Gå til innhold

Ideel vekt som fallskjermjeger?


Folkman5

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Hva ville være den ideelle kroppsbygningen, eller vekt/ høyde forholdet før man søker opptak som fallskjermjeger eller noe liknende?

 

Jeg vil anta at å være lett er en god ting, men samtidig vil jo lite mat og mye fysisk påkjenning tære på kroppen, og har du da minimalt med fett kan jo det bli et problem?

 

På den andre siden er det jo heller ikke så bra å være for tung av praktiske årsaker!

 

Selv er jeg nesten 18, er 180cm høy og veier 63 kilo.

Har lite fett, mest muskel :)

Vil dette være en ideel vekt forut et opptak eller kan litt ekstra polstring være en god ide?

I såfall, på hvilken måte bør man spise/trene og legge på seg på best mulig måte?

 

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En kompis av meg forsøkte seg, men han var for lav, mellom 160- og 170, og var for lett, rundt 60kg. Han hadde problemer i forhold til dykkinga med for lav vekt og derfor for stor oppdrift og noe annet jeg ikke helt husker.

 

Høyden din er grei, men jeg mistenker at vekten din kan bli et problem. Jeg er 170 selv og vier 64kg, det synes jeg er litt lite. Når du da har 10cm ekstra vil jeg si at 63kg er for lite.

 

Tror du med fordel kan spise mer og trene mer, men slik at du har et overskudd av kalorier. Tviler på fettprosenten din er særlig høy, og det kan være greit med litt ekstra før inntak.

Lenke til kommentar

Antatra har rett der.

Skal selv inn straks og fikk beskjed om at fallskjerm veide jeg for lite til.

Da jeg var på sesjon var jeg 183 høy, veide 65 kg.

Er fortsatt like høy og veier nå 72 kg, klar for innrykk! :D

Greier ikke spise meg opp i vekt, men treningen fungerte etter et par måneder, da kom det plutselig noen kilo.

Lenke til kommentar

Hei, 180cm & 63kg er vel regnet som undervektig iforhold til BMI skalaen, og med tanke på hvor mye muskler veier iforhold til fett så vil jeg tro du har lite muskler og fett, ikke frekt ment på noen som helst måte, bare med tanke på tallene du presenterer. Har jo tross alt aldri møtt eller sett deg.

 

Personlig er jeg 179cm, og veier 83, kan ta vek en 5kg, men hadde jeg veid under 65kg hadde jeg sikkert vært gjennomsiktig.

 

Tror nok at ideel vekten din er noe høyre, å ville trent litt styrke for å fått litt muskler over hele kroppen. Ideel vekten til en på 180cm skal vel være rundt 75-80kg.

 

Vet desverre ingen ting om ideel vekt når det kommer til fallskjermjeger, men med tanke på hvor mye dem går med sekk og utstyr ville jeg jo trodd at det er en fordel å ikke veie alt forlite, hvor jeg ville tro at å gå med utstyr til opp mot 100% av kropsvekten din vil være lite gunstig.

Endret av ANONIII
Lenke til kommentar

Hei!

 

Hva ville være den ideelle kroppsbygningen, eller vekt/ høyde forholdet før man søker opptak som fallskjermjeger eller noe liknende?

 

Jeg vil anta at å være lett er en god ting, men samtidig vil jo lite mat og mye fysisk påkjenning tære på kroppen, og har du da minimalt med fett kan jo det bli et problem?

 

På den andre siden er det jo heller ikke så bra å være for tung av praktiske årsaker!

 

Selv er jeg nesten 18, er 180cm høy og veier 63 kilo.

Har lite fett, mest muskel :)

Vil dette være en ideel vekt forut et opptak eller kan litt ekstra polstring være en god ide?

I såfall, på hvilken måte bør man spise/trene og legge på seg på best mulig måte?

 

Takk på forhånd!

Hadde jeg vært deg så hadde jeg lagt på meg ihvertfall 5-6 kilo før opptak. Helst mer. Jeg har ikke vært på noen form for jegeropptak, men jeg har snakket med flere som har vært det. Du vil bli utsatt for harde fysiske prøvelser over lang tid, gå i et enormt kaloriunderskudd og kiloene vil renne av deg. Når du er såpass tynn som du beskriver så vil det tære på musklene dine, og dine indre organer kan ta skade av det. Husk at fett er ubrukt energi, og en viss mengde fett er sunt å ha på kroppen. Det kommer også godt med i kalde vinternetter under èndukstelt.

 

Ingen heksekunst som trengs for å legge på seg, spis brødskiver et par ganger om dagen, poteter og saus er et must til middag, spis et måltid like før du legger deg.

 

Edit: For all del, tren under denne perioden. Det er ikke lurt å være helt inaktiv. Tren styrke, løp, men pass på at du går i overskudd mtp kalorier.

Endret av Hegland
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...