. Dette minner med andre ord om at den fremdeles er aktiv og selve discen skjønner at den blir koblet til pc.

 

Er det noen måte å få pcn til å se discen igjen? Trenger hjelp. Alle seriøse forslag motas med takk.

 

OS: Windows 7 PRo. 64bit

 

Philip

Som democomputer sier, prøv å ta disken ut og sett den rett inn i maskinen. Jeg opplevde at en LaCie-disk plutselig døde. Tok da ut disken og satt den inn i maskinen. Disken virket fint. Tydeligvis lå problemet et eller annet sted i kabinett/kobling.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Har nå prøvd med en annen usb-ledning. Dette fungerte ikke.

Prøvde så å skru opp boksen, og hente ut hdd`n for så å putte den inn i en stasjonær. Da skjer det noe merklig. Pcn fryser i den ett minutt lange arbeidsprosessen den (før)eksterne discn gidder å jobbe. Om jeg så kobler til discen etter at jeg har skrudd på pcn, fryser hele systemet totalt (bluescreen of death) igjen. Deretter restarter pcn seg etter ett minutt, og da arbeider ikke discen lengre. Med andre ord. Hver gang discen begynner å arbeide fryser maskinen. Jeg har prøvd å starte i sikker modus for så å gå på discbehandling for å søke opp discen her, men samme greia gjentar seg. Begynner å gå tom for ideer. Det virker iallefall som om discen lever et slags liv, og sender ut signaler når den begynner å arbeide. Ellers ville vel ikke hele systemet fryst og pcn reagert?

 

Philip

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...